Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان امروز شنبه در سخنانی در نشست افتتاحیه‌ کمیته‌ رهبری این شورا در کابل اعلام کرد: تداوم خشونت‌ها مانع اصلی دستیابی به صلح بوده و باعث نا امیدی مردم شده است.

رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در این خصوص گفت: نباید جان و مال مردم ما بیشتر از این در معرض خطر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش‌بس فوری خواست اصلی و جدی همه است. با برقراری آتش‌بس همه باید اراده‌ خود برای صلح را ثابت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: نباید نگاه منفعت طلبانه به صلح داشته باشیم. با ادامه جنگ بقای احدی تضمین نمی‌شود. جنگ تنها نابودی افغانستان را در پی خواهد داشت. پایان جنگ امری ضروری است. برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

عبدالله عبدالله  در ادامه افزود: من وعده می‌دهم که بدون کم‌ترین دخالت در موضوعات دولتی، برای روند مذاکرات صلح تلاش خواهم کرد. روند صلح متعلق به مردم ماست. ما تمام تلاش خود را برای مشارکت همه اقشار و طبقات جامعه افغانستان انجام خواهیم داد تا خواسته هایشان به درستی در نظر گرفته شود. اراده‌ سیاسی برای پایان جنگ به وجود آمده است؛ بر این اساس از مردم و از آن‌هایی که در مناطق تحت کنترل طالبان زندگی می‌کنند، می‌خواهیم تا  نقش کلیدی خود را در راستای تحقق صلح انجام دهند.

این مقام افغانستان اضافه کرد: مردم برای صلح قربانی دادند. از فرصت پیش‌ آمده برای صلح باید به شکل صحیحی استفاده شود. حمایت کمیته رهبری و مردم افغانستان از ادامه گفتگوها، می توانند تضمین‌کننده موفقیت این روند باشد.

این در حالیست که گفتگوهای بین الافغانی در دوحه قطر در حالی ادامه دارد که اخیرا نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در خصوص روند مذاکرات با یکدیگر به توافق رسیدند.

کد خبر 5088530

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالله عبدالله افغانستان دوحه قطر شورای عالی صلح افغانستان ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق ایران فلسطین عربستان سعودی محسن فخری زاده جو بایدن دونالد ترامپ لبنان ترور دانشمندان هسته ای سوریه افغانستان ترکیه برای صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار

قیمت دلار که چند روزی است روند نزولی در پیش گرفته، امروز به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت.

به گزارش ایسنا، قیمت دلار که در روز‌های گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کانال ۵۹ هزار تومان هم رسید؛ برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و در مواردی هم این نوع ارز را تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند.

دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روز‌های آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد.

بازار میدان فردوسی که در تلاطم افزایش قیمت‌ها، تب و تاب فروش از سوی دلالان را به همراه داشت، امروز از هیجان خالی بود؛ البته فروشندگان دلار همچنان در بازار حضور داشتند تا اگر تقاضایی برای خرید باشد، پاسخ دهند.

تحولات مرزی بین ایران و پاکستان قبل از پایان یافتن تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، سرآغازی برای روند صعودی قیمت دلار بود. همچنین همزمان با پایان تعطیلات نوروزی، اخبار سیاسی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در سیزدهم فروردین‌ماه منتشر شد و روند صعودی که در بازار ارز آغاز شده بود را تسریع کرد.

به‌دنبال این اتفاق، ایران ۲۵ فروردین‌ماه، در عملیات «وعده صادق» یک حمله موشکی به رژیم صهیونسیتی ترتیب داد و فردای این حمله، قیمت دلار در ساعات آغازین بازار، به ۷۰ هزار تومان هم رسید؛ اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود و در عرض چند ساعت، بازار روند نزولی به خود گرفت و به ۶۶ هزار تومان هم رسید.

در این مدت برخی از کارشناسان بازار هشدار دادند که روند صعودی این روز‌های بازار ارز، ناشی از هیجانات سیاسی است و ادامه‌دار نخواهد بود؛ درواقع به گفت آن‌ها از نظر اقتصادی اتفاقی رخ نداده که بخواهد علت افزایش قیمت ارز باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان تاکید کردند که بدون یک بسته سیاستی مناسب، بازار ارز انضباط نمی‌گیرد و این بازار نیازمند برنامه پایدار است.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند