Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان، مهرداد عرب اول اظهار داشت: از ۲ سال قبل سیاست و رویکرد سیستان و بلوچستان را برنامه محوری و بر مبنای پژوهش قرار دادیم که طی این مدت این روند را به صورت جدی دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه همچنین توزیع منابع بر اساس برنامه و خروجی مطالعات شکل گرفته است، افزود: در سال ۹۹ اساس توزیع اعتبارات بین فصول را بر مبنای مطالعات آمایش سررزمین قرار دادیم و این مهم را با افتخار دنبال می‌کنیم، چراکه پژوهش‌ها باید به متن جامعه کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سنوات قبل ردیف توسعه سواحل مکران را در قانون داشتیم که حداکثر اعتباری که در این ردیف می‌گرفتیم، ۳۵۰ میلیارد تومان بود، امسال مطالعات سند توسعه سواحل مکران به پایان رسید و جهت اجرا ابلاغ شد که نتیجه این پژوهش اختصاص هزار میلیارد تومان ردیف در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ است که اگر این مطالعات نبود مسیر سال‌های قبل را طی می‌کرد.

وی با اشاره به مطالعات آمایش استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: خوشبختانه اعتباراتی که در بخش منابع آب و راه در سال ۹۹ و حتی سال ۱۴۰۰ گرفتیم با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و ۸۱ درصد اعتبارات ملی استانی شده سیستان و بلوچستان به پروژه‌های این دو حوزه مربوط می‌شود.

عرب اول با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۰ به لحاظ بودجه‌ای قابل مقایسه با سنوات قبل نیست و در شرایط بسیار مطلوب‌تری قرار گرفته‌ایم گفت: در سال ۹۹ به استناد بند "ز" قانون برنامه بودجه، شورای برنامه ریزی مجاز بود که یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای را بابت فعالیت‌های پژوهشی به صورت گلوبال نگه دارد که یک میلیارد تومان سهم پژوهش استان شد.

وی افزود: در همین راستا ۱۴۷ پژوهش به دست ما رسید که بعد از بررسی‌های کارشناسی ۱۷ مورد ممیزی شد که خروجی آن برای استان مفید است، در نهایت در کارگروه پژوهش چهار مورد مؤثر به عنوان عناوین برتر انتخاب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: افتخار این استان به مرز طولانی، بازارچه‌های مرزی و گمرک آن است، ولی هیچ وقت سند توسعه تجارت خارجی نداشتیم که امسال در کارگروه پژوهش تصویب شد و خروجی آن به ما برای تأمین منابع مالی کمک می‌کند.

وی گفت: در گذشته محاسبه «جی دی پی» فقط برای استان داشتیم که برای اولین بار مصوب شد که «جی دی پی» شهرستان‌ها نیز محاسبه شود که کار بزرگی است.

عرب اول تصریح کرد: از آنجایی که بالاترین آمار روستاها در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، سند راهبردی توسعه‌ای روستایی استان را رقم زدیم که بسیار اهمیت داشت، این سند برای استفاده مطلوب‌تر از تسهیلات اشتغال به طور قطع به حوزه روستایی کمک می‌کند.

کد خبر 5088550

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان لایحه بودجه ۱۴۰۰ سواحل مکران ویروس کرونا محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده آمار کرونا شیوع کرونا شیراز بارش باران کرمانشاه شهرستان کرج گرگان شهرکرد بوشهر معلولان لیگ برتر فوتبال ایران سیستان و بلوچستان برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد رئیسی، رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در یک  گفتگوی رادیویی درباره خبر افزایش آمار مالاریا اظهار كرد: افزایش موارد قابل توجهی طی دو سال اخیر داشتیم كه به ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بازمی‌گردد و نسبت به سال‌های قبل به‌شدت دچار افزایش موارد شدیم. این مسئله متأثر از وضعیت نابسامان مرز‌های شرقی است و اگر فكر اساسی و كمك به دانشگاه‌های علوم پزشكی نكنیم ممكن است ما هم به مشكل كشورهای همسایه شرقی دچار شویم.

رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در این خصوص افزود: در بدترین شرایط طی ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد داشتیم كه قابل قیاس با شرایط آن سوی مرز نیست.

رئیسی ادامه داد: در این باره می‌بایست فكری اندیشیده شود چون كشوری هستیم كه راه توسعه را به‌شدت می‌پیماییم و وضعیت ما باید نسبت به بلوچستان پاكستان متفاوت باشد.

او لزوم اختصاص منابع و بودجه به سیستان و بلوچستان و سه دانشگاه علوم پزشكی این منطقه را متذكر شد و افزود: اگر این كار صورت گیرد در برابر وبا، سل، مالاریا و بیماری تب كنگو مقاومت صورت می‌گیرد.

رئیسی از ۱۰ هزار كیس مبتلا خبر داد و تصریح كرد: كووید هم بحثی مهم بوده است چون مشكل ما نبوده است و به دنیا بازمی‌گردد ولی همه توجه بخش سلامت را به خود اختصاص داده است كه در برابر كاهش منابع به نظر می‌رسد ما نیز کم‌توجهی كردیم.

وی اضافه كرد: در سه الی چهار سال موارد مالاریا به صفر رسیده بود ولی منابع كافی و لازم را اختصاص ندادیم و پیش‌بینی نكردیم كه ممكن است شرایط پاكستان بدتر شود.

رئیسی همچنین به مشكلات تردد و حركت آزادانه انتقاد كرد و گفت: حمل سوخت در شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزایش‌یافته و فشار بسیاری به برنامه‌های سلامت‌محور ما وارد می‌كند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان