Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@00:56:40 GMT

به خاطر مادر و فرزندان قاتل او را بخشیدیم

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۸۲۹۲

پیک موتوری رستوران که به دستور صاحب کارش و با همدستی مردی دیگر یک مهندس جوان را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود با جلب رضایت اولیای دم از مجازات مرگ رهایی یافت.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از آبان سال 92 با مراجعه زن جوانی که مدعی بود همسرش چند روزی است که ناپدید شده آغاز شد. چند روز پس از آن مأموران جسد مردی را پیدا کردند که به طرز فجیعی به قتل رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی جسد به زن جوان در پزشکی قانونی نشان داده شد وی تأیید کرد که جسد متعلق به همسر 38 ساله‌اش نادر است.

بدین ترتیب بررسی‌های مأموران برای پیدا کردن سرنخی از عامل یا عاملان قتل آغاز و مشخص شد که مقتول با مرد رستوران‌‌داری به نام خشایار اختلاف مالی داشته است و خشایار هم بارها نادر را تهدید به مرگ کرده بود. به این ترتیب مأموران خشایار را تحت بازجویی قرار دادند.

او که در ابتدا اظهار بی اطلاعی می‌‌کرد سرانجام پس از چند روز در نهایت لب به اعتراف گشود و گفت: دو نفر به نام‌های قاسم و بهمن مهندس جوان را کشته‌اند و حالا هم در یکی از شهرهای حاشیه تهران مخفی شده‌اند. پس از این اظهارات قاسم و بهمن دستگیر شدند و به قتل نادر با دستور خشایار اعتراف کردند.

با اعتراف متهمان تحقیقات تکمیل شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران رفت. در ابتدای جلسه اولیای دم برای هر 3 متهم درخواست قصاص کردند و گفتند که حاضر هستند تا برای اجرای حکم قصاص تفاضل دیه را هم بپردازند.

پس از آن خشایار صاحب رستوران به جایگاه رفت و گفت: چند وقتی بود که از نادر طلب داشتم. من به او تعدادی سند و چک داده بودم که آنها را برنمی‌گرداند. به همین خاطر به فکر انتقام جویی افتادم. با قاسم که پیک موتوری رستورانم بود صحبت کردم و از او خواستم تا با گرفتن 5 میلیون تومان نادر را کتک بزند. اما او پول را به دوستش بهمن داده بود و پای او را به ماجرا باز کرد. من اصلاً بهمن را نمی‌شناختم. پس از آن نقشه‌ای کشیدیم و طبق برنامه نادر را به آشپزخانه رستوران کشاندیم. بعد قاسم و بهمن او را کشتند من دخالتی در قتل نداشتم.در ادامه نوبت به بهمن رسید و مدعی شد قتل به دستور خشایار بوده و در توضیح ماجرا گفت: ما به دستور خشایار مقتول را به آشپزخانه رستوران کشاندیم. او طنابی دور گردن نادر پیچید و آن را کشید و ما را مجبور کرد تا او را همراهی کنیم.

پس از او قاسم هم با تأیید حرف‌های بهمن گفت: ما هیچ مشکلی با مقتول نداشتیم که بخواهیم او را بکشیم. خشایار به ما گفته بود مقتول را به رستوران بیاوریم تا او بتواند طلبش را بگیرد و اگر دعوا شد و از پس او برنیامد ما کمکش کنیم اما او را کشت و بعد هم ما را تهدید کرد که چون پای ما به ماجرا باز شده باید هرچه او می‌‌گوید گوش کنیم و ماهم از سر ناچاری قبول کردیم.

در پایان جلسه قضات با توجه به مدارک، اعتراف‌ها و مستندات پرونده برای هر 3 متهم به جرم مشارکت در قتل، حکم قصاص صادر کردند و حکم صادره در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد. در حالی که متهمان در انتظار اجرای حکم قصاص بودند قاسم توانست از اولیای دم رضایت بگیرد و از قصاص رهایی یابد و به این ترتیب وی از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

این متهم در دفاع از خودش گفت: در این 7 سالی که در زندان هستم خودم و خانواده ام نابود شدیم. من در کاری دخالت کردم که هیچ ربطی به من نداشت حماقت کردم و زندگی‌ام نابود شد با این حال پس از آن ماجرا توبه کردم و در زندان 12بار قرآن را برای شادی روح مقتول ختم کردم و مسئولان زندان هم از رفتارم رضایت دارند. به همین خاطر از قضات تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا زودتر آزاد شوم و نزد خانواده‌ام برگردم.

سپس برادر مقتول به قضات گفت: من و خانواده‌ام به این نتیجه رسیدیم که قاسم در قتل نادر دخالت زیادی نداشته است. ما به زادگاه او رفتیم و متوجه شدیم که خانواده او آدم‌های خوبی هستند و به خاطر مادر و فرزندان خردسالش که نمی‌خواهیم همانند فرزند برادرم یتیم شوند از قصاص او گذشتیم. اما در مورد 2 متهم دیگر به هیچ عنوان گذشت نمی‌کنیم. در پایان این جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محسن فخری زاده طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصباح یزدی لایحه بودجه 1400 مادر فرزندان قاتل بخشش محسن فخری زاده طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصباح یزدی لایحه بودجه 1400 پس از آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر

«شام آخر» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان حس کنجکاوی مطبوعات آلمان را برانگیخت. این زوج شیرین در حال ترک یک جلسه محرمانه مشاهده شدند.

روزنامه بیلد آلمان نوشت: دو شب قبل آنالنا بربوک با ینس استولتنبرگ در رستوران هتل Telegraphenamt در برلین تقریباً سه ساعت دیدار کردند. این دیدار مخفیانه که تا پاسی از شب ادامه داشت به دور از هجوم خبرنگاران برگزار شده بود. محور گفتگو‌های این دیدار تاکنون مشخص نشده است.

عصر پنجشنبه، مایکل کرنر، عکاس نشریه بیلد، از دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان حین خروج از هتل در حالی که تحت تدابیر امنیتی هفت افسر محافظ بودند، فیلم گرفت.

گفته می‌شود که استولتنبرگ شخصاً از وزیر امور خارجه آلمان درخواست ملاقات کرده است. ادعا می‌شود این دیدار در مورد امنیت اروپا و کمک بیشتر به اوکراین بوده است. با این حال، هیچ یک از دو طرف درباره گزارش روزنامه بیلد و دیدار محرمانه پاسخی نداده اند.

این روز‌ها استولتنبرگ در آلمان به سر می‌برد تا برای نشست ناتو که در ماه جولای در واشنگتن برگزار می‌شود، آماده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • رزرو هتل در آمستردام
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند