Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمهدی میرباقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه با توجه به کمبود آب به ویژه در بخش کشاورزی توجه به کاشت گیاهان کم آب بر یکی از برنامه‌های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی طی سال‌های اخیر بوده اظهار کرد: در این زمینه جهاد کشاورزی ملایر نیز کشاورزان را به تشویق کاشت این نوع گیاهان تشویق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه در سال گذشته بخشی از اراضی شهرستان زیر کشت انواع گیاهان کم‌آب‌بر رفته است افزود: این گیاهان شامل گل محمدی، زعفران و انواع گیاهان دارویی شامل خاکشیر، پونه، همیشه بهار، زیره سبز، خار مریم، سرخارگل، گلرنگ گشنیز، بادرنجبویه، زوفا، نعناع فلفلی، بابونه، سنبل الطیب، اسطوخدوس، گل گاوزبان، ، رزماری، کدوطبی و... است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی ملایر زیر کشت گل محمدی است گفت: این گل از مقاومت بالایی در مقابل کم‌آبی برخوردار است و در این زمینه شهرستان ملایر رتبه برتر را در کشت این نوع محصول در استان همدان دارد.

وی برداشت سالانه گل محمدی از ملایر را از این میزان اراضی ۱۲۰ تن گلبرگ تر و بیش از ۱۵۰ کیلوگرم گلبرگ خشک عنوان کرد و افزود: میزان برداشت از هر هکتار یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم بوده است.

میرباقری با اشاره به اینکه بخشی از گل‌ها به صورت تر برداشت و به منظور گلاب‌گیری به فروش می‌رسد و بخش دیگر به صورت گلبرگ خشک برای مصارف خوراکی و تزئینی استفاده می‌شود گفت: این میزان علاوه بر مصرف در شهرستان  به شهرهایی مانند اصفهان و کاشان به منظور گلابگیری صادر می شود.

انتهای پیام/ 89013/

منبع: فارس

کلیدواژه: میرباقری گل محمدی گیاهان کم آب بر گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی