Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اینکه از خودروی خود به‌خوبی مراقبت کنید، در تمام فصول سال مهم است، ولی این موضوع در ماه‌های زمستان بیشتر از همیشه اهمیت دارد. البته این به معنای آن نیست که کار‌های نگهداری خودرو در زمستان با روش‌های معمول تفاوت زیادی دارند. شاید تنها چند گزینه خاص وجود داشته باشند که باید بیشتر به آن‌ها توجه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی باتری خودرو
هوای سرد و مرطوب، دشمن باتری خودرو است. وقتی با یک باتری نیمه‌جان، کلید را می‌چرخانید، حتماً احساس بدی به شما دست می‌دهد. اگر باتری برای روشن‌کردن خودرویتان تقلای زیادی می‌کند، احتمال اینکه در آخر عمر خود باشد، وجود دارد.

اگر تجهیزات مناسب در اختیار دارید، می‌توانید خودتان باتری را تست کنید، اما آسان‌ترین کار، درخواست کردن از یک متخصص است. با فرض اینکه می‌توانید استارت بزنید، می‌توانید به اولین کارگاه مکانیکی یا نمایندگی برسید و یک باتری جدید بخرید. بسیاری از فروشندگان باتری نیز می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند.

اگر هم نمی‌توانید خودروی خود را روشن کنید، می‌توانید از یک سری گیره برق (jump leads) از یک خودروی دیگر کمک بگیرید و یا اینکه باتری را جدا کرده و آن را با برق شارژ کنید. فارغ از اینکه باتری خودرو‌ها معمولاً سنگین هستند، چنین کاری می‌تواند پیچیدگی‌های خود را داشته باشد و برای این منظور، باید حتماً به سراغ راهنمای خودرو بروید.

بیشتر بخوانید:

راهکار‌هایی برای افزایش گرمای بخاری خودرو

بررسی ضدّ یخ
«ضدّ یخ» همان‌طور که از نام آن بر می‌آید، برای جلوگیری از انجماد آب در درون سیستم خنک‌کننده موتور استفاده می‌شود. برای تست کارایی ضدّیخ، نیاز به یک ابزار ویژه این کار دارید. برای استفاده از آن، ابتدا درپوش مخزن خنک‌کننده در زیر کاپوت را باز کنید؛ البته پس از اینکه از سرد بودن موتور اطمینان حاصل کردید.

لوله را در درون خنک‌کننده وارد کنید و حباب پلاستیکی انتهای آن را فشار دهید تا اندکی از مایع ضدّ یخ به درون تستر مکیده شود. حالا می‌توانید نقطه انجماد ضدّ یخ را از طریق مقیاس تستر بخوانید. پس از این بررسی، ضدّ یخ را به درون سیستم خودرو برگردانید و درپوش مخزن آن را نیز بگذارید.

بررسی شوینده شیشه‌شور

هوای زمستانی معمولاً با بارش‌های زیادی همراه است و بنابراین، شما زمان زیادی را به استفاده از برف پاک‌کن‌های جلو می‌گذرانید. در همین حال، اگر مخزن شوینده شیشه‌شور شما خالی باشد، احتمال زیادی برای تشکیل جرم روی شیشه جلوی شما وجود خواهد داشت.

برای اطمینان از اینکه این اتفاق برای شما رخ ندهد، مخزن شوینده شیشه‌شور جلو را در زیر کاپوت باز کنید و آن را به شکل مناسب پُر کنید. شما می‌توانید از ترکیبات آماده و یا غلیظ شوینده استفاده کنید که البته در هنگام به کار بردن شوینده غلیظ، باید آن را با آب مخلوط کنید.

شوینده شیشه‌شور دارای یک نقطه انجماد پایین‌تر از آب است. بنابراین، شما هیچ‌گاه با یک آب‌پاش یخ‌زده روبرو نخواهید شد.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی دانستنی های خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی تهران: سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی، طی روز‌های گذشته، با استقبال گسترده مخاطبان از جمله مقامات وزارتخانه ها، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی، دانشجویان و کارشناسان و استادان دانشگاه‌ها مواجه شد.
استقبال از این نمایشگاه به حدی بود که غرفه‌ها و سالن نمایشگاه مملو از مخاطبان بود و ترددد به سختی صورت می‌گرفت.
حضور شرکت‌های خارجی بویژه کشور‌های اروپایی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی ایران نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد یافته است.
در این نمایشگاه بیش از ۸۷ شرکت از چهارده کشور هندوستان، چین، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، مالزی، آرژاتین، بلژیک و هلند حضور و مشارکت خواهند داشت.
حضور پر رنگ شرکت‌های دانش بنیان و استارتآپی بخش مهمی از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزیایران است که در حاشیه آن چندین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا و در آن حدود ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی از مناطق مختلف، نوین‌ترین تولیدات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت شوینده و بهداشتی را ارائه می‌کنند.
رئیس ستاد برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی گفت: در این نمایشگاه انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه‌ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه‌ها، خط تولید و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه ارائه خواهند کرد.
علی مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و انجمن سلولزی بهداشتی ایران برپا می‌شود، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۳۴ هزار مترمربع و در ۱۰ سالن برگزار می‌شود، تولیدکنندگان؛ آخرین دستاورد‌ها و تکنولوژی‌های روز این صنعت را به نمایش می‌گذارند.
وی با اشاره به اینکه معرفی محصولات جدید یکی از اولویت‌های بر پایی این نمایشگاه است، افزود: جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف کنندگان، رقبا و محصولات جدید آنها، پیش فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید از مهمترین اهداف این نمایشگاه است.
مرادی اطلاع از آخرین استاندارد‌های علمی و پژوهشی خارجی، اشتغالزائی، تعامل بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان، معرفی توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و کشف استاندارد‌های بالقوه در داخل کشور را نیز از مهمترین اهداف برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • خودنمایی زمستان در بهار سمیرم
  • دستگیری سارقان سابقه دار باطری خودرو در یزد
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی