Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@11:06:22 GMT

فواید نارنگی برای دیابتی‌ ها

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۹۱۶۳

فواید نارنگی برای دیابتی‌ ها

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از پزشکان معتقدند که هر فرد می‌تواند روزانه چهار عدد نارنگی میل کند که البته باید برای جذب همه فواید آن رگه‌های سفید نارنگی را هم بخورد.

به گفته پزشکان این نوع مرکبات به طور کلی مفید و سالم هستند؛ زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین C بوده و در مقابل مقدار کالری آن کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ به سوالی درباره تعداد نارنگی‌هایی که هر فرد می‌تواند در روز میل کند، یک متخصص تغذیه در مرکز ملی تحقیقات پزشکی غدد درون ریز وزارت بهداشت روسیه می‌گوید: خوردن چهار نارنگی در روز بسیار مفید است.

کاترینا بورلیوا، یک متخصص دیگر تغذیه نیز گفت: نارنگی کالری کمی دارد و از این رو مصرف آن به کسانی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه می‌شود.

بورلیوا توضیح داد: نارنگی حاوی مقدار نسبتاً زیادی ویتامین C، ویتامین‌های گروه B و A و همچنین کاروتن، کلسیم، منیزیم، فسفر و در کل حاوی حدود ۱۰ تا ۱۵ ویتامین و مواد معدنی است.

او به لزوم خوردن رگه‌های سفید در مرکبات تاکید کرد و افزود: این فیبر‌ها به روند ساده جذب کربوهیدرات کمک می‌کنند که این فرآیند برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

بورلیوا گفت: افرادی که به بیماری‌ های گوارشی و همچنین بیماری‌ های آلرژیک مبتلا هستند، نباید نارنگی و به طور کلی مرکبات مصرف کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دیابت نارنگی کاهش وزن مرکبات کربوهیدرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه

حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

* حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه

سوال: اگر مبلغی قرض بگیرم به شرط آنکه مقداری، بدون تعیین اضافه برگردانم، اشکال دارد؟

جواب: مبلغ اضافه (هر چند مقدار آن معین نشده باشد) ربا و حرام است؛ بله اگر مبلغ اضافه بیش از مقدار تورم نباشد، اشکال ندارد.

دیگر خبرها

  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند