Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل نفتی گفت: سهم صادرات نفت حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در نظر  گرفته شده است که با توجه به دوری ایران از بازار‌های رسمی نفت و مازاد عرضه در بازار،   تحقق صد در صدی آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. رضا مقیمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سهم نفت در  بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در بودجه کشور سهم در آمد‌های نفتی، ۲۵ درصد و معادل ۱۹۹ هزار میلیارد تومان است که می‌توان آن را به نشانه‌ای از امیدواری دولت به پایان تحریم‌های نفتی عنوان کرد و از سوی دیگر احتمال پیش فروش نفت نیز وجود دارد امری که به دلیل عدم استقبال جامعه در دور گذشته به سرانجام نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: سهم صادرات نفت نیز حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در نظر  گرفته شده است که با توجه به دوری ایران از بازار‌های رسمی نفت و مازاد عرضه در بازار،  تحقق صد در صدی آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بیشتر بخوانید: ساخت ۱۰ الکتروپمپ طرح گوره-جاسک در مرحله نهایی است وی افزود:البته افزایش تقاضا در بازار نفتی متاثر از  عوامل دیگری مانند تولید انبوه واکسن کرونا و بهبود وضعیت اقتصادی در کشور‌های پیشرفته است و باید منتظر ماند و بازار‌های نفتی به چه میزانی تقاضا برای خرید نفت خواهند داشت.

مقیمی عنوان کرد: در شرایط فعلی و با کاهش‌های اعمال شده از سوی سازمان اوپک پلاس شرایط برای ورود دوباره به بازار نفت و فروش به میزان سابق بسیار سخت شده، برخی از خریداران نفت ایران اقدام به تهیه نفت از کشور‌های دیگر، کردند با این وجود مشتریان سنتی ایران شامل چین و  هند می‌توانند جریان ورود ایران را به بازار نفتی تسهیل کنند.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: قیمت نفت در بودجه سال آینده نیز ۴۰ دلار به ازای هر بشکه در نظر گرفته شده است که با توجه به شرایط فعلی و امید‌های فراوان در خصوص کشف واکسن کرونا بسیار به شرایط واقعی بازار نزدیک است.

وی افزود: به طور میانگین سهم صندوق توسعه ملی از درآمد‌های نفتی ۴۸ درصد بود که این رقم در سال آینده به ۲۰ درصد رسیده است که می‌توان به این تصمیم را ناشی از کمبود نقدینگی دولت عنوان کرد، اما باید در نظر داشت این ارقام می‌تواند در ماه‌های آینده تغییر کند و یا برخلاف پیش بینی برخی از آنها محقق نشود.

مقیمی بیان کرد: با توجه کشف واکسن کرونا و نتایج امیدوار کننده و از سوی دیگر امید به برداشته شدن تحریم‌های نفتی برای سال آینده می‌توان به بازار انرژی امیدوار بود و تاثیرات این مهم بر بازار‌های ایران بسیار چشمگیر خواهد بود.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم.

مریم جلالی امروز یکشنبه ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌ دستی زنجیره هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشد.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی افزود: سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌ دستی، گردشگری، شیلات، لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت ها و دارایی هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

به گفته جلالی، ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت آفرین را برای تک تک فعالان این حوزه در کشور و  سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پدری در فهرست فروش، عقل‌مان را از دست نداده‌ایم!
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود