Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهیار روستای روزنه اهواز با اشاره به مشکلات جاده این روستا بویژه در فصل بارندگی گفت: تردد روستائیان از جاده خاکی در بارندگی حتی با خوردو هم سخت می‌شود چه برسد به پای پیاده. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، روستای روزنه واقع در 20کیلومتری جاده اهواز ــ ماهشهر از توابع دهستان مشرحات بخش غیزانیه است و آخرین روستای مسیر آزادراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت این روستا در حاشیه شهر اهواز بالغ بر 40 تا 60 خانوار است.

فاصله‌ مسیر این روستا تا جاده اصلی 6 کیلومتر است که باوجود پیگیری‌های مکرر دهیار و اهالی این روستا این جاده 6 کیلومتری که مسیر اتصال روستا و جاده اصلی است همچنان خاکی مانده است که به نوبه خود مشکلاتی را در حین بارندگی برای مردم این منطقه بوجود آورده و می‌آورد.

علی بالدی دهیار روستا‌ی روزنه درباره این روستا به خبرنگار تسنیم گفت: خاکی بودن 6 کیلومتر مسیر اصلی اتصال روستا با جاده اصلی مسئله کمی نیست و با اولین بارندگی جاده به طرز وحشتناکی پر از آب و گل شده و تبدیل به مسیر صعب العبوری برای روستائیان منطقه می‌شود.

دهیار این روستا به پیگیری‌های مکرر جهت آسفالت کردن روستا اشاره کرد و گفت: از سال 1385 پیگیری‌های ما برای آسفالت کردن جاده‌ خاکی 6 کیلو متری روستا آغاز شد.

این مسئول محلی در ادامه گفت: سال 89 زیر سازی جاده‌ خاکی 6 کیلو متری شروع شد و تمام شواهد و قرائن دال بر مقدمات آسفالت جاده بود که پس از مدتی نیروهای اعزامی دست از کار برداشتند وقتی جویای ماجرا شدیم کاشف به عمل آمد که تورم شده و اعتبارات را جابجا کردند.

بالدی افزود: پیگیری‌های ما برای آسفالت 6 کیلومتر جاده خاکی و مسیر اتصال روستا با جاده اصلی مجددا آغاز شد تا زمانی که سال 1397 یعنی دو سال قبل با حضور بخشدار، فرماندار، 3 تن از نمایندگان مجلس و مدیرکل راه و ترابری استان کلنگ زنی آن زده زد.

دهیار این روستا اذعان کرد: اما پیمانکار پس از 10 روز کار نمایشی پروژه آسفالت 6 کیلومتر جاده خاکی را به امان خدا رها کرد وقتی پیگیر مسئله شدیم گفتند پول نداریم.

حسین بالدی از روستائیان ساکن این منطقه درباره معضلات جاده این روستار به خبرنگار تسنیم گفت:با اولین باراندگی جاده خاکی ما با آب باران یکسان شده و تبدیل به دریاچه مصنوعی می‌شود تردد خودروها هم سخت می‌شود چه برسد به پای پیاده. مسؤلین به داد مردم برسند.

از 14 سال پیش اهالی پیگیر آسفالت کردن 6 کیلو متر جاده خاکی روستا بودند و همچنان پیگیر هستند. این جاده از آن جهت که حکم شریان اصلی اتصال اهالی روستا با بیرون است برای اهالی بسیار حائز اهمیت است.

باوجود تماس‌های مکرر و پیگیر‌ی‌های خبرنگار تسنیم اداره کل راه و ترابری حاضر به پاسخگویی نبود. بدیهی است با یک اقدام فوری و جهادی می‌توان از مشکلات زندگی روستائیان این منطقه کاست.

گزارش از سیده مریم علوی محمدی

انتهای پیام/331/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جاده اصلی جاده خاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در این میز خدمت مردم و اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستا‌های بخش گل تپه مشکلاتی، چون بهسازی و آسفالت ریزی معابر روستا‌ها و رسیدگی به راه‌های مواصلاتی روستایی و حل مشکل آب شرب برخی روستا‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر گل‌تپه به حل مشکل پروژه مسکن ۶۲ واحدی مهر سابق و فاضلاب شهر و ایجاد ناحیه صنعتی اشاره کردند.

فتح آله توسلی  گفت: پیگیر حل مشکلات تمام روستا‌ها هستیم و در همین راستا سال گذشته در این بخش ۱۸ روستا بهسازی و آسفالت ریزی معابر انجام شده و امسال  با گرفتن اعتبارات لازم ۱۰۰ روستای شهرستان بهسازی و آسفالت ریزی معابر بهره‌مند خواهند شد که ۳۲ روستای بهش گل تپه را در بر میگیرد.


او به پروژه ۴بانده راه همدان _ گل تپه و علیصدر اشاره کرد و گفت: با گرفتن ماده ۲۳ این پروژه اعتبارات لازم برای احداث تخصیص خواهد یافت و این پروژه در حال انجام است.


توسلی به احداث ناحیه صنعتی در این بخش تاکید کرد و گفت:  ناحیه گلخانه‌ای کشاورزی در این بخش با تامین ۵۰ هکتار زمین برای کمک به تولید و اشتغال احداث خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم