Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مسکن یکی از نیازهای اساسی و اصلی مردم در تمامی جوامع به شمار می‌رود که تامین آن در تمامی مناطق شهری و روستایی از رویکردها و سیاست‌های حاکمیت محسوب می‌شود و سالانه بخش قابل توجهی از بودجه کشورها با این امر اختصاص می‌یابد.

تامین مسکن بویژه برای اقشار آسیب‌پذیر و محرومان هم از اهمیت بالایی برخوردار است که به رفاه حال بیشتر آنان، جلوگیری از افزایش محرومیت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و توسعه شهرها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که محققان امور اجتماعی می‌گویند ساخت مسکن و ارائه آن به افراد کم درآمد و محروم سبب کاهش مهاجرت‌ها به شهرها و در نتیجه کاهش حاشیه نشینی می‌شود که بی شک موضوعی مهم و اثربخش در مسیر پیشرفت کشور است.

۲ شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مسکن سازی

از سوی دیگر مسکن و مسکن سازی به طور غیر مستقیم و مستقیم اشتغال‌زایی و توسعه را به همراه دارد، بر اساس محاسبات انجام گرفته به ازای هر متر مربع ساخت مسکن ۰.۷ اشتغال بصورت مستقیم و ۱.۳ شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

بر همین مبنا و با هدف حمایت هر چه بیشتر از نیازمندان، دولت تدبیر و امید را بر آن داشت که طرحی را با عنوان طرح مسکن محرومان از ابتدای سال ۹۸ آغاز کند و به دنبال آن در مدت یک سال گذشته ۱۹ استان محروم کشور از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان از این پروژه بهره مند شدند. 

۷۱ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در حال ساخت و تاکنون بیش از ۱۷ هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است، ساخت مسکن محرومان روستایی با کمک دولت، منابع سازمان برنامه و بودجه و تسهیلات بهسازی مسکن روستایی انجام می‌شود و سقف این تسهیلات در سال جاری بر اساس مصوبه دولت به ۵۰ میلیون تومان خواهد رسید و با اجرای این طرح خانواده‌هایی که امیدی به ساخت مسکن نداشتند، صاحب مسکن خواهند شد.

جدای از طرح مسکن محرومان، در کشور پنج میلیون و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این شمار در ۱۲ سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی و در این مدت همچنین نزدیک به ۴۵۰ هزار واحد در مناطق سانحه دیده بازسازی شده است.

۳ هزار واحد مسکن برای نیازمندان اصفهان

اما استان اصفهان نیز از این طرح ملی بی نصیب نماند و عملیات اجرایی طرح احداث سه هزار واحد مسکن محرومان استان اصفهان با مشارکت بنیاد مسکن و یکهزار واحد برای مددجویان کمیته امداد از تیر ماه امسال آغاز شده است.

به باور کارشناسان امر، طرح سه هزار واحدی مسکن محرومان استان اصفهان نقش بسزایی در راستای بهبود وضعیت رفاه، محرومیت‌زدایی، جهش تولید و توسعه در استان اصفهان ایفا خواهد کرد.

در قالب این طرح، واحدهایی با ۶٠ متر مربع به خانوارهای کم درآمد و آسیب‌پذیر ساکن مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم و برای خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانواده‌های محروم و فاقد مسکن ارائه می‌شود.

مجموع منابع مورد نیاز برای سه هزار واحد مورد اشاره ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد ریال است که ٩٠٠ میلیارد ریال آن بصورت بلاعوض توسط سازمان برنامه و بودجه و یک هزار و٢٠٠ میلیارد ریال آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد براساس دستورالعمل‌هایی که در آینده اجرا خواهد شد و بقیه هزینه توسط واجدین شرایط بعنوان آورده، تامین می‌شود.

ضرورت شتاب در ساخت مسکن محرومان اصفهان

در همین ارتباط استاندار اصفهان با اشاره به اهتمام دولت در حمایت از محرومان گفت: سرعت در ساخت مسکن محرومان و خانواده‌های نیازمند در این استان ضروری است.

عباس رضایی خاطرنشان کرد: در صورت ساخت این واحدها در زمان مشخص و تعیین شده می توان مجوز اعتبار لازم برای ساخت واحدهای بیشتری را برای استان از دولت اخذ کرد.

وی ادامه داد: رفع مشکلات و دغدغه محرومان این استان بنا به وظایف شرعی، قانونی و اخلاقی از دغدغه‌های اصلی ماست.

بر اساس آمار و ارقام اخذ شده از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان، روند آغاز و اجرای عملیات اجرایی و فعالیت‌های عمرانی و مالی طرح مورد اشاره در این خطه تاکنون مطلوب بوده است.
بر پایه اعلام این نهاد تعداد واحدهای ارزیابی و شناسایی شده در استان چهار هزار و ۱۲ واحد خواهد بود.

تشکیل پرونده برای ۲ هزار و ۷۴۸ واحد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان در آخرین گزارش خود پیرامون این طرح در استان گفت: از تیر امسال تاکنون برای ۲ هزار و ۷۴۸ واحد از تعداد کل پرونده تشکیل و برای ۲ هزار و ۳۴۰ واحد معرفی به بانک صورت گرفته است.

محسن قوی بیان در گفت و گو با ایرنا افزود: قرارداد با بانک برای یک هزار و ۶۲ واحد و پِی کنی یک هزار و ۹۴ واحد انجام شده است.


وی اجرای فونداسیون را برای ۸۹۳ واحد اعلام کرد و اظهارداشت: اجرای اسکلت ۴۲۴ واحد و اجرای سقف ۳۰۳ واحد در مدت اخیر انجام گرفت.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده اجرای گچ و خاک ۹۳ واحد نیز با سرعت مناسبی پیش رفت.

۷.۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض به متقاضیان
قوی بیان با اشاره به حمایت‌های مالی به متقاضیان نیازمند خاطرنشان کرد: میزان بلاعوض پرداختی در این مدت هفت میلیارد و ۸۲۲ میلیون تومان بود.

وی درباره تحویل این واحدها تصریح کرد: بر مبنای اعلام قبلی قرار است تا پایان سال عملیات اصلی آنها به پایان برسد و تا قبل از پایان دولت دوازدهم به محرومان و مددجویان واگذار شود.

برچسب‌ها تسهیلات مسکن توسعه ایران بنياد مسكن انقلاب اسلامی اختصاصی ایرنا اصفهان مسکن پروندهٔ خبری افتتاح طرح‌های مسکن در کشور سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات مسکن توسعه ایران بنياد مسكن انقلاب اسلامی اختصاصی ایرنا اصفهان مسکن تسهیلات مسکن توسعه ایران بنياد مسكن انقلاب اسلامی اختصاصی ایرنا اصفهان مسکن اخبار کنکور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن محرومان استان اصفهان ساخت مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان ضمن قدردانی از زحمات این گروه جهادی مسوولیت پذیری دانشجویان، غنی سازی اوقات فراغت آنان، محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمک به سازندگی و عمران کشور را از جمله اهداف این اردو برشمرد.
در ادامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و همچنین غرس هزار نهال از دیگر برنامه‌های معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در سفر به شهرستان سروآباد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت