Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهیندخت مولاوردی معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به جرم اقدام علیه امنیت ملی به ۲ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرنگار جامعه گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه_فراهانی، معاون اسبق امور زنان و خانواده رئیس جمهور یعنی شهیندخت مولاوردی روز گذشته شنبه پانزدهم آذر ماه سال جاری، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و همچنین ارائه اطلاعات و اسناد کشور به ۲ و سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مروری کوتاه بر سابقه فعالیت مدافع حقوق زنان دولت روحانی، عملکرد پر حاشیه وی را بیش از پیش نمایان کرده و تیتر‌های خبر‌های پر بازدید ماجرای عملکرد مبهم و منفی‌اش را به خوبی بازگویی می‌کند.


از تایید مسیح وطن فروش تا همصدایی با همجنس باز‌ها


سال ۹۷ بود که شهیندخت مولاوردی با لایک کردن یکی از پست‌های اینستاگرامی مسیح علینژاد خبرنگار خود فروخته ایرانی با واژه اتفاقی خود را تبرئه کرد و گفت: به طور کاملا اتفاقی پست دلقک خوش رقص و وطن فروش رسانه‌های بیگانه را لایک کرده است و اصلا اهل گشت و گذار در فضای مجازی و دیدن پست‌های مختلف نیست.

موج خبری آن روز‌ها در لایک به ظاهر ساده خانوم معاون خلاصه شد و کمتر کسی با وجدانی بیدار این خیانت آشکار را امری اتفاقی و بی قصد و غرض تلقی و باور کرد و این لکه سیاه تا همیشه در پرونده مولاوردی ماندگار و ماندنی شد.

کمی بعدتر و آن هم باز به طور خیلی اتفاقی انتشار یک پست غیر اخلاقی به مناسبت روز جهانی خانواده با تصویری واضح از دو فرد همجنس گرا و ترویج این انحراف فکری با فاصله زمانی کمی از اتفاق عجیب لایک کردن پست مسیح علینژاد انگشت اتهام را به سوی معاون آقای روحانی نشانه رفت و تمام فرضیات خوش بینی مخالفان وی را دوباره بهم ریخت.

 

انگشت اتهامی که البته خیلی دور از واقعیت نبود و ماهیت حقیقی این فرد نزدیک به رئیس جمهور را به خوبی آشکار کرد، اما کمترین برخورد و مجازاتی در مواجهه با بروز چنین رفتار‌هایی برای وی تعیین نشد و با چند کلمه خوش رنگ و لعاب بزک شده سر و ته ماجرا را به هم آورد و اگر فرد دیگری بود که به جایی و کسی وصل نبود حتما باید فاتحه زندگی را می‌خواند.

قرار گرفتن فردی در سمت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یعنی فردی به دور از هیجان‌های زود گذر و موقت با همه وجود خود برای بهبود اوضاع زنان این سرزمین مقدس تلاش کند و تحت هیچ عنوانی وارد حاشیه‌های کوچک و بزرگ نشود، اما مولاوردی در دوره مدیریتی خود در این سمت، نه تنها از حاشیه‌ها فاصله نگرفت بلکه با رفتار غلط خود حواشی بزرگی را ایجاد کرد.

همنوایی با زنی خود فروخته و ضد انقلاب مثل مسیح علینژاد که با شعار حمایت از زنان ایرانی، ماهیت پوچ و بی‌هویت خود را بزک دوزک کرده است، آب ریختن در آسیاب دشمنانی است که با توطئه براندازی نظام تمام قد از رفتار‌های سراسر عقده حقارت این زن حمایت می‌کنند.


گرفتن حق مادری از زنان کارتن خواب مدال افتخار پیشنهاد معاون زنان رئیس جمهور

مولاوردی در طول سال‌هایی که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را بر عهده داشت، حرف‌ها و نظرات سخیف و غیرانسانی بسیاری را درباره زنان جامعه ایران به زبان آورد و از دردناک‌ترین آن‌ها می‌توان به طرح پیشنهادی وی درباره عقیم کردن زن‌های کارتن خواب و بیخانمان اشاره کرد.


طرحی به دور از اخلاق و منش انسانی که با مخالفت شدید فعالان اجتماعی حوزه زنان و همچنین فعالین حوزه آسیب‌های اجتماعی روبرو شد و تا مدت‌ها تیتر یک اغلب خبرگزاری‌های داخلی و خارجی بود.

 

معضل بی پناهی زنان کارتن خواب و بیخانمان به خودی خود، جزو یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی کشور و به ویژه شهر تهران محسوب می‌شود و اینگونه نظر دادن‌ها به معنی انکار وجودی این زنان آسیب دیده و سو استفاده از بی پناهی آن‌ها و نادیده گرفتنشان تلقی می‌شود.

 

اصلا آیا خانوم معاون سابق یک روز از زندگی کاری خود را با افراد کارتن خواب و بیخانمان سر کرده است و چیزی از هجوم بی امان درد‌های بی شمارشان می‌داند که اینگونه ساده لوحانه به ارائه پیشنهادی این چنینی اقدام می‌کند؟!

 

آیا خبر دارد که بسیاری از زنان کارتن خواب معتاد، اعتیاد خود را ترک کرده و زندگیشان را نجات داده‌اند و برای داشتن یک زندگی بهتر بی وقفه و عاشقانه با کمترین امکانات و بدون هیچ پشتوانه‌ای تلاش می‌کنند؟!

 

معصومه و شهیندخت، مادران مبتکر حذف زنان بیخانمان از حداقل حقوق انسانی

وظایف محوله چنین سمتی در دولت آقای روحانی ظاهرا به خوبی برای متصدیان آن تبیین نمی‌شود که یا فردی مثل شهیندخت مولاوردی دایه عزیزتر از مادر زنان ایرانی، جاسوس آن طرف آبی‌ها از کار در آمد و یا می‌شود فردی، چون معصومه ابتکار که معتقد است معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وظیفه‌ای در قبال زنان معتاد و کارتن خواب بیخانمان بر عهده ندارد.


بهتر است آقای روحانی برای انجام حداقل کار‌های ضروری حوزه زنان و خانواده ریاست جمهوری، در ماه‌های پایانی ریاستش از زنان فرهیخته‌ای دعوت به همکاری در این سمت خطیر کند که حداقل بپذیرند که زنان آسیب دیده و بی‌خانمان هم شهروند و هموطن خودشان محسوب می‌شوند و نباید برای نپذیرفتن مسئولیت خود اظهار نظر‌های سخیف معاونین قبل را به زبان بیاورند.

بودجه‌های کلانی که هر ساله برای معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصویب می‌شود و مدیرانی که بجای تلاش برای التیام زنان آسیب دیده و در معرض آسیب سعی در حذف نام و نشان آن‌ها دارند و صدای حمایت از زنانشان گوش فلک را کر کرده است.

 

کار و تلاش در حوزه زنان و خانواده به ویژه در شرایط فعلی که وضعیت اقتصاد نابسامان زنان را از نقش‌های اصلی شان یعنی مادری و بودن دور کرده است، جدیت و پشتکاری دلسوزلنه و البته فداکارانه می‌طلبد و تحقق این مسئله با تبلیغات و فرزند به خارج فرستادن میسر نخواهد بود.

اگر زنانی، چون مولاوردی و ابتکار که فرزندان عزیز کرده خود را به قول خودشان برای ادامه تحصیل راهی آمریکا و اروپا کرده‌اند تنها کمی دلسوزانه مثل فرزندان جگر گوشه شان، به فکر جوانان این سرزمین بودند آمار بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم و بزهکاری‌ها بسیار پایین‌تر از آمار فعلی بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهیندخت مولاوردی قوه قضائیه معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری شهیندخت مولاوردی کارتن خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشکده علوم خانواده ایران با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، منصوره کرمی همسر شهید مسعود علیمحمدی استاد شهید دانشگاه تهران که با دستور رئیس دانشگاه تهران به عنوان مشاور دانشکده علوم خانواده فعالیت می‌کند، در آئین بهره‌برداری از اولین ساختمان این دانشکده که همزمان با روز معلم و استاد برگزار شد، حضور داشت و روبان این افتتاحیه را قیچی کرد. 

الهام امین‌زاده معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، دکتر زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا(س) و فخرالسادات نصیری مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده نیز در این مراسم حضور داشتند. 

دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در آئین افتتاح ساختمان دانشکده علوم خانواده که با حضور رئیس دانشگاه تهران و معاون آموزشی وزیر علوم برگزار شد، به اهمیت مسئله خانواده اشاره کرد و گفت: بسیاری از تهاجم‌های دشمن در راستای حذف و انحراف خانواده و فردگرایی و فاصله گرفتن از یک زندگی جمعی و مشارکتی و طبیعی در خانواده است؛ بنابراین رئیس‌جمهور کشورمان عنوان «جنبش تعهد به خانواده» را در سازمان ملل مطرح کردند.

استاد دانشگاه الزهرا (س) با بیان اینکه حرکت غرب در سه حیطه «با نفی جنسیت در سند ۲۰۳۰»، «رواج خانواده‌های تک واحدی» و «با به رسمیت شناختن خانواده‌های انحرافی و هم‌جنس» به خانواده ضربه می‌زند، تاکید کرد: وظیفه داریم مبانی و زیرساخت‌های شناساندن خانواده‌های فطری و طبیعی که اساس تربیت انسان‌ها در آن شکل می‌گیرد را مورد توجه قرار دهیم، بر این مبنا ایستادگی کنیم و پایداری نشان دهیم و در حطیه علمی قوی پیش برویم و تاکید بر خانواده گسترده در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را معرفی کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به عنوان مرکزیت و محوریت شناساندن خانواده، پشتیبانی از خانواده و انتشار و گسترش فکر در حوزه خانواده عمل کند، گفت: سند تعهد به خانواده آماده شده است و این سند در روز بین‌المللی خانواده رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: در دوره جاری مدیریتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق شدیم تا در شورای گسترش آموزش عالی مصوب کنیم که دانشکده علوم خانواده در سه دانشگاه تهران، شهیدبهشتی و الزهرا (س) ایجاد شود.

وی گسترش فعالیت‌های علمی بین رشته‌ای در قالب دانشکده علوم خانواده را مسیر درستی در راستای تقویت خانواده در پرتو تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: در برنامه تحولی وزارت علوم که سال گذشته به دانشگاه‌ها اعلام شد، ایجاد ۱۵ رشته مرتبط با خانواده مورد تاکید قرار گرفت.

در آغاز این برنامه نیز دکتر فاطمه یزدیان، رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، گزارشی از روند تاسیس و راه‌اندازی این دانشکده ارائه کرد و گفت: نیاز بود مبنای تاسیس این دانشکده بر پایه توسعه زیست‌بوم، گفتمان‌سازی، اجتماع‌سازی و ارائه راه حل‌های بر پایه نوآوری اجتماعی داشته باشیم؛ چراکه ضرورت تاسیس دانشکده علوم خانواده بر پایه برخی شاخص‌ها نظیر جمعیت، سلامت اجتماعی، سلامت فیزیکی و توانمندسازی و مباحثی در زمینه حکمرانی است.

وی در ادامه سخنان خود به معرفی ارکان دانشکده تازه تاسیس علوم خانواده پرداخت و گفت: دانشکده دارای چندین رکن از جمله بخش آموزش و پژوهش، اندیشکده کسب‌وکار خانوادگی، مرکز مطالعات زنان و خانواده و خانه خلاق و نوآوری، آزمایشگاه تاثیر، اندیشکده تاثیر و نوآوری اجتماعی و مرکز جامع تعلیم و تربیت خانواده‌محور است.

رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران همچنین به همکاری دانشگاه علوم پزشکی در این دانشکده اشاره کرد و گفت: این دانشکده با گروه سلامت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری دارد و یکی از گروه‌های مستقر در این دانشکده به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

 یزدیان به اهداف راه‌اندازی اندیشکده کسب‌وکار این دانشکده نیز پرداخت و گفت: هدف از راه‌اندازی این اندیشکده، افزایش توانمندی در حوزه کسب‌وکار خانوادگی و کنشگری سالم بین صنعت، دانشگاه و حاکمیت است.

رئیس دانشکده تازه تاسیس علوم خانواده دانشگاه تهران، ضمن معرفی و بیان اهداف مرکز مطالعات زنان و خانه خلاق و نوآوری، از راه‌اندازی آزمایشگاه تاثیر از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این آزمایشگاه جامع، نخستین آزمایشگاه در حوزه علوم انسانی است و یک ابرپروژه و یک پروژه پیشران و یک هم‌آفرینی برای آینده است که عملاً فعالیت‌ها، طرح‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌هایی که در حوزه زنان انجام خواهد شد را از نظر تاثیرگذاری بررسی می‌کند.

وی هدف از تاسیس اندیشکده بانکداری و نوآوری اجتماعی را ارتقای پژوهش‌ها در زمینه بانکداری و مالی بر پایه نوآوری اجتماعی ولی برای ارتقای تعالی خانواده دانست و در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه جذب دانشجو در این دانشکده پرداخت و پذیریش از طریق آزمون سراسری، استاد محوری و معرفی از طریق سازمان‌ها و ارگان‌ها را از جمله روش‌های جذب دانشجو در این دانشکده برشمرد.

وی در پایان به راه‌اندازی سایت دانشکده علوم خانواده به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه اشاره کرد و گفت: به زودی زبان عربی نیز به این زبان‌ها افزوده می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟