Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:23:10 GMT

با انگیزه به جنگ کرونا برویم

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۹۸۲۲

با انگیزه به جنگ کرونا برویم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک روانشناس در چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که از نظر ذهنی و روانی قوی هستند و با انگیزه و شادی زندگی می‌کنند، بدن آن‌ها در مقابله با انواع بیماری قدرت بیش‌تری خواهد داشت.

امین مختاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اثرات بیماری کرونا بر روان افراد و نحوه برخورد آن‌ها با بیماری‌های واگیر در گستره وسیع مانند کرونا، اظهار کرد: افراد در برابر پاندمی ویروس کرونا واکنش‌های روانی و رفتاری متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس خانواده با اشاره به اینکه پاسخ  متفاوت افراد  به بیماری ریشه در شخصیت و پیشینه آن‌ها دارد، گفت: در گروه اول افراد در مواجه با بیماری با موضوع ساده‌انگارانه برخورد و احساس می‌کنند اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص بیماری بزرگ‌نمایی شده است و اهمیت چندانی ندارد.

وی افزود: این افراد عامل انتشار افسارگریخته ویروس در جامعه هستند و به خود و دیگران آسیب می‌رسانند، بسیاری از این افراد در صورت ابتلا به کرونا قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و مانند یک بمب ویروس در جامعه آزادانه تردد می‌کنند و می‌توان گفت عامل اصلی استمرار زنجیره ویروس هستند.

این روانشناس خانواده بیان کرد: گروه دوم در مواجه با بیماری‌های پاندمیک کاملا منطقی با موضوع برخورد و به توصیه‌های وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی عمل می‌کنند، دچار عارضه ترس از بیماری نمی‌شوند و به سایر افراد جامعه نیز برای حفظ سلامتی و عبور از شرایط  یاری می‌رسانند.

وی در خصوص رفتار گروه سوم در برخورد با بیماری‌های پاندمی مانند ویروس کرونا، ادامه داد: افرادی هستند که در مواجه با چنین شرایطی دچار وحشت‌زدگی می‌شوند یا دارای پیشینه عارضه نوسوفوبیا با ترس از بیماری واگیر هستند و واکنش‌های وسواس‌گونه همراه با اضطراب فراگیر از خود بروز می‌دهند، در چنین افرادی ترس موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن آن‌ها شده و مستعد ابتلا به کرونا می‌شوند، همچنین در صورت ابتلا شرایط دشوارتر و پیچیده‌تری را نسبت به سایر مبتلایان در روند درمان خواهند داشت.

وی بیان کرد: در بیماری کرونا افراد باید پروتکل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامت خود و سایر افراد جامعه رعایت کنند، اما دچار ترس و وحشت ناشی از همه‌گیری ویروس نشوند، زیرا ترس به‌شدت سیستم ایمنی بدن انسان را تضعیف و فرد را آماده ابتلا می‌کند.

مختاری با اشاره به افرادی که از نظر روانشناختی دچار ترس از ابتلا به بیماری هستند، گفت: اگر این افراد در زمان شیوع بیماری‌های پاندمی دچار ترس‌های عمیق اجتماعی شوند، نیازمند خدمات روانشناختی هستند، اما در موارد خفیف‌تر این افراد برای غلبه بر ترس‌های خود با افراد امیدوار، شاد و باانگیزه مصاحبت کنند.

وی اضافه کرد: این افراد در وهله اول از پیگیری اخبار ناگوار و  نگران‌کننده از بیماری پرهیز کنند و در خانه با انجام ورزش‌های هوازی و کششی، توان بدنی و تمرکز خود را افزایش دهند، همچنین این افراد به علاقه‌مندی‌های خود مانند مطالعه بپردازند و معنویت را در خود تقویت کنند، این مسئله موجب ارتقای سطح ایمنی بدن می‌شود.

مختاری با بیان اینکه سبک زندگی افراد در دوران کرونا تغییر کرده است، عنوان کرد: باوجود کاهش ارتباط‌های اجتماعی و برای جبران این خلاء به کرونا به‌عنوان یک فرصت جهت ارتقای ارتباط با افراد خانواده بنگریم و اوقات بیش‌تری را با همسر و فرزندان سپری کنیم، همچنین افراد در این ایام به تغذیه خود اهمیت بیش‌تری بدهند و با افراد امیدوار، شاد و با انگیزه گفت‌وگو کنند.

این روانشناس خانواده یادآور شد: براساس نظریه " بالندگی پس از آسیب" بسیاری از مردم در مواجه با بیماری کرونا در محافظت از خود و دیگران اقدامات سنجیده‌ای انجام می‌دهند و توانایی‌های خود را به منصه ظهور می‌گذارند و حس رضایتمندی در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که از نظر ذهنی و روانی قوی هستند و با انگیزه زندگی می‌کنند، همچنین این افراد زندگی امیدوارنه و شادی دارند بدن آن‌ها در مقابله با انواع بیماری قدرت بیش‌تری خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری کروناویروس همه باهم علیه کرونا بیش تری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌