Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@02:07:59 GMT

برف و باران در سراسر کشور/ هشدار قرمز برای ۳ استان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۹۹۲۲

برف و باران در سراسر کشور/ هشدار قرمز برای ۳ استان

خبرگزاری تسنیم: سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در سراسر کشور و احتمال ریزش تگرگ در ۵ استان خبر داد و اعلام کرد: بار‌ها تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز به جز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در سایر مناطق کشور بارش روی می‌دهد. بارش در شمال غرب، برخی مناطق غرب، استان‌های محدوده زاگرس مرکزی، برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های رشته کوه البرز، شمال شرق برف یا باران و در ارتفاعات مناطق مور و ارتفاعات کرمان و فارس به صورت برف پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مناطق جنوبی کشور باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد و در برخی مناطق استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان احتمال ریزش تگرگ وجود دارد. شدت بارش‌های امروزی برای استان‌های فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، جنوب یزد، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، مرکزی، قم و گیلان است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از صبح فردا به تدریج بارش در نیمه غربی تضعیف شده و عمده بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق خواهد بود و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

روز سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و روز چهارشنبه در استان گیلان بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است. پنجشنبه در گیلان، مازندران، برخی مناطق گلستان و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است. دریای خزر و خلیج فارس نیز تا اواخر وقت فردا مواج پیش بینی شده است.

هشدار قرمز هواشناسی برای ۳ استان

به گزارش تسنیم، اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است.

توصیف سامانه: تشدید و تقویت فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: اوایل وقت یک‌شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۶

زمان پایان: پیش از ظهر دوشنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۷

نوع مخاطره: بارش شدید باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید، در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف

منطقه اثر: نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی و غرب فارس، نیمه شمالی کرمان

اثر مخاطره: طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، آب گرفتگی گسترده معابر، خسارت به محصولات و زمین‌های کشاورزی و تجهیزات گلخانه ای، لغزندگی، کاهش دید جاده‌های کوهستانی بواسطه بارش برف و لغو و تاخیر در پروازها.

توصیه: اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب، اجتناب اکید از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، کنترل آب‌بند‌ها و استفاده از سیل بند‌ها در کنار رودخانه‌ها، مدیریت سدها، اقدام عملی کلیه دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی از جمله مدیریت بحران، راهداری، هلال احمر، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها به منظور جلوگیری از خسارات، لغو سفر‌های غیر ضروری درون شهری و برون شهری.

منبع: فردا

کلیدواژه: هواشناسی استان ها برف و باران سازمان هواشناسی پیش بینی شده برخی مناطق نیمه شمالی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی شماره ۱۲ سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش شدید و رگباری باران- وزش شدید و بارش تگرگ اعلام شد.

وی افزود: امروز چهارشنبه نیمه غربی هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان و خوزستان پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در روز پنج شنبه استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان، تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

محمودی اظهار کرد: در روز جمعه نیز استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند گفت: شهروندان و مسافران از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند و شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد و نجات بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی برای امروز و فردا
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • فیلم| هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • ببینید | هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد