Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پور ابراهیمی با بیان اینکه امروز حساب ذخیره ارزی به صندوق توسعه ملی تبدیل شده است، گفت: 60 درصد شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند و باید در اداره آنها بازنگری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ محمدرضا پور ابراهیمی شب گذشته در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در کرمان ضمن گرامیداشت 16 آذربا با تأکید بر نقش دانشجو در مسیر و حرکت انقلاب اسلامی گفت: اثرگذاری جریان دانشجو را در دوره های مختلف انقلاب دیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اساس نامگذاری 16 آذر به عنوان روز دانشجو به دلیل مبارزه دانشجویان با استبداد بوده است که در آن دوران خفقان سه شهید تقدیم نظام شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنبش دانشجویی در کشور سرفصل‌های مهمی در جریان دانشجویی دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی یکی از محورهای دشمنی با کشور رشد علمی و دانش تخصصی در کشور است.

وی ابراز کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران به اوج اقتدار علمی در منطقه و در دنیا رسیده؛ بنابراین هر چه جنبش دانشجویی بتواند در مسیر علمی حرکت کند، به طور قطع موجب  نا امیدی دشمن خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به ترور دانشمند برجسته هسته ای محسن فخری زاده و بیان اینکه این اقدام نمونه ای از خباثت اسرائیل و آمریکا است که بیان می کنند انقلاب اسلامی پیشرفتی نداشته است، اظهار کرد: دانشمندان ما بدون هیچ استادی در خارج از کشور، به این موفقیت‌ها دست پیدا کردند.

پور ابراهیمی با تأکید بر اینکه مظهر اقتدار نظام همین بس که این اقتدار به برکت وجود دانشجویان کشور بدون هیچ استادی از خارج از کشور ایجاد شده است، عنوان کرد: دشمن در خیال باطل خود گمان می کند که با ترور دانشمندان ما می‌تواند جلوی رشد علمی کشور را بگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان ما با اعتقاد و ایمان به خدا در مسیر انقلاب گام بر می دارند و به دشمن اجازه نمی دهند که به اهداف شوم خود دست یابد، تصریح کرد: دشمنان ما سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجاهدت و اهتمام علمی دانشجویان با جهاد در جبهه در دوران دفاع مقدس برابر است و دشمن باید بداند خیزش علمی در کشور تازه شروع شده است.

وی با تأکید بر اینکه بخش بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور با مبانی انقلاب برطرف خواهد شد، گفت: نباید به دشمن اعتماد کنیم؛ چرا که با تکیه به ظرفیت و توان داخلی می توانیم مسائل و مشکلات اقتصادی که دشمن ایجاد کرده است را پشت سر بگذاریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شوک ارزی سبب کوچک شدن سفره مردم خواهد شد، ابراز کرد: ناترازی نظام بودجه کشور از جمله دلایل اصلی مشکلات اقتصادی کشور است و اصلاح ساختار بودجه باید توسط دولت ارائه شود که متأسفانه در این دولت اراده‌ای بر اصلاح ساختار نظام بودجه نیست.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه در این زمینه در مجلس های قبل پیگیری کرده ایم و به رئیس جمهور نامه ارسال شده اما اقدامی صورت نگرفته، اظهار کرد: درآمد جایگزین نفت مشخص نیست و مجلس در سال 98 بلاتکلیف بود و همچنین به منظور کسری بودجه برداشت از حساب ذخیره ارزی انجام شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز حساب ذخیره ارزی به صندوق توسعه ملی تبدیل شده است، عنوان کرد: دولت کسری بودجه را از حساب صندوق توسعه ملی، فروش اوراق بهادار و قرض گرفتن تأمین کرد و البته شرایط بودجه سال 99 با سال‌های گذشته از نظر ساختار بودجه هیچ تفاوتی ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید تمامی مشکلات را به تحریم ها وصل کرد؛ چرا که چرا که آدرس غلط به مردم است و اگر امروز نیز تمام تحریم ها برداشته شود، باز هم با این شرایط اتفاقی در مشکلات اقتصادی نخواهد افتاد، خاطر نشان کرد: ساختار بودجه با شرایط روز کشور نیاز به اصلاح دارد و 60 درصد شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند که باید در اداره آنها بازنگری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حساب ذخیره ارزی صندوق توسعه ملی مشکلات اقتصادی پور ابراهیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،   استاندار خوزستان گفت: در این نشست  در خصوص پرداخت حق ۴ درصد بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور مباحث مختلفی مطرح شد و با استعلام از وزارت کار این مساله رفع اختلاف شد به این صورت که در این خصوص باید مفاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار مبنای عمل قرار گیرد.

علی اکبر حسینی محراب  افزود: دستورکار دیگر در خصوص مفاصا حساب قرارداد‌های پیمانکاری بود که بنا شد هر قراردادی به شکل مجزا و فارغ از قرارداد‌های دیگر مدنظر قرار گیرد.

وی  ادامه داد: موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد  در خصوص معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های چند نفری بود. پرداخت حق بیمه این واحد‌ها به این صورت است که ده درصد را کارفرما میدهد و مابقی آن را دولت پرداخت میکند که یک بحثی در این میان قابلیت تفسیر داشت و موجب اختلاف برداشت شد که بنا شد جهت تصمیم‌گیری به مرکز منعکس شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مسائل مربوط به صادرات و پایانه‌های کشاورزی و صادراتی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توسط تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب بیان کرد: سال گذشته خوزستان حدود شش میلیارد دلار صادرات داشت و جزو استان‌های برتر کشور از جهت صادرات هستیم و برای افزایش این رقم در سال جاری با کمک بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف