Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه شورای اداری مازندران در نوشهر با اشاره به انتخاب مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اکو در سال ۲۰۲۲ گفت: این رویکرد اتفاق مهمی برای استان است و نباید تصور کرد که این طرح فقط شامل محدوده و یا مرکز استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: این موضوع مهم به تمامی گستره مازندران بر می‌گردد و امیدواریم پس از برچیده شدن کرونا شاهد برگزاری این رویداد در همه شهرستان‌های استان باشیم و همه باید برای معرفی مازندران به میدان بیایند.
استاندار مازندران از همه دست اندرکاران و مجریان طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی در سراسر استان قدردانی کرد و گفت: از مردم مازندران با وجود همه مشکلات بخاطر همراهی و همکاری با مجریان طرح و رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این ایام تشکر می‌کنم.
حسین زادگان گفت: خوشبختانه استان وضعیت مناسبی دارد و از مردم انتظار دارم به شکل سختگیرانه تری اجرای طرح را استمرار ببخشند تا شاهد نتایجی بیش از پیش مطلوب باشیم.
استاندار مازندران با بیان اینکه شواهد و تحقیقات نشان می‌دهد که از سال ۹۰ به بعد، توسعه در مازندران متوازن نبوده و در کشور نیز این شرایط به نحوی همینطور بوده است، ادامه داد: در مازندران برخی شهر‌ها از توسعه بیشتر و برخی شهر‌ها به دلیل کسری اعتبارات و یا عدم توانایی مدیریت‌های وقت از جذب اعتبارات کمتر برخوردار بوده‌اند که در هر دو صورت حاصلی جز این که برخی شهرستان‌ها کمتر توسعه یافته اند، نداشته است.
او با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات موجود در حوزه عمرانی و اقتصادی با تذکر، پیگیری و تلاش بیشتر حل می‌شود، گفت: توسعه استان در همه نقاط و بخش‌ها نیازمند مجاهدت، اتفاق نظر و هم افزایی است و در سایه همکاری بین دولت و قوای مختلف بویژه نمایندگان مجلس حل می‌شود.
حسین زادگان به پیگیری برخی از این مشکلات در غرب استان در سایه تعامل و هم افزایی بویژه مجتمع‌های فرهنگی و رفع مشکلات آن‌ها اشاره کرد و افزود: در مجموع ۳۰ مصوبه اجرایی و عملیاتی هست که قرار شد پس از اینکه فرصت قانونی و معقول به دستگاه‌ها داده شد، جلسه‌ای با حضور فرمانداران و مدیران برای پیگیری این مصوبات تشکیل شود تا به فراموشی سپرده نشود.
حسین زادگان با بیان اینکه مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در غرب مازندران یک اولویت است، ادامه داد: نباید جذابیت این خطه بخاطر دست اندازی در مواهب طبیعی و دیگر چشم اندازی‌های گردشگری به مخاطره بیفتد.
استاندار مازندران توسعه کشت گلخانه‌ای را جزو اولویت‌های مناطق غربی استان دانست و افزود: از آنجایی بیشترین منابع آبی به خاطر رودخانه‌های متعدد و بارش باران در غرب مازندران وجود دارد، بنابراین این خطه مستعد برای تولید محصولات گلخانه‌ای است و دولت هم در این زمینه با پرداخت تسهیلات از فعالان این بخش حمایت خواهد کرد.
انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشور های اکو کرونا ویروس محدودیت های کرونایی استاندار مازندران حسین زادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا

تین نیوز

مدیر آفریقا و عربی معاونت بین الملل اتاق ایران بر ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا، گفت: باید با افزایش تبادل هیأت های تجاری و برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تجاری، اطلاعات تجار و بازرگانان ایرانی و آفریقایی را بالا ببریم

به گزارش  تین نیوز به نقل ازاتاق ایران آنلاین، شهرام خاصی پور در نشست تجاری مشترک ایران، غنا، کامرون، بورکینافاسو و موریتانی، با تأکید بر اینکه توسعه روابط تجاری با کشورهای آفریقایی در اولویت اتاق ایران است، ادامه داد: حجم مبادلات ایران با کشورهای آفریقایی تناسبی با روابط خوب سیاسی با این کشورها و ظرفیت های تجاری دو طرف ندارد.

وی گفت: برخی مشکلات در زمینه مبادلات بانکی و حمل ونقل، مانع از توسعه روابط ایران و آفریقا شده است. توسعه حمل ونقل هوایی، دریایی و حل مشکلات نقل و انتقالات مالی به توسعه این روابط منجر خواهد شد.

مسعود برهمن، رئیس اتاق مشترک ایران و شرق آفریقا نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت رفع موانع توسعه تجاری ایران و آفریقا، گفت: در شرایط رکود اقتصادی که گرفتار آن هستیم باید صادرات را بیش از قبل توسعه دهیم تا تولید متوقف نشده و چرخ اقتصاد به حیات خود ادامه دهد.

با اشاره به اینکه ایران با ۳۹ کشور در قاره آفریقا تجارت می کند، افزود: بر اساس آمار منتشر شده از این میان، بیشترین حجم تجارت ایران مربوط به سال ۱۴۰۰ و با کشور غنا بوده است.

او تأکید کرد: مشکل حمل ونقل میان ایران و آفریقا هم به صورت هوایی و هم دریایی و همچنین مشکل نقل و انتقالات مالی، دو مشکل اصلی تجارت ما با قاره آفریقا است.

هدایت نژاد با اشاره به تلاش ها برای حل مشکلات تبادل مالی ایران و غنا، افزود: در حال برنامه ریزی برای ایجاد صندوق مالی مشترک بین ایران و غنا هستیم که اگر عملیاتی شود، در ارتقا همکاری های تجاری تأثیر زیادی دارد.

در ادامه بهروز هدایت نژاد، رئیس مرکز تجاری ایران در غنا، ژوزف کوآکو اوبنگ، رئیس اتحادیه های تجاری کشور غنا و هلیدو بلو، دبیرکل اتاق بازرگانی کامرون، به بیان مطالبی در این رابطه پرداختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران