Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل کاخ گفت: مهمترین بحث بسیج دانشجویی در مأموریت گام دوم انقلاب اسلامی، تشکیل دولت جوان حزب اللهی است و این بحث اصلاً بحث سیاسی نیست بلکه دقیقاً جمله مقام معظم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر رضا اسماعیل کاخ یکشنبه (16 آذر) در برنامه صبح بخیر کرمان به مناسبت روز دانشجو در سخنانی بسیج دانشجویی را متفاوت از دیگر تشکل های دانشجویی دانست و گفت: تشکل های دیگر را هیئت های اندیشه ورز یا مسئولین تشکیل می دهند اما بسیج دانشجویی به دستور شخص امام در آذرماه سال 67 تشکیل شد و مأموریت آن را همان زمان امام راحل مشخص کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان ادامه داد: امام راحل بحث تمدن سازی و حکومت جهانی اسلام را به عنوان مأموریت های بسیج دانشجویی مشخص کردند و این یعنی یعنی یک تراز خاص برای بحث بسیج دانشجویی که اهمیت بسیج دانشجویی و اهمیت دانشجویانی که در این تشکل کار می کنند را به مراتب بیشتر مشخص می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در گام اول انقلاب اسلامی باید انقلاب کرده و آن را تثبیت می کردیم؛ یعنی با توجه به همه مشکلات اقتصادی، سیاسی و حتی مشکلات نظامی که در هشت سال دفاع مقدس درگیر بودیم اما باید انقلاب اسلامی را تثبیت می کردیم؛ افزود: بعد از تثبیت انقلاب، در گام دوم انقلاب اسلامی باید قدرت خود را در عرصه های سیاسی، اقتصادی، علمی و ... منطقه ای کرده و در نهایت جهانی کنیم.

 

اسماعیل کاخ خاطر نشان کرد: در گام دوم انقلاب و با توجه به مأموریتی که حضرت امام به بسیج دانشجویی دادند، جایگاه ما مشخص می شود و در این حوزه مأموریت جهانی داریم و باید به سمت تمدن نوین اسلامی برویم.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان با بیان اینکه مهمترین بحث بسیج دانشجویی در مأموریت گام دوم انقلاب اسلامی در راستای تشکیل دولت جوان حزب اللهی است، ادامه داد: این بحث اصلاً سیاسی نیست بلکه دقیقاً جمله مقام معظم رهبری است و ما نیاز به تشکیل دولت جوان حزب اللهی داریم و برای اینکه به دولت جوان حزب اللهی برسیم، نیاز به تربیت جوان مؤمن انقلابی داریم.

 

وی با اشاره به اینکه تربیت جوان مؤمن انقلابی ذیل بسیج دانشجویی تعریف می شود، ادامه داد: ما با برگزاری دوره های رشد از دوره های خط امام استانی و کشوری گرفته تا طرح ولایت کشوری، دانشجویان را در مباحث آکادمیک ارتقاء می دهیم که رشد پیدا کنند.

 

اسماعیل کاخ گفت: فردی که به لحاظ معرفتی، اخلاقی و میدانی آموزش پیدا کرد، او را در عرصه میدانی به صورت بحث برنامه عملیات جهادی درگیر کار می کنیم همانطور که دانشجویان در مناطق محروم حضور یافته و به مردم خدمت می کنند و حتی کمک حال بعضی دستگاه های اجرایی قرار می گیرند.

 

وی در خصوص برنامه های روز دانشجو با اشاره به اینکه این برنامه ها تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته، اظهار کرد: اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به ستادکرونا، دانشجویان بسیجی در این حوزه ورورد پیدا کردند زیرا برای هیچ چیز مهم تر از سلامتی مردم نیست و باید مردم به لحاظ سلامتی ایمن باشند.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان با بیان اینکه بحث امنیت و سلامت دو مقوله مهم است، بیان کرد: دانشجویان در این حوزه ورود پیدا کردند و 10 گام از صحبت های مقام معظم رهبری از بحث مطالبه گری، ورود جوانان مؤمن و انقلابی به این عرصه، اعمال محدودیت ها ، بحث دعا و توسل و ... احصاء شد تا در این باره کار کنیم.

 

وی افزود: ما متأسفانه از بحث دعا و توسل غفلت کرده و کوتاهی می کنیم که در همین راستا قرار شد در ساعت هشت صبح دعای هفتم صحیفه سجادیه در تمام بیمارستان ها پخش شود و تأثیر آن را قطعاً خواهیم دید.

 

اسماعیل کاخ ادامه داد: طرحی به عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» شکل گرفت که همه پایگاه ها، تشکیل های بسیج و مردم در این عرصه ورود پیدا کنند.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسئول بسیج دانشجویی روز دانشجو استان کرمان تشکیل دولت جوان حزب اللهی بحث بسیج دانشجویی گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی اسماعیل کاخ مقام معظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است، گفت: جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی مایه فخر و مباهات کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به مناسبت هفدهم اردیبهشت و گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری نوشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و سازندگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

وی یادآور شد: ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

کد خبر 751043

دیگر خبرها

  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است