Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مردم چهار روستا از توابع شهرستان چابهار با فرستادن فیلم‌هایی برای تسنیم می‌گویند ۲۵ سال است معطل ۹ کیلومتر راه دسترسی هستند و همیشه با یک بارندگی کوچک راهشان بسته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیماز چابهار، مردم روستا‌های «اورعی، اورعی کوه دیم، دوکو و جنگی هان بازار» با جمعیتی حدود یک هزار نفر با فرستادن فیلم‌هایی برای تسنیم از تعلل طولانی مدت در ساخت جاده 9 کیلومتری‌ روستایشان گلایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم می‌گوید این جاده یکی‌از قدیمی‌ترین جاده‌های سطح بخش‌های «پلان» و مرکزی شهرستان چابهار است که بعد 25 سال از ایجاد زیرساخت هنوز آسفالت نشده و با بارندگی کوچک جاده به جوی آب تبدیل و مسدود می‌شود.

این دومین بار است که مردم این روستاها برای تسنیم فیلم می‌فرستند و خواستار توجه به جاده‌اشان می‌شود؛ پیشتر در این گزارش مردمی به موضوع جاده روستایشان پرداختیم.تسنیم گزارش‌های مردمی مردم از مشکلات مناطق، روستاها و شهرهای مختلف بلوچستان را خودشان روایت می‌کنند، منتشر می‌کنند که برخی از آن‌ها از نظر می‌گذرد.

گزارش مردمی از عواقب سیل بلوچستان| دشواری انتقال بیماران از روستاهای صعب‌العبور قصرقند+ فیلمگزارش ویدئویی| روایت تسنیم از مصائب مردم در روستای «جوگین» کنارک/ روستایی بدون برق با خانه‌های کپریگزارش مردمی از عواقب سیل بلوچستان / نبود سیل‌بند خسارت در «ساربوک» قصرقند را افزایش داد + فیلم

رابط خبری تسنیم در روستای «اورعی کوه دیم» می‌گوید: در صورتی که این جاده آسفالت شود علاوه بر روستاهای نامبرده شده، روستاهای حومه شامل «صفرزهی، کورکچ، بنارو و فقیرزهی» هم می‌توانند از آن برای ایاب و ذهاب به صفرزهی استفاده کنند که در این صورت مسافت برای این روستانشینان 15 کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی می‌گوید: در سیل اخیر جاده به کلی مسدود شده و یکی از اهالی روستا که بیماری قلبی داشت و باید فوری به مرکز درمانی می‌رسید با وجود آنکه با اورژانس تماس گرفتیم ولی آنها به‌ دلیل صعب‌العبور بودن جاده از آمدن به آن امتناع کردند و در نهایت با مشقت فراوان مریض را به مرکز درمانی رساندیم.

راشد باشام تاکید می‌کند: همچنین زمانی که برق مشکل پیدا می‌کند یا قطع می‌شود مامورین اتفاقات برق با هزار خواهش و تنما به روستا می‌آیند و عمدتاً از آمدن به روستا به خاطر جاده نامطلوب امتناع می‌کنند.

انتهای پیام/395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان گزارش مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • فرایند پخت نیمرو با 1000 تخم مرغ توسط آشپر روستایی (فیلم)
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند