Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر حبیبی گفت: سهم استان قزوین ۲۰ هزار کیت تشخیص سریع کروناست که تاکنون ۱۰هزار عدد تحویل علوم پزشکی قزوین شده و تعداد باقی مانده هم به فواصل تحویل داده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به کیت‌های تشخیص سریع بیماری کرونا اظهار کرد: تست کرونا تاکنون به صورت "پی سی آر" توسط علوم پزشکی انجام می‌شد که روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تست انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنا داریم میزان تست روزانه را افزایش دهیم به طوری که تست "پی سی آر" صرفا در بیمارستان‌ها انجام شود و کیت‌های سریع آزمایشگاهی هم خارج از بیمارستان استفاده شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: سهم استان قزوین ۲۰ هزار کیت تشخیص سریع کروناست که هر کدام ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد و تاکنون ۱۰هزار عدد تحویل علوم پزشکی قزوین شده است و تعداد باقی مانده هم به فواصل تحویل داده می‌شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه جمعیت روستایی استان خیلی کم درگیر کرونا شدند و بیشتر در حوزه شهری بحث تست سریع مطرح است که بنا شد با همراهی دهیاران و شهرداران این کیت‌ها تامین و استفاده شود.

این مقام مسئول گفت: آماده سازی نقاهتگاه هم در استان دیده شده به طوری که ۸۰ تخت در شهرستان تاکستان و ۳۲ تخت در شهرستان بوئین زهرا آماده شده است.

حبیبی بیان کرد: در قزوین هم خوابگاه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش افرادی که شرایط قرنطینه در منزل را ندارند، پیش‌بینی شده و بیش از هزار تخت در دانشگاه بین‌المللی آماده شده اما فعلا ضرورتی برای استفاده ندارد.

اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شرکت‌های صنعتی مطلوب نیست

وی ادامه داد: همچنین ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی در اختیار پرسنل این حوزه قرار می‌گیرد و آماده‌سازی نقاهتگاه‌ها باید توسط هلال احمر، سپاه، علوم پزشکی و با مدیریت فرمانداران در هر شهر صورت گیرد؛ هرکسی که قرنطینه خانگی را بشکند به قرنطینه اجباری منتقل می‌شود و تا تست او منفی نشود اجازه خروج از قرنطینه را ندارد.

معاون سیاسی استاندار قزوین یادآور شد: درباره تامین کپسول اکسیژن نیز تعداد ۱۱۴ کپسول آماده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد؛ در بحث بانک‌ها هم مصوبه ستاد کروناست و اعلام شده که به هیچ وجه اقدامی روی چک‌ها در روزهای اجرای محدودیت‌ها انجام نشود و اگر گلایه‌ای در این زمینه وجود دارد، شهروندان به صورت مصداقی به ما اعلام کنند. 

این مقام مسئول عنوان کرد: کارگران واحدهای تولیدی ۱۷ و نیم درصد از مبتلایان به کرونا در استان هستند؛ لذا با توجه به اینکه ۱۷۰ هزار کارگر در سطح استان داریم باید نظارت‌ها در این حوزه بیشتر شود.

وی تاکید کرد: مدیران شرکت‌های صنعتی و مدیران مرتبط با حوزه تولید و کار و رفاه در استان باید نظارت‌ها را بیشتر کنند چراکه بالا بودن آمار ابتلا در شرکت‌ها به این معنی است که پروتکل‌ها در این حوزه به خوبی اجرا نمی‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: هیچ مشکلی در تامین خودرو برای طرح جامع کنترل هوشمند نداریم و به هر میزان که نیاز باشد در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد و در اختیار داشتن کارت ملی برای ورود به هر دستگاه الزامی است تا وضعیت فرد در زمینه کرونا ارزیابی شود لذا علوم پزشکی باید هرچه سریع‌تر این سامانه را در ادارات راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان قزوین علوم پزشکی تشخیص سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 

نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس متوسطه استان قزوین به منظورمعرفی توانمندی‌های مدارس استان در راستای شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در سرای سعدالسلطنه برپا شده است.

ترویج فرهنگ اقتصادی و استفاده حداکثری ازظرفیت دانش آموزان، هنر جویان، نخبگان، کارآفرینان و ارتباط موثر با مراکز دانش بنیان و شرکت‌های تولیدی، آموزش همراه با تولید، هدایت تحصیلی، معرفی رشته‌ها و مشاغل استان، رویداد کسب و کار و کارآفرینی از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

این نمایشگاه تا یازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۵ برای بازدید علاقمندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی