Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم طی پیامی به مناسبت روز دانشجو گفت: علم‌اندوزی، مهارت آموزی و توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه؛ تقویت سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی کشور است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت روز دانشجو گفت: در تقویم تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران شانزدهم آذر ماه، که روز دانشجو نام‌گذاری شده است، جایگاه ممتازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز یادآور رشادت و هوشمندی دانشجویان در برابر نقشه‌ها و برنامه‌های نظام سلطه و نیروهای دست نشانده و وابسته به بیگانگان است.

 

یاد و خاطره تمامی شهدای دانشجو؛ خاصه به خون خفتن سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا، در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ را گرامی داشته و شجاعت و صلابت به یادماندنی شان را به یکایک دانشجویان سرافراز و فرهیخته تبریک می گویم.

 

بی گمان از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ تا به امروز فریاد استکبارستیزی و استبداد ستیزی دانشجویان در فضای دانشگاه طنین‌انداز است و دانشجویان همچنان طلایه‌داران آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و ظلم.ستیزی هستند. آنها این حرکت را نه تنها در کنش‌گری سیاسی و اجتماعی شان بلکه در فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود به انحای مختلف نشان داده و آبادانی، آزادی، و استقلال ایران اسلامی را سر لوحه فعالیت و مقصد خود قرار داده اند.

 

امروز که استکبار جهانی در قامت جنگ رسانه‌ای، اقتصادی و ترور دانشمندان هسته ای این سرزمین در صدد ایجاد چالش و اختلال است؛ پیش‌گامی در عرصه تلاش مجاهدانه و حرکت برای تحقق چشم‌اندازهای علمی و اقتصادی؛ کسب توانایی بیشتر و افق گشایی های تازه می‌تواند موجب رونق و نشاط بیشتر شود. علم‌اندوزی، مهارت آموزی و توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه؛ تقویت سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی کشور است. نشاط، شادابی و امید در فضای دانشجویی کشور به یمن انگیزه و اراده دانشجویان به‌ دست می‌آید و این دو، شرط پویایی و تحرّک دانشگاه برای یافتن راه‌حل بدیع برای پرسش‌ها و مسائل روز جامعه است. واقعیتی که امکان بازکاوی عالمانه و نیل به حکمروایی مطلوب در ساحت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را در پی خواهد داشت و این مهم جز از مسیر تعامل و تعاطی فکری اصحاب خرد و سیاست حاصل نمی‌شود.

 

امید است در چارچوب مسئولیت اجتماعی و نقدِ خردمندانه و منصفانه شاهد ایرانی مستقل و قدرتمند، تأثیرگذار و نقش‌آفرین در حوزه های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مبتنی بر ارزش های انسانی و آموزهای اخلاقی و دینی باشیم.افزون بر این روز دانشجو نه تنها فرصتی است تا دانشجویان حضور مسئولانه خود را در فضاهای واقعی و مجازی اثبات نمایند و به تماشا بگذارند بلکه امکانی است برای فهم تاریخی فراز و فرود های تاریخ معاصر ایران و بصیرت نسبت به زمانه خود و تکریم مقام تمامی آزادی خواهان و شهیدان که در راه کسب استقلال و عظمت ایران اسلامی از تمام وجود خود مایه گذاشتند.

 

مجدداً در این روز مبارک یاد و خاطره شهیدان دانشجو را گرامی؛ و از درگاه حق تندرستی، عزّت و سربلندی را برای همه دانشجویان عزیز مسئلت دارم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: منصور غلامی روز دانشجو دانشگاه تهران روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا خاکساری رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» که در این دانشگاه برگزار شد این رویداد را اتفاقی مبارک و پیونددهنده علم و صنعت دانست و اظهار کرد: در سند تحول و تعالی دانشگاه به موضوع حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه و لزوم ارتباط این دو رکن مهم در عرصه عمل توجه شده است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های فناورانه و تمرکز بر ایجاد کارآفرینی عنوان کرد: رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و پیوند صنعت و دانشگاه و مسیری برای ایجاد اشتغال است و در همین راستا همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان را در عمل دنبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان گفت: با ورود دانشگاه به صنعت از یک‌سو می‌توان در حل مسئله مثمر ثمر بود و از سوی دیگر با ورود دانشجو به‌عنوان کارورز، موضوع کسب مهارت را شاهد خواهیم بود.

خاکساری از تحقق کارورزی بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این طرح دانشجو در عرصه عمل و حضور در واحد‌های صنعتی به کسب تجربه آموزش و یادگیری می‌پردازد که می‌تواند راهی برای شناخت مسیر شغلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تلقی شود.

وی مطرح کرد: طرح پویش در راستای تقویت توانمندی دانشجویان در ارتباط با صنعت و بازار کار راه‌اندازی شده است. این طرح منجر به پرورش دانشجویان ماهر خواهد شد که همزمان با تحصیل در دانشگاه، مهارت‌های لازم را از طریق اشتغال در نهاد‌های مختلف کسب می‌کنند.

رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان اضافه کرد: در طرح پویش، دانشگاه امکان اشتغال همزمان دانشجو با تحصیل را فراهم کرده تا تجربه خوبی را در محیط کاری کسب کنند و پس از فارغ‌التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار شوند.

خاکساری با بیان اینکه در این طرح دانشجو هیچ هزینه‌ای را بابت این واحد نمی‌پردازد تا بی‌دغدغه زمینه مهارت‌آموزی محقق شود از اجرای طرح پایش و بررسی مشکلات به‌ویژه در حوزه کشاورزی و حل آن توسط دانشگاه آزاد خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر جالب از آمریکا در حمایت از غزه | از رژه خودرویی تا تشکیل زنجیره انسانی توسط دانشجویان دانشگاه شیکاگو
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا