Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی در پیامی به مناسبت فرارسیدن شانزدهم آذرماه، روز دانشجو تأکید کرد: دانشجویان با پیشگامی مجاهدانه و مؤمنانه و با قدرت و صلابت بیشتر تحقق چشم‌اندازهای علمی و فنی کشور را وجهه همت خویش قرار دهند.

به گزارش آستان نیوز، متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

مقام معظم رهبری: «انتظار من از شما جوان‌ها و اساتید این است؛ تولید علم کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به سراغ مرزهای دانش بروید، فکر کنید، کار کنید. با کار و تلاش می‌شود از مرزهایی که امروز دانش دارد، عبور کرد.»
۱۶ آذرماه یادآور ایثار، فداکاری، رشادت و استکبارستیزی دانشجویانی است که 67 سال پیش در راه مقابله با استبداد، استکبار، اختناق و خفقان رژیم طاغوت، با خون خود جریان زنده و نقطه عطفی را در راه استقلال طلبی و ظلم ستیزی ملت ایران رقم زدند.
امروز که استکبار جهانی در قامت تحریم و تهدید و با انجام جنایاتی شنیع همچون ترور دانشمندان برجسته کشور تلاش می‌کند تا مانع پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی و فناوری گردد، نیاز است شما دانشجویان عزیز با پیشگامی مجاهدانه و مؤمنانه و با قدرت و صلابت بیشتر تحقق چشم‌اندازهای علمی و فنی کشور را وجهه همت خویش قرار دهید.
همان‌گونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از شما جوانان می‌خواهند که «راه علم را با احساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید»، اینجانب نیز به شما توصیه می‌کنم با قدرت و همت مضاعف در عرصه جهاد علمی گام برداشته و با درک و شناختی دقیق از این جایگاه خطیر، با تکیه‌بر همت شایسته و والای خود و اتکال به خداوند متعال، زمینه‌ساز پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی باشید و دشمنان بدخواه و کینه‌توز جمهوری اسلامی را از سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت ملت ایران مأیوس و ناامید گردانید.
در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانشجو، این روز را به شما دانشجویان عزیز تبریک عرض نموده و در جوار بارگاه منور عالم آل محمد؛ حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام، سلامت، عزّت، موفقیت و سربلندی شما عزیزان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

احمد مروی
تولیت آستان قدس رضوی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد

به گزارش خبرنگار مهر، در پیام آیت الله علیرضا اعرافی که شامگاه چهارشنبه توسط حجت‌الاسلام و المسلمین حسین رفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آئین نکوداشت فقیه مجاهد حضرت آیت الله موسوی جزایری قرائت شده آمده است: حوزه‌های علمیه با سابقه‌ای بیش از هزار ساله نقشی تمدنی، اثرگذار، پراهمیت و ارزنده در رشد و تعالی جوامع بشری و اسلامی ایفا کرده و با بهره گیری از ظرفیت عظیم نخبگانی خویش و با نگاهی تمدن ساز در مسیر دستیابی به جایگاه حوزه‌ای در تراز انقلاب اسلامی و جهان معاصر در حال پیشروی است.

در این پیام عنوان شده است: جناب مستطاب آیت الله آقای حاج سیدمحمدعلی موسوی جزایری (دامت برکاته) از جمله تربیت یافتگان حوزه‌های علمیه و عالمان و مجاهدانی است که همواره در سنگرهای مختلف با همتی والا، تلاشی مستمر و کوششی بی شائبه، تعهد و دینداری را آمیزه جان خود ساخته و از هیچ تلاشی به منظور پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه فروگذار نکرده است.

در پایان پیام آیت الله اعرافی آمده است: با عنایت به مراتب فضل و جهاد و سوابق ایشان، سال‌ها مجاهدت علمی و عملی این شخصیت خدوم را قدر دانسته، مراتب تقدیر و تکریم خویش را تقدیم ایشان می‌نمایم و سلامت و عزت معظم له و توفیق همه مشارکان و مساهمان در برگزاری این مراسم را از خداوند متعال خواستارم.

کد خبر 6094646

دیگر خبرها

  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • اعتراض دانشجویان مساله فلسطین و غزه را جهانی کرد
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • یک خیزش و ۱۰ پیام
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟