Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، نتیجه نهایی بررسی پرونده فوت‌نوزاد ۲ماهه آبدانانی را اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛‌ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، نتیجه نهایی بررسی پرونده فوت شیرخوار آبدانانی را به شرح ذیل منتشر کرد:

"نتیجه نهایی بررسی و ارزیابی پرونده درمانی و اقدامات انجام‌شده درباره مرگ شیرخوار آبدانانی آن است که؛ این شیرخوار در زمان تولد با آپگار پایین (نمره آپگار: تست پس از تولد بر روی نوزادان برای تعیین سطح سلامت نوزاد) در شهرستان آبدانان متولدشده و پس از مراحل احیا و اینتوباسیون برای درمان به بیمارستان آیت‌الله طالقانی ایلام اعزام شده و در مرکز NICU آن مرکز به مدت 16 روز بستری شد؛ به‌طوری‌که در ادامه درمان، به دلیل مشکلات مربوط به بلع؛ تغذیه با شیر مادر از طریق NGT صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما علی‌رغم نیاز شیرخوار به لوله تغذیه و اکسیژن؛ با رضایت شخصی والدین از بیمارستان ترخیص می‌شود.

در تاریخ نهم آذرماه شیرخوار 45 روزه با مشکل زمینه‌ای قبلی و با تشخیص احتمالی تشنج از شهرستان آبدانان اعزام شده و در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری‌شده است.

در روند درمان؛ این شیرخوار دچار دیسترس تنفسی و برادیکاردی می‌شود و به همین دلیل از تاریخ دهم آذرماه(انتقال به PICU) تا زمان فوت یعنی روز سیزدهم آذرماه (در ساعت 12:45) 4 بار تحت عملیات احیای قلبی تنفسی قرار گرفت.

 همچنین بر اساس اظهارات متخصصان درگیر در روند درمان و سایر حاضرین در جلسه بررسی پرونده شیرخوار مذکور؛ اقدامات احیا مطابق با اصول علمی انجام‌گرفته و در آخرین احیا قلبی ریوی (ساعت 12 ظهر) به مدت 45 دقیقه تمام اقدامات لازم طبق پروتکل احیا انجام شده و متأسفانه موفقیت‌آمیز نبوده و در پایان عملیات احیا قلبی ریوی علاوه بر معاینات بالینی کامل توسط تیم احیا؛ نوار قلب با دو دستگاه متفاوت گرفته شده که در هر دو ایزوالکتریک (خط صاف) مشهود بوده و صدور گواهی فوت بعد از معاینه مجدد و اطمینان از عدم وجود علائم حیاتی در حدود ساعت 13:25 دقیقه صادر و جسد به سردخانه بیمارستان منتقل شده است.

واکنش دادستان ایلام به گزارش «تسنیم»؛ مسئله کوتاهی در درمان و صدور گواهی فوت نوزاد آبدانانی فوراً رسیدگی می‌شودتوضیح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره یک خبر/ خارج کردن "کلیه" به جای "کیست" از بدن بیمار خطای پزشکی نبوده استماجرای قصور پزشکی و احیای نوزاد 2ماهه در غسالخانه "آبدانان" چه بود؟/ مسئولان علوم پزشکی ایلام پاسخگو نیستند

ضمناً جسد در ساعت 16:30 دقیقه با رضایت والدین تحویل آنان شد. لذا گواهی فوت صادره مشکلی نداشته و مورد تأیید همه متخصصان حاضر در جلسه است. در ضمن با توجه به وجود 2 دستگاه اکسیژن ساز هرکدام با ظرفیت تولید 600 لیتر در دقیقه در بیمارستان؛ اکسیژن موردنیاز تمام بخش‌ها به‌صورت سانترال تأمین شده و بنابراین در بخش اطفال نیز از کپسول اکسیژن ساز پرتابل استفاده نمی‌شود.

همچنین این بررسی‌های فوق‌الذکر در کمیسیون فوق تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام با حضور فوق تخصصی قلب کودکان، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، فوق تخصص نوزادان و متخصص قلب(مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی) انجام‌شده و طبق اظهار نظرات این افراد؛ تمامی اقدامات درمانی مبتنی بر اساس دستورالعمل‌های علمی و دقیق انجام‌شده و CPR شیرخوار کاملاً علمی و دقیق بوده و فوت وی نیز بر اساس شواهد و مستندات پرونده کاملاً صحیح بوده است.

لازم به ذکر است که مضاف بر نتیجه این کمیسیون فوق تخصصی؛ پرونده درمانی این شیرخوار جهت بررسی‌های بیشتر و وجود هرگونه قصور و کوتاهی احتمالی در مراحل درمان؛ در اختیار مراجع قانونی ازجمله سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی استان قرار گرفته است و در صورت تأیید هرگونه قصور و کوتاهی توسط پزشکی قانونی و یا نظام پزشکی برابر مقررات برخورد خواهد شد."

انتهای پیام/180/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی ایلام انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، سیدکاظم رضوی، با اشاره به طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال گفت: کلیه بیمارستان‌های دولتی، کلینیک‌های دولتی و مراکز بهداشتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان عمومی و تخصصی در واحدهای تابع دانشگاه علوم پزشکی مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی– درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه‌شده را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جزو اولین دانشگاه‌ها در کشور است که این طرح را اجرا می‌کند بنابراین ممکن است اختلالاتی وجود داشته باشد که بیشتر مرتبط با زیرساخت‌ها و سامانه‌های بیمه‌ای است بنابراین وجود اختلال به معنای اجرا نشدن طرح نیست و دانشگاه علوم پزشکی آنچه را که بر عهده داشته به اجرا درآورده است و بیمه‌ها هم نیز باید در این زمینه پویاتر شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه بیمه بودن کودکان زیر هفت سال شرط برخورداری از خدمات رایگان درمان در این طرح است، افزود: این طرح یارانه سلامتی است که دولت برای کودکان ایرانی زیر هفت سال در نظر گرفته است و اتباع را شامل نمی‌شود و تمام کودکان بیمه‌شده تأمین اجتماعی، سلامت، نیروهای مسلح از این طرح برخوردار می‌شوند.

وی افزود: زیرساخت‌های بیمه سلامت از بین بیمه‌های ارائه شده، برای خدمات درمانی رایگان بستری و سرپایی آماده است و این بیمه بیشترین همکاری را در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی دارد اما در خصوص بیمه تأمین اجتماعی که 70 درصد بیمه‌شدگان را شامل می‌شود هنوز زیر ساخت‌های آنها به زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی متصل نیست و یک سری کارها باید به صورت دستی توسط بیمه‌شدگان انجام گیرد.

رضوی یاداور شد: شهروندان مدنظر داشته باشند که چون این طرح در ابتدای کار است ممکن است مواردی پیش بیاید که از پیش‌بینی خارج است با این حال چنانچه مشکلی در این زمینه به وجود آمد مدیران بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها تابعه دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه پاسخگو خواهند بود.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229895 برچسب‌ها استان یزد روانشناسی کودک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تجمع دانشجویان خارجی دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران
  • بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال
  • اهدای عضو در مشهد جان ۳ بیمار را نجات داد
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال