Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی شنبه شب در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و فرماندهان سپاه نواحی مقاومت بسیج در شهرستان‌ها و تشکل‌های دانشجویی استان به اهمیت جایگاه دانشجویان در حفظ روحیه استکبار ستیزی و پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری اشاره کرده و افزود: دانشگاهیان به عنوان عناصر علمی در کشور باید نسبت به حفظ روحیه استکبار ستیزی و عملی ساختن منویات مقام معظم رهبری اهتمام جدی داشته باشند و بیانات رهبری در مورد وظایف دانشجویان و دانشگاهیان را احیا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خداوند متعال جایگاه ویژه ای برای انسان در آیات و روایات قائل شده و انسان به عنوان محور خلقت الهی مطرح است و لازم است انسان در مسیر عبودیت و مسیر تعالی و رشد قدم بردارد و این مسیر با همت و روشنگری در دانشگاه نهادینه خواهد شد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت بازخوانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها خصوصاً توسط دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب پنج محور اصلی را زیربنای انقلاب اسلامی می‌دانند که توحید، کرامت انسان و جایگاه انسان، حیات اخروی، استعداد بی پایان انسانی، حرکت عالم هستی به سمت رستگاری و سعادت از جمله این مباحث است.

حجت الاسلام قریشی افزود: توجه به عبادت و عبودیت، دوری از سستی و تنبلی در مسیر حق و حقیقت و ارجحیت داشتن آخرت بر امورات دنیوی و زنده نگه داشتن امید به آینده از جمله نکاتی است که باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5088745

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه دانشجویان ویروس کرونا محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده شیوع کرونا آمار کرونا شیراز بارش باران شهرکرد کرمانشاه شهرستان کرج گرگان بوشهر معلولان بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزای علم و فناوری آنا، مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد که امروز بعد از ظهر برگزار شد، با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند، اظهار کرد: در قسمتی از این بیانیه آمده است که جز با تجربه خود یا دیگران نمی‌توان دانست، ما دیده‌ایم و شما خواهید دید، دهه‌های آینده دهه شماست، از انقلاب خود حراست کنید، برای برداشتن گام‌های استورار در آینده باید گذشته را درست رد کرد و از تجربه‌ها درس گرفت، وگرنه مورد تهدید آینده قرار خواهیم گرفت. 

بهرامی با بیان اینکه متنی که خواندم فرازی از بیانیه گام دوم بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری بر امید و استمرار کارها بر پایه گذشته تاکید دارند. بر همین اساس با اعتماد سازمان ملی استعدادهای درخشان به آموزش و پرورش کشور بر مبنای اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه بر این شدیم تا نمایشگاه دستاوردهای استعدادهای درخشان را تشکیل دهیم. تاکنون باز خوردهای خوبی از آن دریافت کرده‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران خاطرنشان کرد: تلاش است که بعد از دیدن دستاوردهای دانش‌آموزان سمپاد، سایر دانش‌آموزان سراسر کشور هم علاقه‌مند شوند و امید آفرینی در جامعه شکل بگیرد. برای پیشرفت امید لازم است و برای امید جلوه‌هایی از موفقیت در گذشته مهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی به سوئیس و ایرلند رسید
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است