Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:27:46 GMT

ویژگی‌های زنان موفق باید به جامعه معرفی شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۱۲۴۶

ایسنا/همدان یک پژوهشگر اجتماعی گفت: یکی از ویژگی‌ها و شاخص های توسعه پایدار میزان مسئولیت پذیری و مشارکت فعال و آگاهانه زنان در حوزه های مختلف و میزان تأثیرگذاری آنها در برنامه های توسعه است.

مهرداد هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا، مطرح کرد: توسعه زمانی در جامعه ایجاد خواهد که زمینه حضور و مشارکت همه جانبه همه افراد و گروه ها از جمله زنان در برنامه ها و بخش های مختلف جامعه فراهم شود و هر چقدر این مشارکت و مسئولیت پذیری بیشتر باشد، میزان توسعه یافتگی هم بالاتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید ویژگی های زنان موفق و توانمند شناسایی و به جامعه معرفی و از آنها حمایت شود، اظهار کرد: لازمه معرفی ویژگی ها و توانایی های زنان در جامعه این است که نوع نگاه و دیدگاه های مردم و مسئولان و سازمان ها و نهادهای گوناگون و رسانه ها به نقش و مسئولیت زنان در زمینه های مختلف تغییر کند و با رویکرد و نگاه مثبت و واقعی، زمینه حضور و مشارکت آنها را در بخش های مختلف جامعه بیشتر فراهم کنند و توانایی و توانمندی های زنان موفق به جامعه بهتر معرفی شود که در این زمینه وسایل ارتباط جمعی و نهادهای فرهنگی و آموزشی می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

هوشمند افزود: زنان جامعه باید بدانند که برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت در عرصه های مختلف و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های خود به جامعه موانع و سختی هایی وجود دارد اما آنها می توانند با خودباوری بالا و معرفی زندگی زنان موفق و کارآمد و بررسی عوامل موفقیت و شناسایی آنها به جامعه این اهداف را بهتر به مقصد برسانند.

این پژوهشگر اجتماعی خاطرنشان کرد: زنان موفق می‌توانند با نمایش و معرفی استعدادها و توانایی های خود و ارائه آنها به جامعه ثابت کنند که می‌توانند در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تأثیرگذار باشند و همگام با مردان می‌توانند در سطوح و بخش های مختلف، توانمندی های خود را به جامعه معرفی کنند. 

وی یادآور شد: واقعیت این است که تعریف موفقیت با توجه به طرز تفکر و نوع نگاه و موقعیت افراد متفاوت خواهد بود و با تنوع تعاریف روبرو هستیم و نمی توان تعریف مشخصی ارائه داد و افراد با توجه به به خصوصیات و روحیات و نوع نگرش ها و موقعیت هایی که دارند، تعریف خاصی از موفقیت را ارائه می دهند.

وی ادامه داد: با تأمل در این تعاریف می‌توان دریافت که افراد موفق و اثرگذار در جامعه این ویژگی ها را دارند؛ افراد موفق اهل تفکر و پژوهش و جستجوگری هستند، دارای اهداف مشخص و بلندی هستند، روحیه نقدپذیری داشته و از انتقادات مثبت و سازنده استقبال می کنند، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بالا دارند، دارای پشتکار و جدیت در کارها هستند، از شرایط و امکانات موجود و فرصت ها به بهترین شکل استفاده می کنند، برای زندگی فردی و اجتماعی خود چشم انداز و هدف مشخص دارند، با نگرش مثبت و مثبت اندیشی به موضوعات و پدیده های اطراف نگاه می کنند و از تفکرات منفی و افکار مزاحم می پرهیزند و با عشق و علاقه و روحیه بالا و انگیزه قوی فعالیت های خود را برای نیل به اهدافشان دنبال می کنند.

این مدرس آموزش خانواده یادآور شد: بنابراین می‌توان با معرفی و شناسایی الگوهای زنان برتر و موفق در جامعه، علاوه بر فرهنگسازی و الگوسازی برای زنان دیگر، میزان اعتماد جامعه را نسبت به توانایی ها و قابلیت های آنها افزایش داد و با این اعتمادسازی در جامعه، میزان خودباوری و اعتماد به نفس زنان را در جامعه برای موفقیت و مسئولیت پذیری در بخش ها و زمینه های مختلف ارتقاء بخشید و زنان هم می توانند با پذیرش نقش های مختلف و تلاش روزافزون توانمندهای خود را ارتقاء دهند و در توسعه و پیشرفت جامعه افرادی اثرگذار و موفق باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنان توسعه زنان موفق ویژگی ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فرمانده کل انتظامی کشور به همراه نماینده ولی فقیه و جمعی از فرماندهان انتظامی فراجا ضمن حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه، آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجرای طرح نور در کشور ابراز داشت: شروع طرح نور امیدهایی را برای جامعه متدین ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتا جامعه مدرسین که یک نهاد دیرپای حوزوی و و از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی  و اکنون در کنار رهبر فرزانه انقلاب راجع به مسائل مختلف دغدغه مندی داشته است نهایت تلاشش این بوده است که احکام نورانی اسلام در جامعه پیاده شود و با حرکت انقلاب تحولی نه تنها در کشور بلکه در جهان پدیدار شود.

رئیس جامعه مدرسین افزود: دشمنان در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، سایبری، اقتصادی و فرهنگی با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند ولی از آن جا که این انقلاب ریشه الهی دارد، ۴۵ سال در برابر این توطئه‌ها سرافراز و سربلند ایستاد و امیدواریم این مقاومت تا زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه پیدا کند.

وی گفت: امیدواریم حضرتعالی به عنوان سرباز اسلام، همانطور که در این سال‌های اخیر حدود ۱۰۰ شهید تقدیم این انقلاب کرده‌اید و در عرصه‌های مختلف اعم از مبارزه با اشرار، مواد مخدر و مرزبانی در دورترین نقاط این کشور موفق بوده‌اید، در این مسئله نیز موفق باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
  • حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد