Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم ونزوئلا در حالی امروز (یکشنبه) پای صندوق‌های رای گیری برای انتخابات پارلمانی این کشور می‌روند که اپوزیسیون این انتخابات را بایکوت کرده و آن را متقلبانه توصیف می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بسیاری از کشورهای غربی نیز گفته‌اند که این انتخابات با تقلب از سوی نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا همراه است چون به دنبال به دست گرفتن کنترل آخرین نهاد دولتی است که در اختیار اپوزیسیون و نه کنترل حزب حاکم سوسیالیسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رای گیری به طور قطع کنترل کنگره را به دست متحدان مادورو می‌سپارد، علیرغم اینکه دولتش با اقتصاد رو به فروپاشی، تحریم‌های سختگیرانه آمریکا و مهاجرت پنج میلیون ونزوئلایی دست و پنجه نرم می‌کند.

اعضای کنگره جدید برای بهبود اوضاع مردمی که چندین ماه است دستمزد دریافت نکرده‌اند، ابزار کمی در اختیار خواهند داشت و انتخاب آنها هم اعتبار دولت مادورو را در میان کشورهای غربی بهبود نمی‌بخشد.

بسیاری از مردم در این کشور آمریکای لاتین که با تامین نیازهای اولیه چون برق، امنیت و غذا مشکل دارند، نسبت به سیاستمداران کشورشان نگران هستند چون می‌گویند آنها کاری برای ریشه کنی این وضعیت و بهبود اوضاع نکرده‌اند.

خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس کنگره کنونی از مردم ونزوئلا خواسته تا رای ندهند و در همه پرسی ۱۲ دسامبر شرکت کنند که از شهروندان می‌پرسد آیا انتخابات امروز را رد می‌کنند و اینکه می‌خواهند دولت تغییر کند یا خیر.

گوآیدو از سوی بیش از ۵۰ کشور از جمله ایالات متحده به عنوان رهبر مشروع ونزوئلا به رسمیت شناخته شده است.

در همین حال، مادورو با هیات‌های ناظر پیش از انتخابات دیدار کرد و در توئیتی نوشت، با هیات‌هایی از ایران، روسیه و ترکیه روز شنبه دیدار داشته است.

مادورو همچنین با اوو مورالس، رئیس جمهوری سابق بولیوی روز شنبه دیدار کرد. مورالس ریاست هیات نظارت بر انتخابات ونزوئلا را برعهده دارد.

اوایل روز شنبه، سفارت روسیه در کاراکاس نیز گفت، یک هیات بلندمرتبه از روسیه وارد کاراکاس شده تا بر انتخابات ششم دسامبر نظارت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم بازیان در خصوص برگزاری مجامع دو باشگاه استقلال تهران و پرسپولیس و همچنین تغییرات در هیات مدیره این دو باشگاه اظهار داشت: باشگاه استقلال توسط هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های زیر مجموعه آن و باشگاه پرسپولیس نیز توسط ۶ بانک (شهر، ملت، تجارت، صادرات، اقتصاد نوین و ملت) خریداری شده اند و قرار است تا پایان هفته انتقال ۸۵ درصد سهام این دو باشگاه به مالکان آن‌ها صورت گیرد.

او در رابطه با برگزاری مجامع دو باشگاه گفت: تا زمانی که انتقال سهام به طور رسمی صورت نگیرد مجمعی برگزار نخواهد شد و پس از اینکه ۸۵ درصد سهام واگذار شود، مالکان جدید در خصوص برگزاری مجمع و همچنین تغییرات در اعضای هیات مدیره دو باشگاه تصمیم گیری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا