Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:20:05 GMT

صدور ۱۰۳ فقره سند مالکیت وقفی در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۱۹۵۷

صدور ۱۰۳ فقره سند مالکیت وقفی در لرستان

به گزارش روز یکشنبه ایرنا علی‌اکبر باقری به رسانه ها اعلام کرد: تاکنون چهارهزار و ۲۱۲ قطعه معادل ۱۶ هزار و ۲۵۶ هکتار اراضی وقفی در نقشه کاداستر ( حدنگاری) استان جانمایی و از این تعداد یک هزار و ۷۸۸ هکتار تثبیت شده است.

وی عنوان کرد: صدور سند مالکیت بقعه امامزادگان زید و قاسم شهرستان ازنا نیز در اولویت قرار گرفته است که این روند در صورت ارایه مدارک و مستندات املاک دفترچه‌ای توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، تسریع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان اظهار داشت: همچنین ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان امسال تثبیت و جانمایی شده است.

باقری با بیان اینکه اراضی ملی بیش از ۷۸ درصد مساحت کل استان را تشکیل می‌دهد ادامه داد: از ابتدای اجرایی شدن قانون حدنگار در سال ۹۴ تا پایان سال ۹۷ مساحت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت و سند مالکیت کاداستری برای آنها صادر شده بود.

وی اظهار داشت: امسال مالکیت ۳۹۵ هزار و ۱۹۴ هکتار و سال گذشته نیز بیش از ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی ملی استان در سامانه کاداستر (حدنگاری) ثبت و تثبیت شد که این امر تاثیر قابل توجهی در کاهش مراجعات به محاکم قضایی و زمین خواری در استان داشته است.

سند قدیمی ترین موقوفه استان لرستان مربوط به قرن ششم هجری قمری در شهرستان ازنا بنام سید نظام الدین احمد مدنی در روستای گلیجرد با ۳۵۸ هکتار است.

لرستان دارای ۱۶۸ امامزاده و بقعه متبرکه است و بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک جنگل خرم آباد لرستان وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک جنگل خرم آباد لرستان وقف ثبت اسناد و املاک جنگل خرم آباد لرستان وقف اخبار کنکور هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی پیش از ظهر جمعه گفت: ۱۷۱ هکتار سند اراضی ملی پلاک ۲۱۷ فرعی از ۲۶ اصلی موسوم به «گل خندان» پردیس به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی گفت: طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی کردیم که برای این اراضی سند بگیریم و لازم به ذکر است که ارزش این اراضی بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی‌ها اخذ سند برای اراضی ملی است و این امر باعث می‌شود که راحت تر و با اهرم قانونی برای حفظ بیت المال به مبارزه با زمین خواران بپردازیم.

کد خبر 6089021

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران