Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون کارگری مجلس از برگزاری نشستی با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و دستگاه های مربوطه برای بررسی وضعیت بیمه های حمایتی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی از برگزاری نشستی در مجلس به منظور بررسی وضعیت بیمه‌های حمایتی با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در پی حذف معافیت‌های بیمه‌ای کارگاه‌های زیر 5 نفر توسط تامین اجتماعی، فراکسیون کارگری نشستی را با مصطفی سالاری، مدیرعامل تامین اجتماعی برای بررسی این موضوع برگزار کرد که در نهایت مقرر شد نشست دیگری را با حضور نایب رئیس مجلس، معاونت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و نماینده سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم تا تدابیری را برای تامین اعتبار بیمه مذکور در بودجه های سنواتی و لایحه 1400 و یا برنامه ششم اتخاذ کنیم و نشست امروز بر همین اساس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان تامین اجتماعی اخیرا به دلیل کمبود منابع و تامین اعتبار سازمان در بخشنامه‌ای نسبت به حذف معافیت‌های بیمه‌ای کارگاه‌های زیر 5 نفر اقدام کرد و در این رابطه 40 رسته شغلی یعنی بیش از یک میلیون و 400 تا 500 هزار نفر در کارگاره‌های زیر 5 نفر یا صنفی مشغول فعالیت هستند که در آنها  از اغل مشاغل مانند خبرنگاران، رانندگان، صیادان و کشاورزان حضور دارند.

 

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی بر این باور است چون دولت بار مالی این موضوع را پیش‌بینی نکرده و اعمال بخشودگی بیمه‌ای باید از منابع دولتی تامین شود بنابراین هر کارگاهی بخواهد کارگر جدیدی استخدام کند باید تمام حق بیمه را پرداخت کند یعنی در واقع افراد جدید را نمی‌پذیرند.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم افزود: بر اساس بررسی‌ها بجز کارگران ساختمانی بیش از 30 درصد از گروه های هدف هنوز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و به طور مثال برخی از رانندگان تاکسی مشغول کار هستند اما هنوز بیمه نشدند و از سویی راننده‌هایی داریم که تاکسی خود را فروخته‌اند اما تحت پوشش  بیمه هستند و رانندگان جدید تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

 

بابایی کارنامی افزود: در نشست امروز مقرر شد سازمان‌‌های تامین اجتماعی و برنامه و بودجه پیشنهاد اجرایی را به ما ارسال کنند تا در ردیف بودجه 1400 یا به صورت ترمیم یا تزریق منابع مالی بیشتر با همکاری کمیسیون تلفیق بودجه و نمایندگان اعمال کنیم.

 

وی ادامه داد: البته ایراداتی نسبت به پرداخت بیمه وجود دارد که مطرح می‌شود در برخی موارد تخلفاتی صورت می‌گیرد و افرادی که حقشان نیست بیمه می‌شوند بنابراین در این رابطه نیاز به قانون دائمی داریم و مقرر شد معاونت رفاه سازمان تامین اجتماعی، برنامه و بودجه و معاونت روابط کار وزارت کار به صورت مشترک پیش نویسی را تهیه و به کمیسیون اجتماعی ارسال کنند تا بتوانیم با رایزنی با نمایندگان حین یا پس از بودجه گزارش اجمالی از وضعیت کنونی کمی و کیفی بحث بیمه های حمایتی کل کشور به صحن مجلس گزارش و پیشنهادهای بعدی را انجام دهیم و اگر نیاز به تصویب قانون باشد با کسب اجازه قانون‌گذاری جدیدی انجام دهیم تا دست تامین اجتماعی را برای حذف بیمه کسانی که حقشان نیست و بیمه شدند باز بگذاریم و نسبت به تحت پوشش قرار دادن افراد اصلی اقدام  شود.

 

رئیس فراکسیون کارگری مجلس یادآور شد: یکی از اقدامات فراکسیون کارگری رصد کردن وضعیت مسائل و مشاغل کارگری در کشور است و در تمامی وزارت خانه ها این موضوع را بررسی و پیگیری می کنیم و اگر نیاز به قانون باشد ورود خواهیم کرد و چناچه به نظارت نیاز باشد اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

 

 وی یادآور شد: همچنین در این نشست بیمه صیادان مورد بررسی قرار گرفت؛ بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید تمامی صیادان استان های جنوبی و شمالی کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گرفتند که بر اساس بررسی ها مشخص شد برخی افرادی که ربطی به حرفه صید و صیادی ندارند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند اما برخی صیادان هنوز بیمه نشده‌اند در حالی که قانون صراحت دارد که اسامی صیادان واقعی را باید سازمان شیلات تایید کند.

 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم یادآور شد: در این نشست جلیل مختار نماینده مردم آبادان، علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مسئولانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بیمه مجلس سازمان تامین اجتماعی فراکسیون کارگری بیمه های حمایتی نایب رئیس مجلس برنامه و بودجه تحت پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟

 محمد قوچانیروزنامه نگار و سردبیر و صاحب‌امتیاز نشریات "آگاهی نو" و "کتاب نامه" طی نامه‌ای سرگشاده به سازمان تامین اجتماعی، روش برخورد "مغازه"ای کارشناسان این سازمان را برای تایید لیست بیمه مطبوعات مورد نقد قرار داده است‌.   متن این نامه که در صفحه‌ی شخصی او در اینستاگرام منتشر شده به این شرح است:   این یک نامه سرگشاده است خطاب به سازمان تامین اجتماعی دو مجله "آگاهی نو" و "کتاب نامه" با تولید محتوایی بیش از دو هزار صفحه در سال چهار نفر تحریریه ثابت دارد الباقی حق التحریر می‌گیرند.   فهرست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک دبیرگروه و یکی از مشاورین مجله که برای آن‌ها بیمه رد می‌شود. ما به دلیل سازمان کوچکمان حتی منشی تحریریه یا مدیر مالی و اداری مستقر نداریم چون بودجه‌اش را نداریم و تا حالا خودمان هم‌زمان منشی و مدیر هم بوده‌ایم. درباره این چهار نفر هم بخشی از حق بیمه را ما پرداخت می‌کنیم و بخشی را وزارت فرهنگ که طبق یک قانون مشخص و عام به نشریات تا یک سطحی تخفیف می‌دهند.

سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا این فهرست بیمه صوری و جعلی باشد! و چون حرفه روزنامه‌نگاری را با مشاغل دیگر اداری و تجاری قیاس می‌کند معتقد است ما باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر حاضر باشیم. بنابراین با بازرسی غافلگیرانه وقتی ما در حال مصاحبه یا تهیه مقاله بیرون مجله هستیم به دفتر مراجعه و با عدم رویت ما، کارگاه آگاهی نو را تعطیل اعلام می‌کند و تخفیف ارشاد را لغو می‌کند.   مثلا ما امروز در حال گفتگو با دکتر ظریف بودیم که سرزده تشریف آوردند و هرچه همکار ما توضیح داده و مجله و نوشته‌های ما را نشان داده بازرس محترم زیر بار نرفته و کارگاه را تعطیل گزارش کرده است.   سوال من این است پس این همه محتوا چگونه تولید می‌شود؟ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟ چرا فکر نمی‌کنند من هر روز نمی‌توانم کتاب‌هایم را به دفتر ببرم و مقاله بنویسم ؟ نمی‌توانم همه سیاسیون و روشنفکرانی که با آنان گفتگو می‌کنیم را به دفترمان دعوت کنم؟ نمی‌توانم با روزنامه‌نگاران برخورد اداری کنم!

ما مطبوعات مستقل (خصوصی و غیردولتی) بنگاه‌های ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون تومان هم در کار ما اثر دارد . اگر ما بیکاره بودیم که دفتر مجله اجاره نمی‌کردیم . چرا در شب‌های صفحه‌بندی که تا صبح کار می‌کنیم بازرس نمی‌فرستید؟ اصلا چرا مجله را ورق نمی‌زنید که کارنامه ما را ببینید . قطع یک تخفیف ناچیز قانونی به مطبوعات کدام مشکل دولت یا بیمه را حل می‌کند؟ کار ما مخفیانه نیست. مجله منتشر می‌شود و میزان کار هر فرد در آن روشن است. ما مغازه نداریم که هر روز صبح کرکره اش را بالا ببریم. روزنامه‌نگاری را به رسمیت بشناسید ... رونوشت : ۱. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲. وزارت کار ۳. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک ... کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نقطه جوش تلویزیون؛ از قوچانی تا آذری‌جهرمی/ وقتی «اوج» به داد «سیما» می‌رسد!

دیگر خبرها

  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است