Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@04:01:09 GMT

سکوت عجیب گمرک در خصوص یک ترخیص خاص

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۱۹۹۸

سکوت عجیب گمرک در خصوص یک ترخیص خاص

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اوایل آبان ماه معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی در مکاتبه ای با رئیس کل گمرک تأکید کرد، بر اساس مصوبه مرداد ماه 98 هیئت دولت در خصوص تنظیم بازار نهاده‌های کشاورزی، می‌بایست تمامی نهاده‌های دامی اعم از ذرت و جو و... با مجوز معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی ترخیص گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مکاتبه آمده است، با توجه به اطلاعات استخراج‌شده از سامانه یک شرکت واردکننده از خرداد ماه به بعد اقدام به ترخیص 81هزار تن نهاده ذرت بدون اخذ مجوز از معاونت مذکور کرده است.

در ادامه گیلان‌پور معاون وزیر جهاد کشاورزی، خواستار برخورد با عوامل خاطی ترخیص 80هزار تن ذرت، بدون مجوز عرضه در بازارگاه شد.

مشخص نیست چرا مسئولان  گمرک ایران در خصوص این پرونده مهم که به صورت مستقیم با سفره مردم در ارتباط است هیچ گونه توضیحی ارائه نمیکنند. هرچند بررسی اسناد نشان میدهد در ستاد گمرک ایران نیز صحت کلیت موضوع تایید شده اما اینکه هیچ اطلاعاتی در خصوص متخلفان و شرکت مذکور داده نمیشود بسیار جای تعجب دارد.

چندی قبل نیز پرونده مشهور  یک کالای اساسی دیگر در گمرک ایران مطرح شد اما بعد از مدتها سکوت در نهایت در این خصوص  اعلام موضع شد. اما این بار با یک پرونده جدی در خصوص ارز 4200 تومانی مواجه هستیم که احتمالا مسئولان فکر میکنند با سکوت در خصوص آن مانند بسیاری از پرونده ها در لا به لای اخبار کم رنگ خواهد شد.

گفتنی است، در این بین جای تعجب از برخی نمایندگان مجلس است که چرا در این حوزه اظهار نظر رسانه‌ای جدی  و عمومی نداشته اند.

بر اساس مصوبه هیئت دولت، کالای موضوع قاچاق کالای تولید داخل یا وارداتی است  که به صورت تجاری بر خلاف ضوابط تعیینی دولت خرید، فروش  حمل یا نگهداری شود. با وجود این مصوبه و تعریف زیر حالا باید مسئولان گمرک در خصوص قاچاق بودن محموله ای که معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص آن اظهار نظر صریح کرده است پاسخگو باشند.

پربیننده ترین ماسک‌های چینی ۶۰۰تومانی گوشت هم ارزان شد آشفتگی در توزیع مواد شوینده ۳نقد مهم و جدی به مصوبه اخیر ترخیص کالاهای رسوبی از گمرک/ هشدار درباره بروز هرج‌ومرج در بودجه و تشکیل پرونده‌های سنگین ارزی تعیین قیمت ۱۰قلم محصول لبنی پرمصرف

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گمرک واردات ذرت ترخیص کالا ارز ۴۲۰۰تومانی مجوز ترخیص کالا سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­مهندس سعید کاظمی افزود: از ابتدای راه‌اندازی سامانه تیتک در سال ۹۳ حدود ۹۲۲ قلم دارو از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره قابل رصد بود که این تعداد در سال اخیر با ۹۰ درصد رشد به ۱۷۲۵ قلم رسیده است. وی افزود: با رصد دارو‌های حیاتی و استراتژیک در سامانه تیتک می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای میزان نشت از زنجیره تامین را کاهش داد تا دارو به دست مصرف کننده اصلی برسد. مدیر کل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به راه اندازی داشبورد‌های عمومی و مدیریتی در حوزه دارو تسریع کرد: داشبورد‌های عمومی شامل ترخیص، آمارنامه بر اساس تامین، آمارنامه دارویی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و داشبورد‌های مدیریتی شامل ترخیص، قیمت گذاری، جزئیات سیاست گذاری و قیمت مبنای بیمه در دسترس عموم مردم ذینفعان نخبگان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد