Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@20:38:31 GMT

هوشمندسازی پلیس ضرورتی اجتناب ناپذیر است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۲۲۲۲

هوشمندسازی پلیس ضرورتی اجتناب ناپذیر است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار مهدی معصوم بیگی  در حاشیه اختتامیه کارگاه آموزشی سامانه های انتظامی پلیس پیشگیری ناجا که برای حدود ۵۰۰ نفر از مدیران و کاربران این حوزه در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهارکرد: در سند چشم انداز پلیس مولفه های مهمی وجود دارد که محقق شدن آن بستگی به این دارد که حوزه فناوری را جدی بگیریم و هوشمند سازی پلیس که از سوی فرمانده ناجا به عنوان اولویت در نیروی انتظامی مطرح شده است، به جد پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بخشی از مولفه ها در سند چشم انداز پلیس را توانا در تولید علوم پلیسی، برخورداری از سامانه جامع، بهره مندی از دانش و فناوری، پویا و کارآمد، تامین کننده امنیت اجتماعی، نوآور و مظهر اقتدار عزت و رحمت برشمرد و تاکیدکرد: محقق شدن این ها در گرو استفاده از فناوری و هوشمند سازی پلیس است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: هوشمند سازی و استفاده از فناوری های نوین پلیس از ضرورت های اجتناب ناپذیر است و باید با سرعت آن را پیگیری و محقق کرد و بسترها، تجهیزات، تکنولوژی مربوط به آموزش، فرهنگ استفاده از فناوری و ... را در حوزه پلیس پیشگیری، با تمرکز بر کلانتری و پاسگاه ها تکمیل و عملیاتی کنیم.

وی توجه به ابعاد نرم افزاری در فناوری، توجه به اقدامات ایجابی و سلبی، نظارت پلیس بر انضباط اجتماعی و جنبه های مراقبتی از شهروندان، تعامل پلیس با نهادها و سازمان های دولتی و مرتبط در تولید و حفظ امنیت را از ماموریت پلیس برشمرد و گفت: با استفاده از بسترهای فناوری و هوشمند سازی پلیس می توانیم بگوئیم پلیسی مقتدر و مشرف بر مأموریت داریم.

معصوم بیگی افزود: الزام و پیش نیاز امنیت و اقتدار بی تردید در حوزه فناوری و هوشمند سازی است. اگر بخواهیم از سطح امنیت عمومی مراقبت شود و به طور مستمر بر ماموریت ها نظارت داشته باشیم باید حوزه فناوری و هوشمند سازی را تقویت کنیم.

وی به کارگیری فناوری های نوین و تکنولوژی روز در جریان ماموریت ها را مهم و ضروری دانست و اظهارکرد: بهره گیری از تکنولوژی های به‌روز در پیشبرد ماموریت ها و موفقیت های سازمانی بسیار حائز اهمیت است. سرعت و صحت عمل در کنار دقت در انجام وظایف با بهره گیری از فناوری های به روز و بهره مندی از تکنولوژی های نوین موجب جلب اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه های اجتماعی ناجا می شود.

 معصوم بیگی گفت: وظیفه مدیران است که فرهنگ استفاده از فناوری را تقویت کنند و بر استفاده از سامانه ها و زیرسامانه هایی که عملیاتی شده و خواهد شد، نظارت لازم را داشته باشند.

پربیننده ترین سوتی‌های دانش‌آموزان در کلاس‌های آنلاین شبکه شاد اشتغالزایی جدید در آموزش و پرورش شب برفی در انتظار تهران فرصت استخدام رسمی برای معلمان مدارس غیردولتی/ دریافتی دانشجو معلمان افزایش می‌یابد حقوق معلمان بر اساس رتبه بندی چگونه است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فناوری نیروی انتظامی پلیس ناجا مهدی معصوم بیگی هوشمند سازی سهام عدالت فناوری و هوشمند سازی استفاده از فناوری سازی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات