Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان‌ فارس گفت: از روز گذشته ۳۵ کیلومتر برف‌روبی، ۴ مورد ریزش‌برداری و ۱۵ تن شن و نمک‌پاشی در محورهای برف‌گیر استان انجام شده و به ۱۲ خودرو عبوری نیز امدادرسانی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، با توجه به هشدارهای هواشناسی در مورد بروز بارش‌های سیل آسا در استان فارس دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای برای برقراری تردد ایمن روان در آمادگی کامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید احمدی مدیر مرکز مدیریت‌ راه‌های استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: در حال حاضر در محورهای منتهی به شیراز، کوار، دشت ارژن، کازرون، رستم، ممسنی، قیر و کارزین، ارسنجان، آباده، پاسارگاد، خرم‌بید، مرودشت، بوانات، اقلید، استهبان و فیروزآباد بارش باران و محور سپیدان به اقلید (کمهر) و آباده به اقلید نیز بارش برف گزارش شده است.

وی از مه‌گرفتگی در محور دشت‌ ارژن به کازرون خبر می‌دهد و می‌افزاید: سایر محورهای استان نیمه‌ابری تا تمام ابری گزارش شده است.

احمدی می‌گوید: براساس تصاویر دریافتی دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های راهداری سراسر استان در حال حاضر تمامی محورهای فارس باز و تردد در آن به روال عادی در جریان است.

مدیر مرکز مدیریت‌ راه‌های فارس با بیان اینکه براساس اعلام راهداران فارس روز گذشته یکی از شهرستان‌های فارس دارای بارش برف و 14 شهرستان دارای بارش باران بوده‌اند می‌افزاید: 303 راهدار به وسیله 184 ماشین‌آلات در محورهای این 15 شهرستان مشغول ایمن‌سازی تردد بوده‌اند. 35 کیلومتر برف‌روبی، 4 مورد ریزش‌برداری و 15 تن شن و نمک‌پاشی انجام شده و به 12 خودرو عبوری نیز امدادرسانی شده است.

وی با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته تردد وسایل نقلیه در محورهای برون‌شهری فارس 21 درصد افزایش یافته است که 17 درصد کل تردد‌ها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است، می‌افزاید: اوج تردد در محورهای فارس بین ساعات 11 الی 12 در محور آباده – ایزدخواست بوده و کمترین‌ تردد در ساعت 16 الی 17 در محور کازرون – کنار تخته ثبت شده است.

پلیس‌راه نسبت به لغزندگی محورهای مواصلاتی استان مرکزی هشدار داد/ بارش برف در محور اراک ـ ازنا تمامی محور‌های مواصلاتی استان فارس لغزنده است؛ بارش برف در محور سپیدان - اقلید هواشناسی ایران 99/9/16| بارش گسترده برف و باران در سراسر کشور

آمادگی  باش کامل راهداران فارس برای برقراری تردد ایمن  

علیرضا سیاهپور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه بخش راهداری استان آمادگی کامل برای حضور در جاده‌های استان و برقراری تردد ایمن و روان را دارد، گفته است:  با توجه به هشدارهای هواشناسی، راهداری استان فارس آمادگی لازم برای مواجه مناسب با تبعات احتمالی این بارش‌ها در سطوح مختلف را دارد.

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزوده است: بیش از 1000 راهدار در 83 راهدارخانه ثابت و سیار و 52 گردنه استان به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند و با بیش از 570 ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک آماده خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.

وی با بیان اینکه طول راه‌های برف‌گیر استان بیش از 6 هزار و 300 کیلومتر است گفته است: طول گردنه‌های استان فارس 767 کیلومتر است که با همت راهداران پرتلاش در تمامی فصول تردد در آنها همانند سایر محورهای استان برقرار است.

سیاهپور خاطرنشان کرده است: تعامل دستگاه‌های خدمات‌رسان جاد‌ای استان فارس مثال زدنی است و این دستگاه‌ها به صورت مستمر در شرایط‌های گوناگون و با تمام توان عملیات‌های خدمات‌رسانی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/422/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان فارس بارش برف جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، ترافیک در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل بیلقان تا سرودار سنگین است. در برخی از محورهای استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی نیز شاهد بارش باران هستیم.

همچنین محورهای هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، رباط پشت بادام – بیاضه، گلشن – سراوان، گرده کوه – مهریز، مهرستان - ایرانشهر، گنجنامه – تویسرکان، وازک – بلده و پونل – خلخال مسدود است.

کد خبر 6088912 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند
  • ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای ۳ استان
  • وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس