Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@19:57:58 GMT

ناوگروه تهاجمی انگلیس عازم پاسیفیک غربی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۲۹۲۴

ناوگروه تهاجمی انگلیس عازم پاسیفیک غربی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «نیکی» ژاپن به نقل از منابع وابسته به دولت توکیو، از اعزام  یک ناوگروه تهاجمی انگلیس به آب‌های فراساحلی ژاپن تا اوایل سال میلادی آتی (۲۰۲۱) خبر داد.

قرار است این ناوگروه که در رأس آن، ناو هواپیمابر «ملکه الیزابت» قرار دارد، بعد از مستقر شدن در پاسیفیک غربی، رزمایش‌های مشترکی با نیروهای دریایی آمریکا و ژاپن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه حضور آمریکا در منطقه راهبردی پاسیفیک غربی، امری شایع است؛ استقرار یک ناوگروه انگلیسی در این منطقه، تازگی دارد.

با توجه به تحولات منطقه ازجمله مناقشات مرزی در دو دریای چین جنوبی و شرقی و همچنین مداخلات غرب در امور داخلی هنگ کنگ، این اقدام نیروی دریایی انگلیس، حتماً با واکنش شدید دولت پکن مواجه خواهد شد.

اعزم ناوگروه الیزابت به پاسیفیک غربی در حالی است که انگلیس قرار است طی چهار سال آینده، بودجه نظامی خود را ۱۰ درصد افزایش دهد.

به این ترتیب، طی چهار سال آینده، ۱۶.۵ میلیارد پوند (۲۲ میلیارد دلار) به بودجه نظامی انگلیس که در حال حاضر حدود ۴۲ میلیارد پوند است؛ اضافه خواهد شد.

هدف از افزایش بودجه نظامی انگلیس، عهده‌دار شدن نقشی پررنگ تر در دنیای پسابرگزیت عنوان شده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در توجیه افزایش بودجه نظامی این کشور مدعی است: از بعد از دوره جنگ سرد به این سو، وضعیت جهان پرمخاطره‌تر و رقابتی‌تر از هر زمان دیگری است و انگلیس باید با خودش صادق باشد و در کنار متحدانش بایستد حال آنکه برآورده کردن چنین هدفی در گرو ارتقای توانمندی (نظامی) در سراسر جهان است.

با اجرای تصمیم جانسون، انگلیس به لحاظ بودجه نظامی در سطح اروپا در جایگاه نخست و در سطح ناتو، در جایگاه دوم بعد از آمریکا قرار می‌گیرد.

کد خبر 5088852 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس آسیا پاسیفیک ناو هواپیمابر پسابرگزیت ژاپن چین ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق عربستان سعودی ایران محسن فخری زاده فلسطین جو بایدن دونالد ترامپ ترور دانشمندان هسته ای لبنان افغانستان سوریه ترکیه بودجه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نبرد شهپاد اوکراینی با هلیکوپتر تهاجمی روس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نبرد شهپاد اوکراینی با هلیکوپتر تهاجمی روس
  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • انگلیس به ابراز نگرانی درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح بسنده کرد
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف