Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دقیقیان: باغ وحش ارم قدمتی 29 ساله دارد و تا به امروز شاهد چنین اتفاقی در آن نبوده ایم. این حادثه برای ما خوشایند نیست و تمام تجهیزات ایمنی مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

به گزارش برنا؛ در پی تلف شدن یک راس ببر بنگال در باغ وحش ارم اما و اگرهای زیادی در خصوص جزئیات این حادثه مطرح شد که مسئولین در خصوص آن موضع گیری کرده اما آنچه که در این میان اهمیت دارد به علت عدم رعایت اقدامات تامینی یک گونه با ارزش جانوری کشور در این حادثه از بین رفت که خسارتی جبران ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دقیقیان، مدیرعامل مجموعه ارم سبز در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: حادثه تلف شدن یک ببر در باغ وحش ارم در شیفت شب تاریخ 9 آذر رقم خورد. در این حادثه ببر نر به ببر سفید بنگال با از بین بردن حفاظ های میانی حمله می کند و در یک نزاع چند دقیقه ای موجب جراحت شدید ببر بنگال می شود.

او افزود: بعد از چند دقیقه محافظ گربه سانان که در حال گشت زنی در محوطه باغ وحش بوده است متوجه این نزاع می شود و با ابزاری که در اختیار داشته است این دو ببر را از یکدیگر جدا می کند و در همان لحظه عملیات درمانی بر روی ببر ماده آغاز می شود. بلافاصله مراتب به سازمان های محیط زیست و دامپزشکی اطلاع داده می شود و درمان نیز با جدیت در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرعامل مجموعه ارم سبز خاطرنشان کرد: برای نگهداری حیوانات در باغ وحش ارم دو فضا تعبیه شده است. نخست فضایی است که شهروندان می توانند در آن محل ها از آن ها بازدید کنند که کاملا ایمن است. فضای دیگر محلی است که مخصوص استراحت حیوانات است. در این محل معمولا گونه هایی که از یک نوع هستند با حفاظ های کمتری از یکدیگر جدا می شوند و معمولا این حیوانات پس از خوردن وعده غذایی به آن محل ها برده می شوند تا استراحت کنند. به همین علت در حال حاضر علت این حمله مشخص نیست و کارگروهی در این زمینه در حال تحقیق است.

دقیقیان در خصوص استحکام حفاظ ها افزود: باغ وحش ارم قدمتی 29 ساله دارد و تا به امروز شاهد چنین اتفاقی در آن نبوده ایم. این حادثه برای ما خوشایند نیست و تمام تجهیزات ایمنی مورد بازبینی قرار خواهد گرفت. به دنبال این هستیم تا علت اصلی این اتفاق را جویا شویم. زاد و ولد و مرگ و میر یک بخش لاینفک از حیات وحش است. ما در باغ وحش ارم 108 گونه جانوری داریم که تعداد آن ها به 500 عدد می رسد. 

او تاکید کرد: فلسفه باغ وحش در وهله اول حفظ گونه جانوری و در مرحله بعد نمایش آن ها برای شهروندان است. در همین راستا آن چه که به نظر می رسد این است که باید یک توازنی ایجاد شود و تعداد آن ها را کاهش دهیم زیرا این گونه های جانوری زاد و ولد نیز دارند. با هماهنگی محیط زیست آن دسته از گونه های جانوری قابل رهاسازی باشد، این اتفاق برای آن ها در مناطق حفاظت شده خواهد افتاد و یا با مراکز دیگر تبادل می شوند.

مدیرعامل مجموعه ارم سبز در پایان گفت: ببری که در این حادثه تلف شده به علت اختلالات ژنتیکی قادر به جفت گیری نبوده است و شایعات در این خصوص که بالاجبار برای جفت گیری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، صحت ندارد. 

//انتهای پیام: 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ببر باغ وحش ارم باغ وحش ارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت

پس از گزارش‌هایی مبنی بر موافقت ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، با همکاری با غول فناوری چین یعنی شرکت بایدو در مورد ویژگی‌های نقشه‌برداری و ناوبری به منظور پشتیبانی از فناوری خودروهای بدون راننده در بزرگترین بازار خودروی جهان، سهام تسلا افزایش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پس از گزارش‌هایی مبنی بر موافقت ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، با همکاری با غول فناوری چین یعنی شرکت بایدو در مورد ویژگی‌های نقشه‌برداری و ناوبری به منظور پشتیبانی از فناوری خودروهای بدون راننده در بزرگترین بازار خودروی جهان، سهام تسلا افزایش یافت.

سهام تسلا روز دوشنبه در معاملات پیش گشایش بازار بورس ایالات متحده نزدیک به 14 درصد افزایش یافت، در حالی که سهام بایدو بیش از 5.5 درصد در هنگ کنگ جهش کرد.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بایدو، شرکت سازنده موتور اصلی جستجوی اینترنتی در چین، موافقت کرده است که به سازنده خودروهای برقی آمریکا یعنی تسلا برای جمع آوری داده های مربوط به راه‌های چین، حق استفاده از مجوز نقشه برداری خود را بدهد.

تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین

این منابع تاکید کردند که این توافق، موانع قانونی نهایی را برای راه اندازی سیستم رانندگی خودکار کامل (FSD) تسلا که آخرین نسخه از فناوری اتوپایلوت Autopilot محسوب می شود، برطرف می‌کند.

این میلیاردر آمریکایی روز یکشنبه به چین سفر کرد و در آنجا با لی کیانگ، نخست وزیر این کشور گفتگو کرد. گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که ماسک در طول مذاکرات خود در صدد گرفتن مجوز برای عرضه نرم‌افزار FSD در چین و همچنین مجوز انتقال داده‌ها به خارج از این کشور بوده است.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات چین مجوز موقت برای راه اندازی سرویس کمک راننده تسلا در این کشور را صادر کرده‌اند.

این منابع همچنین به بلومبرگ اعلام کردند که تسلا همچنین موفق شد که الزامات مربوط به نحوه رسیدگی به مسائل مربوط به امنیت داده ها و حریم خصوصی را برآورده کند.

طبق قوانین چین، خودروسازان برای شروع به توزیع سیستم‌های رانندگی خودران در جاده های عمومی باید مجوز نقشه برداری را کسب کنند.

شرکت های خارجی برای دریافت مجوز باید با شرکت های فناوری محلی همکاری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • پرسپولیس دست از سر بازیکن سپاهان برنمی‌دارد
  • پرسپولیس برای رامین رضاییان استعلام گرفت
  • شایعات توافق آنتونیو کونته با ناپولی حقیقت ندارد
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند