Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@14:42:40 GMT

خودت مقصری، آقای روحانی!

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۳۱۴۸

خودت مقصری، آقای روحانی!

عصرایران؛ مصطفی داننده- نتایج انتخابات آمریکا، همانی شد که حسن روحانی می‌خواست. رییس جمهور شدن هر فردی به غیر از ترامپ برای رییس جمهور ایران خبر خوبی بود.

رییس جمهور مو بور آمریکا، مثل بلایی آسمانی بر سر برجام خراب شد و روحانی امیدوار است با حضور بایدن که خود از معماران توافق هسته‌ای است بتواند جان تازه‌ای به برجام بدمد و شرایط کشور را بهتر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته امروز روحانی در داخل کشور با مجلسی روبرو است که در برابرش قد علم کرده تا اجازه ندهد او کارش را با مذاکره و بازگشت به برجام به پایان برساند. آنها دوست ندارند همچون آغاز دولت، پایانش هم با توافق هسته‌ای گره بخورد.

مجلس یازدهم می‌تواند تمام آرزوهای مانده روحانی را بر باد دهد. اهالی پارلمان به خوبی می‌دانند، باز شدن پای رییس جمهور به مذاکره و احیای برجام، کار هم جناحی‌های آنها را برای رسیدن به پاستور سخت می‌کند.

ریاست قوه مجریه، آرزوی دیرین جناح اصول‌گرا بوده است. آرزویی که بعد از خرداد 68، تبدیل به یک حسرت بزرگ برای آنها شد.

در این مدت روحانی بدشانسی‌هایی هم آورد. تا آماده خوردن عسل برجام شد، ترامپ به قدرت رسید و تا آماده احیای توافق هسته‌ای با بایدن شد، با مجلسی روبرو شد که ضد گفت‌وگوست.

البته در به پیروزی رسیدن ترامپ، روحانی نقشی نداشت اما در بوجود آمدن مجلسی مثل مجلس یازدهم، نقش روحانی انکار ناپذیر است.

اگر نبود انفعال رییس جمهور در زمینه‌های مختلف، شاید مردم با صندوق‌های رای قهر نمی‌کردند و شاهد مشارکت 42 درصدی در انتخابات نبودیم.

شاید اگر روحانی، صبح‌های جمعه از وقایع کشور خبر دار نمی‌شد، وضع‌مان بهتر از امروز بود. در مسائل اقتصادی تحریم بودیم، اما رییس دولت در مسائل اجتماعی و فرهنگی هم تنها نظاره‌گر بود.

متاسفانه او به عنوان رییس جمهور به بسیاری از وعده‌های خود عمل نکرد. مهم‌ترین دلیل این بی‌تحرکی هم شوکی بود که خروج آمریکا از برجام به او و تیمش وارد کرده بود.

روحانی تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد برجام گذاشته بود و وقتی ترامپ این سبد را دزدید، روحانی به تاجری ماند که تمام سرمایه‌اش را از دست داده است.

اگر رییس جمهور با وجود تمام تحریم‌ها کمی فعال‌تر بود و حداقل در مسائل دیگر در کنار بخش اعظمی از مردم می‌ایستاد، باز شاهد حضور امید به آینده، پای صندوق‌های رای بودیم.

عملکرد روحانی در 4 سال دوم، تیر خلاصی به امید کسانی بود که به او رای دادند. تقریبا هرکاری که فکر نمی‌کردیم از او سر بزند، سر زد و این برای مردم قابل قبول نبود.

روحانی اگر می‌خواهد خود را احیا کند، فرصت زیادی ندارد. در این مدت باقی مانده تا پایان دولت هم می‌شود هزار کار نکرده کرد.

دوباره اگر دولت در مسیر انفعال قدم بردارد، باید خود را آماده دولتی کنیم که هم‌نوا با مجلسی‌هایی است که احساس‌شان، هزار کیلومتر جلوتر از عقل‌ و منطق‌شان حرکت می‌کند.

آقای رییس جمهور، کیهان را بخوانید، نوشته است:« ایران باید به اسرائیل حمله نظامی کند. بعد از این حمله مردم کشورهای عربی به خیابانها می ریزند و دولتهای منطقه تغییر می کنند.»

اگر تکانی به خود ندهید، باید منتظر حضور چنین تفکراتی در دولت باشیم. حالا خود دانید.

بیشتر بخوانید: یک پیشنهاد به روحانی؛ مجلس را به عنوان مسئول اقتصادی کشور معرفی کنید لبخند عربستان و اسرئیل بعد از طرح مجلس انقلابی تروری که هدفش قلب برجام است لینک کوتاه: asriran.com/003BY0

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روحانی برجام مجلس رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور

دریافت 20 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران امروز با حضور انسیه خزعلی معاون رییس جمهور، قاسم عمو عابدینی معاون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و زهرا ناظم بکایی رییس دانشگاه الزهرا افتتاح شد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رییس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیات علمی و عضو هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

خزعلی در واکنش به این حکم گفت: من هیچ مسئولیتی را اگر نتوانم کار کنم قبول نمی کنم.

محمد مقیمی، همچنین جمیله علم الهدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رییس جمهور را به عنوان عضو دیگر هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

در ادامه رییس دانشگاه تهران فاطمه یزدیان دانشیار دانشکدگان علوم وفناوری های میان رشته ای را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

کد خبر 6094351

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رییس جمهور
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی