Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره فیلم فجر به مخاطبش و حضور تماشاگران زنده بود اما امروز می‌بینیم در شرایط فعلی و زمانی که تمام سینماها بسته است و دیگر مخاطبی وجود ندارد، جشنواره برگزار می‌شود و خود این یک طنز جالبی را رقم زده است.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، انسیه شاه حسینی، فیلمنامه نویس و کارگردان سینما در واکنش به برپایی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بدون حضور مردم و با شکل و شمایلی تازه و بی‌سابقه اظهار کرد: واقعیت این است که جشنواره فیلم فجر صرف نظر از اتفاقی که امسال برایش رخ داده، سال‌هاست که از معنای اصلی خودش دور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره فیلم فجر با توجه به فلسفه و ماهیت وجودی‌اش همواره یک جایگاه خاصی داشته و در حقیقت جشن انقلاب بوده است.

جشنواره فصل درو محصولات سینمایی بود

وی در ادامه افزود: مخصوصاً هم در بهمن ماه و دهه فجر برگزار می‌شد تا یاد این ایام را گرامی و زنده نگه دارد و برای خودش معنای ویژه‌ای داشت و وقتی در مراسم اختتامیه و مصادف با ۲۲ بهمن ماه جوایز اهدا می‌شد در واقع تکمیل یک جشن بزرگ سینمایی در سایه انقلاب بود و سینما هم به این شکل این اتفاق را جشن می‌گرفت و بقول معروف فصل درو محصولات سینمایی بود.

جشنواره فیلم فجر مدت‌هاست کارایی‌اش را از دست داده است

این فیلمساز تاکید کرد: اما مدت‌هاست که این مفاهیم دیگر ارزش خودش را از دست داده است و جشنواره فجر هم دیگر آن اهداف را دنبال نمی‌کند و قبل از این که یادمان انقلاب باشد بیشتر یک جشن سینمایی است. در نتیجه چون هدفی را دنبال نمی‌کند مسئولان می‌خواهند مراسمی باری به هر جهت برگزار کنند و طبق عادت این رویه را ادامه دهند و حتماً تشخیص دادند که این اتفاق به این شکل بیفتد. اما به نظرم جشنواره فیلم فجر مدت‌هاست که کارایی‌اش را از دست داده و تبدیل به یک جشن سالانه سینمایی شده که حتی امسال هم همان کارایی‌اش را نداشته و دیگر مخاطب هم ندارد.

کارگردان «زیباتر از زندگی» در تکمیل گفته‌های خود یادآور شد: جشنواره فیلم فجر به مخاطبش و حضور تماشاگران زنده بود اما امروز می‌بینیم در شرایط فعلی و زمانی که تمام سینماها بسته است و دیگر مخاطبی وجود ندارد، جشنواره برگزار می‌شود و خود این یک طنز جالبی را رقم زده است.

برپایی جشنواره فقط به صرف برگزاری!

شاه‌حسینی با انتقاد از عملکرد مسئولان در شیوه و اجرای برگزاری جشنواره فجر عنوان کرد: به نظرم این دوستان فقط می‌خواهند که جشنواره را برگزار کنند و با توجه به این که امسال سال آخر فعالیت این دولت است می‌خواهند در این سال آخر یک دورهمی دوستانه و محفلی برای خودشان فراهم کنند و در نهایت هم به چند فیلم جایزه بدهند.

وی در پایان درباره وضعیت ساخت پروژه سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» گفت: همچنان منتظریم اتفاق خوبی بیفتد تا بتوانیم کار را شروع کنیم و منتظر سرمایه گذار هستیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انسیه شاه حسینی جشنواره فیلم فجر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر انقلاب ایام الله دهه فجر یادمان انقلاب جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رامین رضاییان به فحاشی هواداران پرسپولیس؛ بلندتر، نمی‌شنوم! + فیلم

روز گذشته برخی هواداران پرسپولیس به رامین رضاییان فحاشی کردند.

طرفداری | رامین رضاییان به فحاشی برخی هواداران پرسپولیس واکنش جالبی نشان داد.

روز گذشته سپاهان در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس قرار گرفت و با نتیجه صفر - صفر متوقف شد.

رامین رضاییان یکی از بازیکنان کنونی سپاهان است که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد. در دقایقی از بازی دیروز، برخی هواداران پرسپولیس به رامین رضاییان فحاشی کردند که این بازیکن در جواب واکنش جالبی نشان داد و تاکید کرد صدای آن‌ها را نمی‌شنود.

 

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • واکنش رامین رضاییان به فحاشی هواداران پرسپولیس؛ بلندتر، نمی‌شنوم! + فیلم
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی