Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@09:46:16 GMT

باران معابرشهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۳۲۱۴

باران معابرشهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

یزد – بارش رحمت الهی صبح امروز در یزد، التیام بخش زخم های کهنه خشکسالی ها ی۲۰ساله یزد شد ولی قصه آبگرفتگی خیابان ها و معابر را برای شهروندان تکرار کرد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، باران علاوه براینکه باعث خوشحالی مردم و کشاورزان شده و زنگار غبار و الاینده ها را از چهره صنعتی شهرزوده ولی برای مدیریت شهری یزد جهانی چالش بسیار بزرگی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیابان ها و کوچه ها و معابرشهری یزد امروزصبح دچارآبگرفتگی شدیدی شد که دربرخی از این معابر مانند میدان شهید باهنر، میدان امام حسین و بلوار شهید بهشتی، بلوار شهید صدوقی و میدان همافر  مشکلات بسیاری را برای شهروندان وعابران پیاده بوجودآورد.

با توجه به اینکه این روزها محدویتهای کرونایی دریزد اعلام شده و برخی مشاغل تعطیل شده اند و خیابان و معابر شهر یزد شلوغی سالهای گذشته ندارد ولی مشاغلی هم که بنا به مجوزستاد کرونا مجاز به فعالیت هستند با این ابگرفتگی ها دچارمشکلاتی شده اند .

از سوی دیگر بخشی ازشهر یزد دارای بافت تاریخی بسیار ارزشمندی است که به ثبت جهانی رسیده است و این بارش ها برای این بافت هم می تواند تهدید بزرگی باشد و هرساله هم در پی این بارش ها شاهد تخریب بخشی از این بافت هستیم 

ضعف زیرساختها و کمبود امکانات و نبود اعتبارات کافی باعث شده شهر یزد و بافت تاریخی تحمل یک بارش  معمولی را هم نداشته باشند و به نوعی باران یک تهدید بزرگ برای شهر کویری یزد باشد .

متاسفانه موضوع آبگرفتگی خیابانها ومعابرشهریزد موضوع تازه ای نبوده وهر ساله با بارش باران ، این زخم کهنه سربازمی کند و مسئولان شهری برای حل این مشکلات وعده ووعید می دهند و با برطرف کردن  موقتی مشکل، موضوع آبگرفتگی را به نوعی مدیریت کرده و فکر اساس برای حل موضوع آبگرفتگی معابر شهر در نظر فته نمی شود.

  

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارش باران در استان یزد خشکسالی شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه

محمد باقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، حمیل در اسلام آباد غرب، اسلام آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سر فیروزآباد سریعاً تیم‌های عملیاتی به مناطق فوق اعزام شد.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی بارش‌های اخیر، افزود: در این عملیات با ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک دار و آمبولانس، ۱۰ دستگاه کف کش و موتور آب بکارگیری شده امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه اضافه کرد: در این عملیات به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدا پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو، موکت و چادر ارائه شد.

محمدی خاطر نشان کرد: تخلیه آب در ۲۵ منزل مسکونی با استفاده از دستگاه کف کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر این استان در بارندگی‌های اخیر شهرستان‌های استان کرمانشاه بوده و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی بوده و هم استانی‌های کرمانشاهی در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس برقرار کنند.

کد خبر 6096907

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر در سنندج
  • آبگرفتگی در درمانگاه شهر چوئبده بیماران را به دردسر انداخت + فیلم
  • رنجش شهروندان زابلی از پس زدگی آب فاضلاب در معابر + تصاویر
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم
  • آبگرفتگی چادر‌های عشایر کوهرنگ در پی بارش های اخیر
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • آبگرفتگی چادر‌های عشایر کوهرنگ در پی بارش اخیر
  • فیلم| آب‌گرفتگی معابر بجنورد در پی بارش باران