Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که طرح امداد و ونجات زمستانی از چه زمان ی اجرا خواهد شد،اظهار داشت:طرح زمستانی امداد  و نجات هلال احمر از 20 آذر لغایت 20 اسفند ماه در کشور اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح در مجموع 1263 مرکز فعال داریم که شامل 561 پایگاه ثابت، 179 پایگاه موقت، 22 مرکز امداد هوایی، 433 شعبه امداد و نجات شهرستانی و 34 مرکز آنست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: در طرح زمستانی 1553 تیم تخصصی در قالب نزدیک به 11 هزار نفر امداد گر فعالیت می‌کنند؛ضمن اینکه 1043 دستگاه آمبولانس و 456 خودرو نجات نیز بکار گرفته خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه دیدگاه امداد رسانی توجه به شرایط کرونا است،گفت: در صورت نیاز به اسکان نیز مکان‌های اسکان اضطراری دوبرابر سال گذشته در نظر گرفته شده است.

وی متذکر شد:‌ در تمامی شهرستانها و به ویژه در مناطقی که گردنه‌های برف‌گیر دارند، تکایا، حسینه‌ها، مساجد در نظر گرفته شده و پایگاه‌های امدادی مجهز شده و امکانات لازم از جمله پوشاک و بسته‌های امدادی 24 و 72 ساعته را در نظر گرفته‌ایم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر مهمترین تفاوت امسال طرح امداد رسانی زمستانی امسال  با سالهای گذشته را شیوع کرونا برشمرد و گفت: باید امسال توجه داشته باشیم تا عامل انتقال بیماری کرونا نباشیم و به مسائل بهداشتی هموطنان توجه کنیم.

محمدی درباره «وضعیت امداد رسانی به مناطق سیل زده خوزستان»، بیان داشت:در چند روز گذشته استان‌های خوزستان، کردستان و برخی نقاط دیگر کشور درگیر سیل و بارش بودند.  در کردستان در یک شب به بالغ بر 700 نفر مسافر درمانده امدادرسانی شد.

وی اضافه کرد:در استان خوزستان 15 شهر درگیر سیل و آبگرفتگی شدند و هنوز هم ادامه دارد. اکنون در استان بوشهر، لرستان، چهار محال  نیز همین شرایط وجود دارد؛ در بوشهر  شهرهای بندر گناوه و دیلمان درگیر هستند و اکنون امداد رسانی در حال انجام است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر یادآور شد:‌در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه گذشته همراه با رئیس سازمان امداد و نجات به خوزستان رفته و از نزدیک بررسی لازم صورت گرفت.

محمدی ابراز داشت: مشکل اصلی خوزستان بحث سطح شهر است و سازمان امداد و نجات متولی آن نیست و این موضوع بر عهده شهرداری و آتش نشانی است؛ البته این مجموعه‌ها در حال فعالیت هستند، اما ما نیز به عنوان پشتیبان همکاری داریم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند روز گذشته در خوزستان آب فروکش کرده است؛در منطقه سربند با تلاش نیروهای سپاه آب شهر تخلیه شده و در شهر اهواز نیز بر اساس اطلاعات صبح امروز آب بیشتر محلات تخلیه شده و شرایط عادی دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هلال احمر سلامت امداد و نجات امداد رسانی محمد باقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات معاون عملیات سازمان امداد و نجات نجات هلال احمر امداد رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این حادثه در کیلومتر ١٥ محور اندیمشک به شوش، پل کرخه - سه راهی دهلران رخ داد که با وقوع این حادثه یک تیم امداد و نجات در جاده به همراه یک خودرو نجات از پایگاه دانیال نبی (ع) شوش به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه و ایمن‌سازی خودروها، سه نفر از جان باختگان این حادثه که در خودروها محبوس شده بودند رهاسازی و برای ادامه روند قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

شعبانی اظهار کرد امداد رسانی به این حادثه ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: رانندگان برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مواجهه با حوادث جاده‌ای با شماره ندای امداد ١١٢ تماس و یا به نزدیکترین پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

کد خبر 6092747

دیگر خبرها

  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده