Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری سارقان مسلح ۱۰ کیلو طلا سرهنگ"محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از حاملان طلای کیفی مبنی بر اینکه در جاده یاسوج به سمیرم توسط سارقان مسلح مورد حمله قرار گرفته و کیف حاوی طلاجات وی به سرقت رفته است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام انتظامی اظهار داشت: در این رابطه تحقیقات علمی و تخصصی گسترده‌ای توسط کاراگاهان پلیس آگاهی شهرستان سمیم با همکاری کاراگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان انجام گرفت که نهایتاً با اقدامات هوشمندانه صورت یافته اعضای یک باند ۳ نفره سارقان مسلح در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و توسط تیم ویژه پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم دستگیر و به این شهرستان منتقل شدند.  
او ادامه داد: سارقین با شگرد‌های مختلف و با شناسایی حاملین طلا (کیفی) در جاده‌ها در فرصتی مناسب اقدام به زورگیری و سرقت مسلحانه طلا مینمودند که با هوشمندی، اقتدار و سرعت عمل پلیس دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اعضای این باند با شناسایی حاملان طلای کیفی جلوی آن‌ها را در جاده‌ها گرفته و به صورت مسلحانه کیف حاوی طلای آنان را به سرقت می‌بردند گفت: سارقان از ۳ نفر حامل طلای کیفی ۱۰ کیلو طلا که ارزش آن‌ها برابر نظر کارشناسان مربوطه ۱۱۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است را به سرقت برده بودند.

سرهنگ"هاشمی فر " عنوان کرد: با شناسایی سارقان توسط مال باختگان و تکمیل شدن پرونده، این افراد برای رسیدگی قانونی به جرایم خود به مرجع قضائی تحویل شدند.   توقیف محموله لوازم خانگی قاچاق در اصفهان سرهنگ "حمیدرضا اکبری فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، گفت: مأموران گشت انتظامی کلانتری "حسن آباد" فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت زنی هدفمند و هوشمندانه خود در محور "رامشه" به "حسن آباد" به یک دستگاه خودروی سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

او تصریح کرد: مأموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی کردند که در نتیجه ۱۰ دستگاه غذا ساز خارجی که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق حمل می‌شدند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ارزش محموله قاچاق مکشوفه را یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این عملیات ۲ نفردستگیر و به همراه پرونده برای رسیدگی به جرم خود تحویل مرجع قضائی شدند.   انهدام باند سارقان با ۲۳ فقره سرقت در خوانسار سرهنگ"علی بابایی فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل و باغ ویلا‌های خصوصی شهروندان موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان خوانسار قرار گرفت.

او افزود: کاراگاهان پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی، پایش تصویری و رصد هوشمندانه افراد سابقه دار در نهایت دریافتند ۶ نفر در زمینه این گونه سرقت‌ها فعالیت دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار تصریح کرد: کارآگاهان پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، طی هماهنگی با مقام قضائی اعضای این باند را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف تعدادی اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان که ارزش آن‌ها برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۴۰۰ میلیون ریال است گفت: متهمان در مواجه با مدارک و مستندات پلیس به ۲۳ فقره سرقت شامل ۱۲ فقره سرقت از باغ ویلا‌های خصوصی، ۷ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی، ۳ فقره سرقت منزل و یک فقره سرقت احشام اعتراف کردند.

سرهنگ بابائی اظهار داشت: پس از اقرار صریح متهمان به جرایم ارتکابی و شناسایی مال باختگان پرونده تکمیل و این افراد برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.   کلاهبرداری با وعده ازدواج سرهنگ"غلامرضا براتی با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۲۶ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی برداشت شده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

او اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد شاکی در شبکه اجتماعی تلگرام با زن جوانی آشنا شده که باترفند ازدواج از او درخواست مبلغ ۲۶ میلیون ریال وجه نقد می‌کند و وی هم مبلغ درخواستی را به حسابش واریز کرده، اما بعد از واریز وجه دیگر جوابگوی تماس تلفن هایش نبوده است.

سرهنگ براتی گفت: با بکارگیری روش‌های علمی و تخصصی و پلیسی، رد پای زن کلاهبردار در یکی از استان‌های شرقی کشور به دست آمد و ماموران پس از اخذ مجوز از مقام قضائی به محل سکونت وی اعزام و نسبت به دستگیر وی اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی اظهار داشت: یکی از ترفند‌های کلاهبرداری اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار کرده و با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، از انان کلاهبرداری می‌کنند پس شهروندان بایستی در شبکه‌های اجتماعی به راحتی به افراد غریبه اعتماد نکرده و در گفتگو‌های اینترنتی با افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسند ارتباط برقرار نکنند.   کشف اسکناس وتراول‌های تقلبی در خمینی شهر سرهنگ "غلامرضا براتی، در تشریح این خبر گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه فردی اقدام به توزیع تراول‌های تقلبی در سطح شهر می‌کند موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان خیمنی شهر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات علمی و پلیسی نهایتاً فرد مذکور را شناسایی طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیرکردند.

او اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد ۴ قطعه تراول پانصدهزار ریالی، ۳۷ قطعه اسکناس پانصد هزار ریالی و ۸ قطعه اسکناس یکصد هزار ریالی و در مجموع ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.   دستگیری عاملان سرقت تجهیزات سیستم برق رسانی دانشگاه کاشان سرهنگ حسین بساطی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مسئولان دانشگاه کاشان مبنی بر سرقت تجهیزات سیستم برق رسانی دانشگاه کاشان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پس از بررسی صحنه سرقت، اقدامات هوشمندانه و علمی خود را به منظور رد یابی عاملان این سرقت آغاز کرده و سرانجام با تلاش شبانه روزی خود موفق شدند مخفیگاه اعضای یک باند ۶ نفره‌ای که مرتکب سرقت مذکور شده بودند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی همگی آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است از کشف تعداد قابل توجهی اموال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه این افراد خبر داد و گفت: متهمان علاوه بر اقرار به سرقت از دانشگاه کاشان به ۶ فقره سرقت دیگر از اماکن دولتی و خصوصی نیز اعتراف کردند که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شدند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگیری سارقان مسلح توقیف لوازم خانگی قاچاق دستگیری سارقان منزل پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان فرمانده انتظامی شهرستان دستور کار کارآگاهان دانشگاه کاشان سارقان مسلح میلیون ریال مقام قضائی مرجع قضائی فقره سرقت قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر توقیف ستیرون ۱۷ میلیاردی قاچاق، توقیف بیش از ۲۷ میلیارد تنباکو قاچاق، کشف احشام قاچاق و دستگیری سارقان حرفه‌ای مشاهده می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه از کشف سواری سیترون خارجی قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد ریال در شهرستان سروستان خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگه‌داری سواری سیترون خارجی قاچاق در پارکینگ محل ذخیره غلات در یکی از محله‌های شهرستان سروستان، تیمی از ماموران پلیس آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار یوسف ملک‌زاده  بیان کرد: با بررسی صحت اخبار دریافتی و شناسایی مالک، تیمی از ماموران با اخذ مجوزهای قضایی به محل اختفای خودرو مراجعه کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه خودرو به پارکینگ انتقال داده شد، گفت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودرو توقیفی را ۱۷ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: برخورد با قاچاق به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف بیش از ۲۷ میلیارد  تنباکو قاچاق در لامرد

ملک‌زاده همچنین از کشف ۱۱ هزار و ۲۰۸ بسته تنباکو خارجی قاچاق به ارزش ۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهرستان لامرد خبر داد و گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق، روز گذشته ماموران انتظامی لامرد حین کنترل خودروهای عبوری به ۳ دستگاه وانت آریسان حامل کالا مشکوک و دستور ایست دادند که رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند هر ۳ خودرو را با اقدامات فنی توقیف کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه ۲ نفر از رانندگان متواری و یک نفر نیز دستگیر شد، گفت: در بازرسی از این خودروها در مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۸ بسته تنباکو خارجی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

احشام قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۱۳راس گوسفند قاچاق به ارزش ۱۳۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی لامرد حین بررسی و کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

محسن لشکری با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۳ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش تحشام مکشوفه را ۱۳۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی لامرد با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

زندان پایان کار سارقان در خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری سارقان حرفه‌ای از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات در شهرستان خفر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مامورین انتظامی قرار گرفت.

حجت‌الله احمدیان افزود: با آغاز تحقیقات و هماهنگی قضایی، مامورین موفق شدند تمامی مخفیگاه‌های سارقین را شناسایی و در این خصوص ۱۳ نفر سارق حرفه‌ای‌ را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه متهمان در مجموع به ۲۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات اقرار کردند، گفت: سارقان پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار