Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: جزیره‌ای عمل کردن مدیران باعث غفلت از مشکلات مردم می‌شود و امروز نیاز اول کشور وحدت و همدلی بین مسئولان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خسروی اسفزار صبح امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف خراسان جنوبی با تشکر از همراهی خوب اصناف در موضوع مقابله با کرونا و کمک‌های مومنانه اظهار داشت: اصناف در موضوع کرونا و همدلی مومنانه همانند گذشته خوش درخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مهم اصناف در پیروزی انقلاب و بعد از آن در پشتیبانی از جبهه‌های 8 سال دفاع مقدس، گفت: اصناف در 8 سال دفاع مقدس با  خون و مال خود از انقلاب و نظام دفاع کردند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان باید در راستای رفع مشکلات اصناف و مردم قدم بردارد افزود: برخی از مشکلات ربطی به استان ندارد و باید در تهران و در وزارتخانه پیگیری شود که این همت مسئولان را می‌طلبد، نمایندگان استان در مجلس هم آمادگی کامل برای همراهی با مدیران در پیگیری مشکلات مردم در تهران را دارند.

خسروی با تاکید بر لزوم شکل گیری جلسات هم افزایی بین مدیران استان برای بررسی و رفع مشکلات مردم افزود: جزیره‌ای عمل کردن باعث غفلت از مشکلات مردم می‌شود. 

وی عنوان کرد: طبق گزارش برخی از اصناف اقلام تنظیم بازار گاهاً از آنچه در بازار است گرانتر ارائه می‌شود که این موضوع باید از سوی مسئولان صمت پیگیری و نظارت‌ها جدی‌تر باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز نیاز اول کشور وحدت و همدلی بین مسئولان است افزود: آنچه از مسئولان در ذهن مردم باقی خواهد ماند کار و تلاش صادقانه است.

نشست خبری تسنیم| کاندیدای انتخابات مجلس در ‌بهارستان: جزیره‌ای عمل کردن دردی را دوا نمی‌کندمسئولان دستگاه‌های اجرایی از جزیره‌ای عمل کردن در استان بپرهیزندکرمان| جزیره‌ای عمل کردن در برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی موثر نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضای هیئت رئیسه اصناف استان  نیز در این جلسه به بیان برخی مشکلات و موانع پیش روی اصناف به ویژه در دوران سخت کرونا پرداختند.

 مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان نیز در این دیدار با بیان اینکه در استان 33 هزار واحد صنفی داریم که از این تعداد 9 هزار واحد مشکلات اقتصادی دارند گفت: مجلس باید مصوب کند که همان بندهایی که برای تسهیلات رونق اقتصادی و رفع موانع تولید است شامل وام‌های کرونایی اصناف هم بشود تا همه اصناف بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

عباس جرجانی بیان کرد: سهم خراسان جنوبی از تسهیلات کرونایی 280 میلیارد تومان بوده که به دلیل شرایط سخت دادن این تسهیلات، تنها 57 میلیارد از این مبلغ جذب شده است.

وی دلیل عدم جذب این تسهیلات را کم بودن رقم تسهیلات و نرخ بالای 12 درصد و مدت بازپرداخت دو ساله بود که هیج دردی از اصناف دوا نمی‌کرد.

علیزاده رئیس اتاق اصناف بیرجند نیز در این دیدار با بیان اینکه اصناف در هر اموری که متولیان تصمیم گرفتند تاکنون همراه بودند گفت:  اصناف خراسان جنوبی که در بحث کرونا هم خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه اصناف در بحث کرونا گوش به فرمان مسئولان ستاد کرونا بودند و حتی بیشتر از آنچه که ستاد مصوب می‌کرد همکاری داشتند اما از سوی مسئولان مربوطه هیچ حمایتی نشدند افزود: وام 10 میلیونی که دولت برای اصناف در نظر گرفت 12 درصد کارمزد داشت که هیچ گرهی از اصناف نه تنها باز نمی‌کند بلکه خود مشکل ساز است.

رئیس اتحادیه پوشاک استان نیز با بیان اینکه دولت باید بیمه بیکاری را برای واحدهای صنفی در نظر بگیرد گفت: دولت در اوضاع کرونایی حق بیمه را 10 درصد افزایش داد که این نشان از عدم حمایت دولت از اصناف دارد.

اسماعیل زاده با بیان اینکه در تعطیلی اصناف هیچ مشورت و نظرخواهی با اصناف نمی‌شود گفت: بنده به عنوان رئیس اتحادیه پوشاک از صدا و سیما شنیدم که قرار است واحدهای صنفی از فردا (همان روز اول شروع تعطیلات) تعطیل شوند.

وی گفت: با وجود تعطیل کردن اصناف اما ادارات دولتی در دوران کرونا بیشترین صف و شلوغی را دارند که هیچ نظارتی روی آنها نیست.

انتهای پیام/ 254/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جزیره ای عمل کردن مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

ایسنا/گیلان شبکه باران با برنامه تلویزیونی «پاسخ» پاسخگویی شفاف مسئولین به مطالبات مردم را به طور زنده منعکس می‌کند.

در راستای اجرای  جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است؛ همچنین شفاف‌سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه هر هفته به مدت ۶۰ دقیقه به صورت پخش زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه شامگاه گذشته، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان تهیه و پخش شد که با برقراری ارتباط تلفنی با محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالاتی مطرح شد.

ویژه‌برنامه پاسخ به تهیه‌کنندگی محمود رحمتی و اجرای مهدی لطفی از شبکه باران پخش می‌شود؛ بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای شهریار سروری روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند