Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:50:25 GMT

دانش‌آموزان مهابادی در جشنواره بین‌المللی نور خوش درخشیدند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۳۹۷۴

دانش‌آموزان مهابادی در جشنواره بین‌المللی نور خوش درخشیدند

‍‍‍‍‍‍

امید رفیع‌نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این جشنواره که در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شد، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از کشورهای اسلامی از جمله ایران، افغانستان، مالزی، پاکستان و هند به صورت مجازی و با ساختن فیلم‌ کوتاه یک دقیقه‌ای از پژوهش خود، شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این جشنواره تیم دبیرستان "حاج عبدالله‌ رستم‌زاده" شامل "احد مصطفی‌زاده" و "یاسین سرافرازی" جایزه اول این جشنواره را دریافت کردند و تیم دبیرستان شهید بهشتی هم شامل "فرهاد سوسنی" و "سینا حسن‌ریحانی" هم به صورت مشترک جایزه دوم این جشنواره را بدست آوردند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد گفت: برندگان این جشنواره در قالب ۵۰ تیم اول و ۵۰ تیم دوم انتخاب شدند که از آذربایجان‌غربی تنها سه تیم به مرحله نهایی رسید که ۲ تیم از شهرستان مهاباد و یک تیم هم از ارومیه انتخاب شده بود.

رفیع‌نیا، با اشاره به اینکه دفتر مرکزی بنیاد مصطفی (ص) در تهران واقع شده است، افزود: سال گذشته نیز یک تیم از شهرستان مهاباد توانسته بود به مرحله نهایی این جشنواره برسد و جایزه بنیاد بین‌المللی مصطفی (ص) را کسب کند.

وی اضافه کرد: سال‌های قبل مراسم اختتامیه این جشنواره و تقدیر از تیم‌های برتر به صورت حضوری در تهران برگزار می‌شد اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا احتمال دارد مراسم تقدیر از تیم‌های برتر هم به صورت مجازی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، هدایت تیم‌های دانش‌آموزان مهابادی را برای شرکت در این جشنواره به عنوان معلم راهنما، "سلیمان رسولی" که دارای دکترای فیزیک هسته‌ای و عضو انجمن فیزیک ایران بوده و در سال ۱۳۹۶ برای بازدید و پژوهش علمی به مرکز پژوهش‌های هستە‌ای اروپا (سرن) دعوت شده بود برعهده داشت.

جایزۀ مصطفی (ص) نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که به صورت ۲ سالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود که به احترام نام پیامبر مکرم اسلام و به دلیل تاکید بسیار آن حضرن به علم آموزی، به نام "مصطفی" به معنای برگزیده نامگذاری شده است. 

اساسنامه این جشنواره در سال ۱۳۹۱ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و در قطعنامه پانزدهمین نشست عمومی "کامسک" مورد استقبال وزاری علوم کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) قرار گرفت.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۲۴ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

برچسب‌ها مدارس مهاباد پژوهشگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مهاباد پژوهشگر مدارس مهاباد پژوهشگر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم

سیل در خراسان جنوبی خرابی زیادی به بار آورد. نکته تلخ اینکه دانش آموزان خطه محروم «زیر کوه» یکسال زحمت کشیدند اما درست در روز کنکور سیل جاده‌ها را تخریب کرد و آنها نتوانستند به جلسه امتحان برسانند. می‌گویند صدایمان به گوش کسی نمی‌رسد. منبع: viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • (تصاویر) جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم