Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، غلامرضا شریعتی اندراتی به ضرورت اخذ مالیات از خانه‌های لوکس در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: دولت در جدول شماره ۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی کرده که از محل اخذ مالیات از خانه‌های لوکس حدود ۷۰۷ میلیارد تومان درآمد کسب کند که این میزان با توجه به حجم بالای ساخت و ساز خانه‌های لوکس پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعلل ۸ ماهه برای تدوین آئین نامه قانون اخذ مالیات از خانه‌های لوکس

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: متأسفانه با گذشت حدود ۸ ماه و نیم از تصویب قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و تأکید مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های لوکس، آئین نامه اجرایی این قانون تدوین نشده است.

لزوم حرکت به سمت ایجاد درآمدهای جدید از محل پایه‌های مالیاتی

وی همچنین گفت: در شرایط کنونی دولت باید به سمت ایجاد درآمدهای جدید از محل پایه‌های مالیاتی باشد، در این رابطه می‌توان به موضوعات اخذ مالیات از خانه‌های خالی و اخذ مالیات از خانه‌های لوکس اشاره کرد که این مسئله می‌تواند برای دولت درآمدزایی بالایی داشته باشد.

تحقق عدالت اجتماعی با اخذ مالیات از خانه‌های لوکس

آقای شریعتی تصریح کرد: اخذ مالیات از خانه‌های لوکس به تحقق عدالت اجتماعی کمک می‌کند، زیرا کسی که می‌خواهد در خانه‌های گران قیمت و لوکس زندگی کند، باید مالیات آن را پرداخت کند تا درآمدهای حاصله در جهت تولید مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه هزینه شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین گفت: اعضای کمیسیون در طرح جهش تولید و تأمین مسکن مقرر کردند که صندوق مالی تشکیل تا درآمدهای حاصله از محل اخذ مالیات در حوزه مسکن به این صندوق واریز شود تا اعتبارات حاصله برای تولید مسکن هزینه شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مالیات از خانه های لوکس نماینده اخذ مالیات از خانه های لوکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حمیدرضا کریمی فرد افزود: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰کیلو وات در استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
به گفته کریمی فرد، افزون بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد پنج نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق فارس فعال هستند.
وی متوسط میزان تابش این استان را بین ۲ هزار تا ۲هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و گفت: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس درباره شرایط راه اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.
انرژی خورشیدی یک منبع اساسی از انرژی تجدیدپذیر است و بسته به نحوه جذب و توزیع انرژی خورشیدی یا تبدیل آن به برق خورشیدی، فناوری‌های آن به دو دسته خورشیدی غیرفعال و خورشیدی فعال تقسیم می‌شوند. تکنیک‌های خورشیدی فعال شامل استفاده از سیستم‌های فتوولتائیک، انرژی خورشیدی متمرکز و گرمایش آب خورشیدی برای مهار انرژی است.


دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • خودنمایی لوکس‌ترین خودروی خیابان‌های تهران؛ شاهکار ۱۰ میلیاردی! | فیلم
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده