Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادات برخی از دولتمردان به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران اظهار داشت: به طور کلی مجلس با دولت در این زمینه تفاوت دیدگاهی دارد اما کسی مخالف مذاکره و ارتباط با جهان و حل و فصل مسائل فیمابین از طریق گفت‌وگو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی تأکید کرد: منتها حرف ما آن است که زمان نباید به لحاظ استراتژیک به ضرر جمهوری اسلامی ایران باشد و در شرایطی که ما تعهدی را پذیرفتیم و اقدامات خودمان را انجام دادیم اما طرف مقابل تعهدات خود را انجام نداد، تا زمانی که ما در این تعهدات بمانیم، طرف مقابل انگیزه‌ای برای انجام وظایف خود ندارد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس در این شرایط زمان به ضرر ما است و ما هر چقدر بیشتر بمانیم، دست و پای خودمان را قفل کرده ایم و طرف مقابل با خاطر جمع به وظایفش عمل نمی‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ما می‌گوئیم که مذاکره و گفت‌وگو باید با چاشنی اقتدار باشد. به این معنا که به طرف مقابل بگوییم هر گاه آنان به وظایف خود عمل کردند ما هم محدودیت‌های برجامی را عملیاتی می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران عملاً این بود که ما به کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی شرکای خود یعنی چین و روسیه این پیام را بدهیم که زمانی که طرف مقابل تعهداتش را عملیاتی کند، ما هم محدودیت‌های برجامی را می‌پذیریم اما اگر آنان به وظایف خود در برجام عمل نکنند، ما هم به وظایف خود در برجام عمل نخواهیم کرد و ما این طرح را تدوین کردیم تا معادله را معکوس کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی برجام مذاکره مجلس طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تحریم طرف مقابل وظایف خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !

به گزارش پارس نیوز، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.​

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.​

طراح طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را با قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود: ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده از مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند