Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرده گل یکی از بهترین مواد طبیعی است که در رژیم غذایی و دارویی قرار می گیرد. این ماده طبیعی که یکی از فراورده های زنبور عسل به حساب می آید، توانسته در طول سال های اخیر، توجه محققان را به خود جلب کند. تا جایی که امروزه نه تنها متخصصان طب سنتی در سراسر دنیا از گرده گل استفاده می کنند؛ بلکه بسیاری از پزشکان نیز برای درمان برخی بیماری ها به گرده گل پناه می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یعنی خواص گرده گل روز به روز بیشتر نمایان می شود.

خواص گرده گل اگرچه در موارد زیادی به اثبات رسیده است؛ اما برخی از این خواص بیشتر از نظر بالینی مورد بررسی قرار گرفته اند. با این حال بد نیست با برخی از این خواص به صورت مختصر آشنا شویم. پیش از آن البته اگر نمی دانید گرده گل چیست، به صورت خلاصه به معرفی این ماده طبیعی شگفت انگیز اشاره می کنیم. البته برای مطالعه کامل در مورد گرده گل و دیگر فراورده های زنبور عسل، می توانید به سایت مجله اینترنتی عسلنا مراجعه کنید.

گرده گل چیست؟

گرده گل که در زبان لاتین به آن Bee Pollen یا گرده زنبور عسل گفته می شود، ماده ای است ترکیبی از گرده های جمع آوری شده از روی گل های مختلف توسط زنبور عسل که آن ها را از روی موهای بدن خود جمع کرده و پس از ترکیب با مقداری عسل، بذاق و... به گلوله های کوچکی تبدیل می کند. این گلوله ها در قسمت خاصی از پای زنبور به نام سبد گرده فشرده شده و به کندو حمل می شود.

گرده گل یک ماده پروتئینی مهم برای حیات کلنی است. زنبورها هم برای تحرک و هم برای تولید مثل به این ماده نیاز دارند. در واقع زنبورهای کلنی، انرژی خود را از گرده گل می گیرند تا بتوانند به فعالیت های روزانه ادامه دهند. همچنین تحقیقات جدید، از اثرگذاری مصرف گرده گل بر روی کیفیت ژل رویال تولید شده توسط زنبورها حکایت دارد.

این ماده مهم و استراتژیک به اندازه ای برای زنبورها مهم است که از آن شبیه به عسل طبیعی در شش ضلعی های معروف کندو نگهداری می شود تا در زمستان نیز مورد استفاده قرار گیرد. ماده ای که در فصل سرد سال به هیچ وجه در طبیعت وجود ندارد.

از سال ها پیش، گرده گل به عنوان یک ماده پروتئینی مورد توجه انسان ها بوده است. بعدها تحقیقات نشان داد که میزان پروتئین، ویتامین های مختلف و املاح معدنی موجود در گرده گل به قدری است که می توان از این ماده به عنوان یک مکمل غذایی فوق العاده قوی استفاده کرد. با توجه به اهمیت گرده گل برای انسان، تحقیقات گسترده ای بر روی آن انجام شده و هنوز هم این تحقیقات بر روی فواید گرده گل ادامه دارد.

برخی از مهمترین خواص گرده گل

قبل از اینکه اقدام به خرید گرده گل کنید، بهتر است کمی اطلاعات خود را در مورد آن بالا ببرید. در این صورت می توانید به صورت هوشمندانه و اصولی از آن استفاده کنید. متاسفانه برخی افراد هنوز قدر این ماده را نمی دانند و خیلی ساده از آن عبور می کنند. در این جا به تعدادی از خواص اشاره می شود.

خواص گرده گل را کاملتر بشناسید

گرده گل، یک مولتی ویتامین طبیعی و مکمل غذایی بی نظیر

گرده شامل انواع املاح معدنی، ویتامین ها و پروتئین است. این یعنی تمامی مواد مورد نیاز بدن که در مکمل های شیمیایی وجود دارد را می توان در دانه های گرده گل پیدا کرد. با این تفاوت که گرده گل هیچ گونه عوارض جانبی خاصی ندارد و می تواند به درمان بیماری ها نیز کمک کند.

گرده گل بسیاری از کمبودهای بدن را جبران کرده و انرژی بدن را برای فعالیت های روزانه تامین می کند. اضافه کردن گرده گل به شربت عسل طبیعی، می تواند یک نوشابه انرژی زا واقعی و پرخاصیت درست کند که خواص بی نظیری دارد.

همچنین گرده گل به عنوان ماده ای سرشار از املاح معدنی مثل آهن، توانسته به عنوان یک قرص آهن طبیعی برای درمان کم خونی و پیشگیری از آن شناخته شود. البته این به شرطی است که منظم از این دانه های طلایی تولید شده توسط زنبور استفاده کنید.

خواص گرده گل برای پروستات

به جرئت می توان گفت که شناخته شده ترین خاصیت گرده گل، خواص آن برای درمان مشکلات پروستات است. التهاب پروستات یکی از بیماری های شایع در مردان شناخته می شود که عامل بروز مشکلات جنسی و حتی سرطان پروستات است. روش های مختلفی برای درمان پروستات در طب سنتی وجود دارد. یکی از بهترین روش ها، استفاده از گرده گل است.

گرده گل می تواند التهاب پروستات را کم کرده و مشکلات ایجاد شده را برطرف کند. هنوز دلیل قطعی برای علت اثرگذاری گرده بر روی پروستات بیان نشده اما با توجه به عدم عوارض جانبی، توسط متخصصان اورولوژی تجویز می شود.

تقویت مغز و اعصاب

انواع مشکلات مغز و اعصاب عمدتا ناشی از ضعف مغز و کمبود مواد مورد نیاز بدن است. تامین مواد مورد نیاز بدن، می تواند گام موثری برای رفع این مشکلاتی مثل افسردگی، عصبانیت، پرخاشگری، استرس و... باشد. گرده گل می تواند این خواسته را انجام دهد.

به صورت مشخص، تحقیقات علمی بر روی خواص گرده گل برای کاهش استرس به عمل آمده است. این تحقیقات نشان می دهند که مصرف روزانه و منظم گرده گل می تواند به درمان استرس کمک کند. نتایج قابل قبولی نیز برای پیشگیری از دیگر مشکلات مغز و اعصاب با مصرف پولن زنبور عسل به عمل آمده است.

کمک به زیبایی و سلامت پوست

ویژگی دیگر این ماده که توانسته محبوب و پرکاربردش کند، خاصیت گرده گل برای زیبایی پوست است. گرده گل هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای سلامت پوست مورد استفاده قرار می گیرد. به ویژه اگر بتوانید با گرده گل کرم پوستی در خانه درست کنید یا صابون گرده گل تهیه نمایید، خواص آن برای زیبایی را بیشتر لمس می کنید. در این زمینه باید به خواص ژل رویال برای پوست و کاربرد عسل و بره موم برای زیبایی توجه داشته باشید. زنبور تا جای ممکن مراقب زیبایی ما انسان ها است!

گرده گل؛ ماده ای موثر در رژیم لاغری

برای لاغر شدن علاوه بر اینکه باید کالری های مصرفی روزانه خود را کاهش دهید، نباید اجازه دهید تامین مواد مورد نیاز بدنتان با وقفه مواجه شود. همچنین استفاده از فیبر طبیعی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. این ویژگی ها همگی در گرده گل جمع شده اند.

گرده گل بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را با کمترین کالری و قند ممکن به بدن منتقل می کند و همین موضوع آن را به عنوان یک ماده مکمل برای لاغری مطرح کرده است. همچنین میزان فیبر موجود در این ماده طبیعی قابل توجه بوده و می تواند در کنار میوه ها برای تامین فیبر در دوران رژیم لاغری مورد استفاده قرار گیرد.

نکاتی پیرامون مصرف گرده گل

قبل از خرید گرده گل باید در مورد نکات مصرف و موارد منع مصرف آن نیز بدانید. برای بسیاری از افراد ممکن است گرده گل حاوی مواد آلرژی زا باشد. اگرچه یکی از خواص گرده گل، خاصیت ضدآلرژی آن است؛ اما در برخی موارد خاص ایجاد آلرژی نیز می کند. در نتیجه قبل از مصرف حتما به این موضوع توجه داشته باشید و آن را بررسی کنید.

همچنین مصرف گرده گل برای کودکان زیر یک سال ممنوع و برای کودکان زیر 3 سال همراه با احتیاط است. در نتیجه با نظر متخصص طب سنتی از گرده گل برای کودکان استفاده کنید.

نکته آخر اینکه اگر قصد مصرف گرده گل برای دستیابی به خواص این ماده طبیعی را داشته باشید، باید از این ماده به صورت منظم استفاده کنید. روش های مختلف و متنوع مصرف گرده گل را بشناسید و به صورت ادامه دار در روزهای متوالی با مشورت متخصص گرده گل بخورید. مطمئن باشید خیلی زود خواص آن را لمس خواهید کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گرده گل خواص گرده گل رژیم غذایی و دارویی مواد مورد نیاز بدن ماده طبیعی استفاده کنید گرده گل خواص گرده گل مصرف گرده گل عنوان یک برای درمان گرده گل گرده گل گرده گل گرده گل زنبور عسل ماده ای بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز

همه ما از خاصیت میوه‌ها و سبزیجات برای جسم و جان آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها و سبزیجات حتی از گوشت آن‌ها سالم ترند. پوست موز نیز دارای خاصیت بسیار برای سلامت بدن و پوست است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئید‌ها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می‌تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B ۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبر‌های محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ‌ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می‌دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئید‌ها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئید‌ها و آلکالوئید‌ها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • شهید جوادی را بهتر بشناسید
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • کرم معجزه