Web Analytics Made Easy - Statcounter

«هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذرماه، افزود: ۱۶ آذرماه یادآور رویدادی است که براساس بصیرت، بیداری و خودآگاهی دانشجویان مومن، انقلابی، آزادی‌خواه و مسوولیت‌پذیر در مقابله با استکبار و استعمار شکل گرفت و دانشجویان عدالتخواه به عنوان طلایه‌داران استقلال و آزادی در این عرصه وارد صحنه شدند و سه شهید تقدیم جریان مبارزه علیه استبداد و استعمار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این نقش اثرگذار با منش استقلال‌خواهی و انگیزه آرمان‌طلبانه دانشجویان همراه و همگام با ملت سرافراز و انقلابی ایران در کنار هدایت‌گری‌های داهیانه امام راحل و رهبر فرزانه تا پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در دوران دفاع مقدس و تا به امروز ادامه داشته و دانشجویان همواره در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی نقشی پویا و فعالانه و پیشرو را برعهده داشته‌اند که در بیانیه گام دوم انقلاب به جایگاه مهم جنبش‌های دانشجویی ضد استکبار، ضد فساد، عدالت‌طلب، آزادی‌خواه و آزاداندیش و جویندگان دانش در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره شده است.

وی تصریح کرد: این جوانان روشنفکر مسلمان و  مبارز امروز مسوولیتی سنگین بر دوش دارند و علاوه بر تولید علم و جهاد علمی در گسترش معنویت و اخلاق در جامعه نیز نقشی فعال داشته و با کنشگری، مسوولیت پذیری، پویایی و خلاقیت می‌توانند از ارزش‌های انقلاب صیانت و در حوزه اقتصادی و سایر بخش‌ها نیز خلاقانه وارد میدان شوند و در مسیر پیشرفت و تعالی کشور بدرخشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: براین اساس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دانشجو، این روز را به دانشجویان فرهیخته، مولد، پویا و خلاق و مظهر شهامت و جهاد تبریک گفته و انتظار داریم دانشجویان با نگاه توسعه آفرین، امید بخش و تحول آفرین و آرمانگرایی و عدالت طلبی در فرآیندهای توسعه ای مشارکت فعالی داشته باشند و فعالانه در مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی احساس مسوولیت کنند.

بازوند افزود: امروز ایران اسلامی با سند راهبردی، هوشمندانه و تعالی جویانه «گام دوم انقلاب» در مرحله نوین حرکت خود قرار گرفته، درخشش، پویایی و اعتلای کشور و تحقق نظام پیشرفته اسلامی در گرو نقش آفرینی دانشجویان فعال و تلاشگری است که امید جامعه برای خود اتکایی و توسعه پایدار هستند.
در شانزدهم آذر ماه سال ۱۳۳۲، سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون، معاون وقت رییس جمهوری امریکا کشته شدند، آن هم در مدت زمان کوتاهی که از کودتای ۲۸ مرداد می گذشت و این روز به مناسبت شهادت آنها روز دانشجو نام گرفته است.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند روز دانشجو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند روز دانشجو استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند روز دانشجو اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی بعداز ظهر امروز یک شنبه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در اعلام حمایت و همبستگی با آزادی خواهان حامی مردم غزه در جهان، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در دانشگاه آمریکا در سطح دنیا امر بسیار مبارکی می‌باشد که منجر به یک جریان انقلاب دانشجویی شود و ارکان نظام سلطه آمریکا را به لرزه در می‌آورد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دهه ۶۰ بیان داشت: راه قدس از کربلا می‌گذرد، اولین پله آزادی کربلا بود که سفر اربعین اتفاق بزرگ و تمدن سازی بود به دنبال آن راه قدس در پیش است.

رئیس دانشگاه شهرکرد به تأکیدات سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است، اشاره و یادآور شد: آمریکا به دانشجویان دانشگاه‌های خود رحم نمی‌کند و دانشجویان را به طرز فجیع بازداشت می‌کند.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی که سال ۵۷ در کشور شکل گرفته، پیام انقلاب اسلامی می‌باشد و گفتمان نظام اسلامی است.

پیرعلی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی، آمریکایی و دولت‌های آنها اغتشاشی در ایران شکل می‌گیرد مداخله می‌کنند، ایران به هیچ وجه این کاررا نمی‌کند، ما بیشتر عقبه فکری برای دانشجویان هستیم و پیام مقام معظم رهبری در سال ۹۳، گفتمان انقلاب اسلامی اکنون توسط دانشجویان در آمریکا شنیده شده است.

وی با اشاره به وتو ۳ مرتبه‌ای آمریکا در متوقف نمودن کشتار و نسل کشی مردم غزه در سازمان ملل اشاره و گفت: آمریکا میدانی وارد گود کشتار مردم مظلوم در غزه شده است.

پیرعلی افزود: اسرائیل ابزاری برای استکبار می‌باشد تا نقشه‌های آمریکا را در منطقه پیاده کند و دیگر کاربرد اصلی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به جنبش دانشجویی در آمریکا اذعان داشت: این جنبش مورد حمایت دانشجویان دانشگاه شهرکرد و کشور می‌باشد و ما حمایت معنوی خود را اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: از سال ۵۷ بیشتر روز قدس و آرمان‌های انقلاب، آرمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را دنبال کردیم.

وی درباره عملیات وعده صادق بیان داشت: حمله موشکی تحمیل اراده جمهوری اسلامی بر صهیونیست بود؛ فضا
به نفع جبهه مسلمین تغییر کرده و اولین بار است که هیمنه رژیم صهیونسیتی شکسته شده، ملت‌ها پشتوانه قوی نظامی را احساس می‌کنند.

پیرعلی در پایان کلام اظهار کرد: با حمایت معنوی و تمدن سازی که در محوریت اسلام شکل گرفته در سراسر جهان و با حضور دانشجویان عدالت خواه در کشورهای آمریکا، اروپا و… رویداد بسیار مهمی رقم بخورد و شر جرثومه فساد صهیونیستی و آمریکا از سر بلاد اسلامی و مسلمان کوتاه شود.

کد خبر 6091241

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی