Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، حق بیمه دو ماه آذر و دی ماه کارفرمایان مشاغل غیردولتی آسیب دیده از کرونا از سوی سازمان تامین اجتماعی استمهال و پرداخت تسهیلات به کسب وکارهای ورزشی غیردولتی آسیب دیده از کرونا مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ستاد ملی مقابله با کرونا در چهل و هفتمین نشست خود اقدامات جدیدی در حمایت از فعالان اقتصادی و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«استمهال حق بیمه کارفرمایی»، «ارائه تسهیلات به کسب وکارهای ورزشی غیردولتی آسیب دیده از کرونا»، «مستثنی کردن پرداخت تسهیلات کرونایی از ماده(۵) مکرر اصلاح قانون چک» و «تمدید مهلت برخورداری واحدهای تولیدی از ظرفیت های قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی» از جمله تصمیمات جدیدی بود که مورد تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفت.

ستاد در این جلسه با استمهال حق بیمه دو ماه آذر و دی کارفرمایان مشاغل و کسب و کارهای غیردولتی به شدت آسیب دیده از کرونا یا به اجبار تعطیل شده توسط سازمان تامین اجتماعی و به تشخیص کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، از محل منابع مربوط به کرونا، تسهیلات ویژه با بازپرداخت یکساله در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرد و میزان و شرایط تسهیلات مذکور توسط کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا تعیین می شود.

لاز به ذکر است که مصوبه استمهال حق بیمه سهم کارفرمایان به جز تولیدکنندگان شامل حال همه کسب و کارها می شود.

از دیگر مصوبات چهل و هفتمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، ارائه تسهیلات به کسب وکارهای به شدت آسیب دیده غیردولتی در حوزه ورزش و جوانان است.

برابر این مصوبه، متقاضیان واجد شرایط تا پایان دی ماه می توانند مراحل ثبت نام خود را دنبال و از تسهیلات پیش بینی شده استفاده کنند. برای این دسته متقاضیان، بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از ابتدای خرداد ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

همچنین با تصویب ستاد، بازپرداخت تسهیلات بانکی قبلی دریافت شده توسط کسب وکارهای حوزه ورزش و جوانان تا پایان سال جاری امهال شد و ستاد ملی مقابله با کرونا با تمدید مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی، هزینه های آب، برق و گاز و هزینه های مالیاتی با سررسید سال ۱۳۹۹ مربوط به کسب وکارهای به شدت آسیب دیده ورزشی غیردولتی تا پایان سال ۱۳۹۹ موافقت کرد.

مستثنی کردن پرداخت تسهیلات کرونایی از ماده(۵) مکرر اصلاح قانون چک از دیگر مصوبات ستاد بود که به موجب آن، هرگونه حمایت دولت از خانوارها و مشاغل آسیب دیده اعم از پرداخت وام کرونا، پرداخت کمک معیشتی و کمکهای بلاعوض، مشمول محدودیتهای مقرر در ماده ۵ مکرر اصلاح قنون چک نخواهد شد.

این دسته پرداختی ها جزو مستثنیات دین محسوب شده و از سوی طلبکاران دولتی یا خصوصی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی قابل برداشت یا قابل توقیف نخواهد بود.

ستاد ملی کرونا با تمدید مهلت برخورداری واحد های تولیدی از ظرفیت های قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی نیز موافقت و مصوب کرد که مهلت مندرج در «قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور» برای اشخاص مشمولی که تاکنون نتوانسته‌اند از مزایای قانون مذکور بهره مند شوند، برای تسلیم تقاضا به موسسات اعتباری تا پایان آذرماه ۱۳۹۹، برای موسسات اعتباری به منظور محاسبه مانده بدهی مشتری وفق ابلاغی بانک مرکزی تا پایان دی ماه ۱۳۹۹ و برای اشخاص مشمول به منظور تسویه نقدی تا پایان اسفندماه ۱۳۹۹ تمدید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان تامین اجتماعی آسیب دیده از کرونا شدت آسیب دیده پرداخت تسهیلات کسب وکارهای تا پایان حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل

به گزارش همشهری آنلاین احمد محمودزاده گفت: آن چیزی که در آموزش و پرورش مهم است محیط کلاس، معلم و دانش‌آموز است و ما پیگیر این هستیم که معلمان حضور ثمربخشی در کلاس‌های درس داشته باشند.

وی افزود: در بازنگری قانون در رویکردهای حمایتی و نظارت بر مدارس غیردولتی، نگاه ویژه‌ای به معلمان مدارس غیردولتی داشته‌ایم. سال‌ها در حق این معلمان اجحاف شده بود و نوعا معلمان در قالب قانون کار، مانند کارگر بودند در حالی که معلم کارگر نیست و بخشی از حضور معلم در کلاس درس و بخشی در محیط‌های یادگیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش کردیم ۴۴ ساعت معلمان کاهش یابد و در مجموع به ۳۰ ساعت رسیدیم و این موضوع ابلاغ شده است. بنابراین از امسال معلمان مدارس غیردولتی ۳۰ ساعت کار می‌کنند و با این ساعات فعالیت نیز بیمه آن‌ها کامل خواهد بود.

کد خبر 848925 برچسب‌ها خبر مهم معلمان

دیگر خبرها

  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه