Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای سیاست‌گذاری دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران بر اهمیت ارائه دقیق و صحیح ماکت آثار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، مهلت ارسال طرح و تصاویر آثار جهت داوری مرحله اول دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران ۲۷ آذرماه ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به لزوم ارائه ماکت آثار در سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران، در مرحله نخست داوری ۲۵ ماکت انتخاب شده و نمایشگاهی از این آثار برگزار می‌شود. در مرحله بعد ۱۰ اثر برگزیده نهایی از میان این ۲۵ اثر انتخاب می‌شوند. بر این اساس، کیفیت ارائه ماکت و رعایت مقیاس درست آن دارای اهمیت زیادی است و هنرمندان باید ضمن استفاده از متریال اصلی سمپوزیوم، یعنی سنگ، مقیاس یک دهم را در این ماکت‌ها رعایت کنند.

شورای سیاست‌گذاری دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران از هنرمندان شرکت‌کننده خواسته است که با وجود محدودیت‌های اجرای اثر با سنگ در مقیاس کوچک، ارائه‌ای دقیق و صحیح از ماکت داشته باشند زیرا این ماکت‌ها می‌تواند به شورای سیاست‌گذاری در درک فضا و مختصاتی که قرار است از اثر نهایی ارائه شود کمک کند.

گفتنی است داوری دو مرحله‌ای مربوط به بخش اصلی است و در بخش دانشجویی داوری بر اساس طرح‌ها و تصاویر سه بعدی ارائه شده انجام می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در بخش دانشجویی لازم است به این نکات توجه کنند: ۱- حضور هنرمندان در بخش دانشجویی فقط یک بار امکان‌پذیر است، ۲- ابعاد سنگ مورد استفاده برای دانشجویان می‌تواند در ابعاد مختلف باشد ولی در کل باید ۱ متر مکعب باشد، ۳- دانشجویان هم می‌توانند تا ۱۰ درصد حجم سنگ را فلز اضافه کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در این سمپوزیوم می‌توانند تصویر آثار خود را تا تاریخ ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۹ به نشانی 10th.tehransymp@gmail.com 

ارسال کنند. اعلام اسامی هنرمندان منتخب مرحله اول ۶ دی‌ماه انجام شده و ۲۰ تا ۲۴ دی‌ماه مهلت تحویل مدل آثار منتخب مرحله اول به دبیرخانه سمپوزیوم است. ۳۰ دی‌ماه اعلام اسامی هنرمندان راه یافته به این دوره و یکم تا ۲۲ اسفندماه زمان برگزاری سمپوزیوم خواهد بود.

دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران در محل «گذر فرهنگی تاراز» واقع در منطقه ۲۲ برگزار می‌شود و محل نصب مجسمه ها باغ سنگی دریاچه خلیج‌فارس خواهد بود.

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: ۲۷ آذرماه دهمین دوره سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران دهمین دوره سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اعلان نمایشگاه کتاب

اعلان (پوستر) سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اعلان (پوستر) این دوره از نمایشگاه به طراحی صابر شیخ رضایی منتشر شد.

در توضیح این اعلان آمده است: شاکله اصلی اعلان را تصویر کتاب‌های متعددی که در حال ایجاد یک سازه معمارانه هستند، تشکیل داده که این اثر تلاشی برای انتقال محتوا و ساخت تصویر با شکلی جدید و بیانی بین المللی و کمینه نگر شرقی ولی بدون استفاده مستقیم از عناصر سنتی تصویری فرهنگ و هنر ایرانی است.

از آنجا که امر «خواندن» امری گره خورده به ملکوت و سنت‌های پویا و هدایتگر پیغام آوران وحی است و بهترین کتاب‌های بشری نیز سرمایه‌های وجودی آسمانی دارند، کتاب‌هایی از بالای قاب تصویر، در حالاتی متفاوت و بالقوه، در حال تنزل درجات و پایین آمدن هستند و در مرکز قاب «امر ساختن» با چیدمانی همچون یک سازه منسجم معمارانه را که تداعی اولین هسته‌های شهرسازانه و تمدنی دارد، به فعلیت می‌رسانند که در هم تنیدگی کتاب‌ها نیز حکایت از اندیشه و فلسفه ایرانی دارد. 

زمینه اعلان؛ لاجوردین فام (آبی ایرانی) است که حکایت از نمایش این چرخه بر گستره وسیع آسمان دارد که این رنگ نیز علاوه بر ایجاد حس نشاط و سرزندگی کنار تنوع رنگین کتاب‌ها، زمینه گرایشات دینی و عرفانی در تاریخ و فرهنگ ایران و سنت‌های تصویری نگارگری ایرانی را راهبری می‌کند.

 تجمیع و چیدمان کتاب‌ها علاوه بر تداعی فرم بصری یک کتاب گشوده شده که در دو وجه اصلی خود، دروازه‌ها و ایوان‌هایی روشن دارند که با تابش نور آگاهی بر دیدگان و دل‌های بشر آن را به آرمانشهری زمینی بدل می کند، مفهومی دیگر را راهبری می کنند و آن شکل ساده سازی شده یک قلب بزرگ روشن و هندسی است که مفهوم «مهر» در جوامع را یادآور می‌شود که از نتایج کتابخوانی و فرهیختگی و جاری شدن اخلاق در زندگی بشر است و کتاب‌هایی پلکانی که بیانگر «رُشد و تعالی» انسان است. 

چیدمان عنوان نمایشگاه و عناصر نوشتاری هم به گونه‌ای حاشیه گرایانه جانمایی شده که اولویت با خوانش بصری طرح باشد و چشم بیننده در گردش و متوجه عناصر کلیدی و داستان روایی آنها باشد. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی