Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با اشاره به امکان به تعویق انداختن برخی مراجعات به مراکز درمانی به علت شیوع بیماری کرونا، گفت: معاینات روتین تعویض عینک، مراجعه به علت سوزش چشم، خارش چشم، قرمزی‌های سطحی و گرفتن لنزهای تماسی برای اولین بار از جمله مواردی است که در این روزهای کرونایی می‌توان آن را به تعویق انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افرادی که هر ۶ ماه یا یک سال یکبار برای معاینات روتین و چک کردن نمره عینک به مراکز مراجعه می‌کردند، در این شرایط اجبار به انجام این کار نیست، به جز در مواقعی که دید فرد عینکی به هر علتی کم شده باشد. در این صورت باید در اسرع وقت توسط فرد متخصص ویزیت شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عنوان کرد: سوزش چشم، خارش چشم و قرمزی خفیف را که علت آن معمولاً آلودگی‌های لبه پلک یا بلفاریت، آلرژن ها و آلودگی‌های محیطی است، می‌توان با درمان‌های ساده مثل شستشوی لبه پلک با شامپوی بچه، کمپرس گرم و رعایت بهداشت بهبود بخشید.

این جراح و متخصص چشم پزشکی، در خصوص تعویض لنزهای تماسی، اظهار کرد: بیمارانی که از قبل لنز تماسی داشته اند باید حتماً سر موقع برای تعویض آن اقدام کنند، چراکه این لنزها آلوده می‌شوند، اما اگر از قبل لنز تماسی نداشته و عینک استفاده می‌کردند، اجباری نیست در حال حاضر برای گرفتن لنز اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بیمارانی دچار آب مروارید خفیف شده و توصیه پزشک به مراجعه دوره‌ای برای معاینات بوده است، اگر تاری دید و علائم جدیدی بروز نکرده باشد، می‌توانند در این شرایط تا سه یا چهار ماه مراجعات را به تعویق بیندازند.

رئیس بیمارستان طرفه بر لزوم توجه به برخی از بیماری‌های چشمی و مراجعه به موقع برای درمان تاکید کرد و افزود: آب سیاه، آب مروارید پیشرفته، عوارض دیابت روی چشم، جداشدگی شبکیه، استحاله شبکیه، انحرافات چشم در کودکان که به تازگی ایجاد شده باشد و تومورهای داخل چشمی از جمله مواردی است که اورژانسی تلقی می‌شوند و درمان آن اصلاً نباید به تعویق بیفتد، چراکه عوارض جبران ناپذیری در پی دارد.

وی ادامه داد: درمان در این بیماران باید اورژانسی انجام شود. به عنوان مثال، بیمارانی که فشار چشم بالایی دارند و به آب سیاه مبتلا شده اند، اگر از ترس کرونا مراجعه نکنند، بعد از ۵ یا ۶ ماه فشار چشم بالا رفته و عصب چشم از کار می‌افتد و دیگر درمان فایده‌ای ندارد.

کریمی با بیان اینکه عوارض دیابت روی چشم، در صورت عدم مراجعه به موقع، غیرقابل برگشت است، گفت: اگر بیمار دیابتی دیر مراجعه کند، آسیب به شبکیه چشم دائمی می‌شود و درمان فایده‌ای ندارد.

این فوق تخصص شبکیه و تومورهای داخل چشمی، اظهار کرد: بیمارانی که به علت سن بالا دچار استحاله شبکیه و خونریزی می‌شوند، باید به صورت اورژانسی مراجعه و تزریقات داخل چشمی انجام دهند. آب مروارید شدید هم اگر به موقع عمل نشود می‌تواند تبدیل به آب سیاه شده و به مرور زمان دید فرد را به صورت دائمی کم کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص تنبلی چشم در کودکان نیز ادامه داد: اگر به کودک مبتلا برنامه سه ماهه یا ۶ ماهه داده شده باشد که مشکلی نیست، اما کودکی که به تازگی انحراف چشم پیدا کرده حتماً باید در اسرع وقت مراجعه کند، چراکه یکی از دلایل آن می‌تواند تومورهای داخل چشمی باشد و اقدام به موقع کمک کنده خواهد بود.

کریمی، بروز تومور شبکیه رتینوبلاستوما را در کودکان شایع خواند و گفت: این افراد با اینکه شیمی درمانی می‌شوند و سیستم ایمنی ضعیفی دارند ولی حتماً باید مراجعه کنند و اصلاً نباید درمان را به تأخیر بیندازند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت حفظ بهداشت چشم در شرایط شیوع کووید ۱۹، تصریح کرد: چشم یکی از مهم‌ترین اعضا در انتقال بیماری است و اشک چشم نیز ویروس را نشر می‌دهد، بنابراین افرادی که در محل‌های پرخطر با احتمال آلودگی چشمی شاغل هستند باید حتماً از شیلد استفاده کنند. همچنین توصیه‌های کلی شستشوی دست‌ها، پرهیز از قرار گرفتن در محل‌های شلوغ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 5088997

منبع: مهر

کلیدواژه: چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس کرونا ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا کووید 19 سیما سادات لاری ایدز دیابت واکسن آنفلوانزا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معلولین معلولان داخل چشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه) تأکید کرد که در صورت دستیابی به توافقی درباره تبادل اسرا، عملیات نظامی در رفح را به تعویق خواهند انداخت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • لوآور رده پانزدهمی، جشن قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن را به تاخیر انداخت
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • از روان تا درمان
  • بعد از شهادت هم کار همرزمش را راه انداخت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت