Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشتی لوله‌گذار روسیه در نزدیکی سایت اجرای پروژه ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ در دریای سیاه توقف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، داده‌های مؤسسه ردیابی کشتی‌های رفنیتیو ایکون نشان می‌دهد شناور لوله‌گذاری «آکادمیک چرسکی« روسیه روز شنبه (۱۵ آذرماه) در نزدیکی محل ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ در دریای بالتیک توقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنسرسیوم تحت هدایت شرکت گازپروم روسیه که ساخت این خط لوله هزار و ۲۳۰ کیلومتری را به‌عهده دارد، ماه گذشته اعلام کرده بود پس از تعلیق یک سال پیش عملیات در پی تحریم‌ شرکت‌های درگیر در ساخت‌وساز این پروژه توسط ایالات متحده، فعالیت این پروژه را ازسر می‌گیرد.

سفیر ایالات متحده آمریکا در برلین از دولت آلمان و اتحادیه اروپا خواست فعالیت ساخت‌وساز این خط لوله را برای ارسال سیگنالی به مسکو متوقف کنند.

واشنگتن معتقد است این خط لوله که به نقطه اشتعال روابط روسیه و غرب تبدیل شده و این روابط را در پایین‌ترین سطح پس از جنگ سرد قرار داده است، امنیت انرژی اروپا را به خطر می‌اندازد.

رابین کوینویل، سفیر ایالات متحده در برلین، در مصاحبه با روزنامه هندلزبلات آلمان گفت: این خط لوله فقط یک پروژه اقتصادی نیست، بلکه ابزار سیاسی کرملین برای دور زدن اوکراین و تقسیم اروپاست.

توقف کشتی لوله‌گذار در شمال لهستان و آلمان

داده‌های ایکون نشان داد کشتی لوله‌گذاری روسیه در شمال لهستان و آلمان توقف کرده است. شرکت آلسیز سوئیسی - هلندی دسامبر گذشته به دنبال تهدید تحریم‌های واشنگتن، لوله‌گذاری را به حالت تعلیق درآورد.

یک مقام دریایی در شهر استرالسوند آلمان به شرکت‌های حمل‌ونقل اعلام کرد که از پنجم تا ۳۱ دسامبر در منطقه‌ای از دریای بالتیک که پروژه نورد استریم ۲ از آنجا عبور می‌کند، فعالیت‌های لوله‌گذاری انجام می‌شود.

این مقام گفت که زمان پایان کار یا نحوه قرار دادن دیگر بخش‌های باقیمانده این خط لوله مشخص نشده است و افزود: در آینده نام کشتی لوله‌گذار را عنوان می‌کند.

وی روز جمعه (۱۴ آذرماه) از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری کرد.

بیش از ۹۰ درصد پروژه ۱۱ میلیارد دلاری نورد استریم ۲، با هدایت شرکت انرژی دولتی گازپروم روسیه و با هدف دو برابر کردن ظرفیت خط لوله نورد استریم، تکمیل شده است.

این در حالی است که لایحه سالانه سیاست دفاعی ایالات متحده که اواخر روز پنجشنبه (۱۳ آذرماه) توسط قانونگذاران اعلام شد، حاوی تحریم‌هایی است که به گفته طرفداران آن، پروژه نورد استریم ۲ را متوقف می‌کند.

منبع: شانا

کلیدواژه: نورد استریم گازرسانی روسیه اروپا گازپروم نورد استریم ۲ ایالات متحده خط لوله لوله گذاری کشتی لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا

فرهاد فتوره چی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عمده فعالیت این شرکت دانش بنیان در دو زمینه انجام می شود یکی محصولات دانش بنیان و دیگری ارائه راه حل های تکنولوژیک و دانش بنیان برای حل مسائل صنایع بالاخص صنعت دریایی.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت در زمینه الکترونیک دریایی، تولید کننده انواع مانیتور دید در روز ، دوربین ضدانفجار، موتور ژنراتور، سیمیلاتور، پایه های شبیه سازامواج دریا، کامپیوتر استاندارد دریایی، آنتن بیسیم، پردازش تصویر و اتوپایلوت است.

وی با اشاره به ساخت نرم افزار شبیه ساز هدایت نرم افزاری شناور توسط فناوران این شرکت در این باره توضیح داد و افزود: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها (ویژه سنتورهای کنترل از راه دور)طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کند.

فتوره چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی موثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه اند، دست می یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فهم الکترونیک از دوربین ضدانفجار به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت نام برد و گفت: این شرکت دوربین های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی ودفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.

وی درباره مشخصات این محصول توضیح داد و گفت : بدنه این محصول از جنس استیل و آلومینیوم دریایی و کاملا ضدآب است به طوری که باعث شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستگی داشته و قابل نصب بر روی ادوات دفاعی نیز است. رنج دمایی این محصول از صفر تا ۶٠ درجه سانتی گراد است.

این مدیر دانش بنیان با اشاره به ساخت پایه های پایدار و شبیه ساز نوسانات دریایی در این شرکت گفت: شبیه سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریا از اهداف ساخت این محصول است. راستی آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی های رایانه ای و تجهیزات بازی های مکانیکی از دیگر موارد استفاده این شبیه ساز به شمار می رود.

کد خبر 6089403 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • شکست تلخ، یاران قربانی در نزدیکی سقوط
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه