Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:19:47 GMT

پیروزی بایدن با وجود کارزارهای انتخاباتی کوچک

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۴۸۶۵

پیروزی بایدن با وجود کارزارهای انتخاباتی کوچک

"انتخابات ۲۰۲۰ عمدتا به دلیل پاندمی کرونا، فصلی از کمپین‌های انتخاباتی غیر معمول بود. کمپین دونالد ترامپ بسیاری از دستورالعمل‌های مربوط به پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ را رعایت نکرد و میزبان جمعیت‌های گسترده بود، در حالی که کمپین جو بایدن دستورالعمل‌های مربوط به کووید ۱۹ را رعایت کرد. محدود بودن جمعیت حاضر در کارزارهای انتخاباتی بایدن نه تنها به عنوان عدم حمایت از وی از سوی رای‌دهندگان تفسیر نمی‌شود بلکه در حقیقت احترام وی به دستورالعمل‌های پیشگیری از شیوع پاندمی کرونا محسوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی می‌نویسد: «به دنبال فصل کمپین‌های انتخاباتی نامتعارف که به خاطر پاندمی کرونا مختل شده بود، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا و کامالا هریس، معاونش پس از به دست آوردن ایالت‌های کافی برای کسب تعداد لازم از آرای الکترال پیروز انتخابات شدند.

از زمانی که بایدن و هریس در تاریخ هفت نوامبر از سوی اکثر رسانه‌های مطرح آمریکا به عنوان پیروزهای انتخابات معرفی شدند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری و کمپینش شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده و تئوری‌های توطئه درباره تقلب گسترده در انتخابات را مطرح کردند اما تمامی شکایت‌هایشان ناکام ماند.

در همین حال، اعضای حزب جمهوری‌خواه از جمله برخی از مقامات دولت ترامپ و حتی ویلیام بار، دادستان کل آمریکا ادعاهای ترامپ دال بر وقوع تقلب گسترده در انتخابات سه نوامبر را رد کردند.

با این حال اذعان دو حزبی به پیروزی بایدن از سوی مقامات منتخب در دولت‌های محلی، ایالتی و فدرال گسترش ادعاهای بی‌پایه و اساس درباره این انتخابات در رسانه‌های اجتماعی را متوقف نکرد.

گروه "حقیقت و اقدام" که یک گروه فیس بوکی است و خود را به عنوان یک سازمان رسانه‌ای و خبری معرفی می‌کند،‌ تصویری را مرتبط با جمعیت‌های حاضر در کارزارهای انتخاباتی ترامپ، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و بایدن به همراه تعداد کل آرایی که هر یک از این سه رئیس جمهور کسب کردند، منتشر کرد و به صورت ضمنی اشاره کرد که میزان جمعیت حاضر حاکی از آن است که بایدن در حقیقت طرفداران بسیاری ندارد.

این در حالی است که کمپین بایدن به خاطر پاندمی کرونا که تاکنون جان ۲۷۴ هزار آمریکایی را گرفته و ۱۱ میلیون تن دیگر را مبتلا کرده، از برگزاری کارزارهای انتخاباتی با حضور جمعیت گسترده اجتناب کرده است.

برخلاف کمپین ترامپ که حضور گسترده مردم در کارزارهای انتخاباتی را ترغیب می‌کرد و همین امر باعث شیوع گسترده کووید ۱۹ در برخی از این رویدادها شد، کمپین بایدن از دستورالعمل‌های مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها درخصوص پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ پیروی می‌کرد و استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و اجتناب از جمعیت‌های گسترده را شدیدا رعایت می‌کرد.

پست منتشر شده در فیس‌بوک که به شدت به اشتراک گذاشته شده شامل چندین عکس از کارزارهای انتخاباتی است، از جمله دو عکس از کارزارهای انتخاباتی ترامپ با زیرنویس "ترامپ: ۷۴ میلیون رای"، دو عکس از کارزارهای انتخاباتی اوباما با زیرنویس "اوباما: ۶۹ میلیون رای" و چهار عکس از کارزارهای انتخاباتی بایدن با زیرنویس "بایدن: ۸۰ میلیون رای".

تصاویر ترامپ در این پست مربوط به کارزار انتخاباتی وی در ماه اکتبر در شهر "توسان" واقع در ایالت آریزونا است که در آن یک جمعیت حدودا ۲۰۰۰ نفری حضور داشتند.

اولین عکس کارزار انتخاباتی اوباما مربوط به یکی از کارزارهای انتخاباتی‌اش در اکتبر ۲۰۰۸ میلادی در شهر "سنت لوئیس" واقع در ایالت میسوری با یک جمعیت ۱۰۰ هزار نفری است و عکس دوم مربوط به سخنرانی پذیرشش در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در سال ۲۰۰۸ میلادی یا جمعیتی حدودا ۸۴ هزار نفری است.

چهار تصویر منتشر شده از کارزارهای انتخاباتی بایدن همگی بیانگر تاثیر ویروس کرونا هستند به طوری که دایره‌های کشیده شده بر روی زمین تضمین می‌کند که تعداد محدود جمعیت حاضر که همگی ماسک به صورت داشتند فاصله اجتماعی را رعایت کرده‌اند.

نخستین تصویر از کارزارهای انتخاباتی بایدن مربوط به رویداد ۳۰ ژوئن در شهر "ویلمینگتون" واقع در ایالت دلاور است.

دومین تصویر مربوط به رویدادی است که در جریان آن بایدن با گروه کوچکی از طرفدارانش که فاصله اجتماعی را رعایت کرده بودند در روز کارگر در شهر " لنکستر" واقع در ایالت پنسیلوانیا دیدار کرد.

سومین تصویر نشستی را میان بایدن و تعداد اندکی از صاحبین مشاغل که فاصله اجتماعی را رعایت کرده بودند در شهر "ایدن" واقع در ایالت پنسیلوانیا نشان می‌دهد.

آخرین تصویر مربوط به یکی از کنفرانس‌های خبری بایدن است که در آخرین روز کمپین‌های انتخاباتی پیش از روز انتخابات در ایالت جورجیا برگزار شد.   

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گذشته از جمعیت‌های حاضر در کارزارهای انتخاباتی، شاهد میزان مشارکت بی‌سابقه بود و جو بایدن نخستین نامزد انتخابات ریاست جمهوری است که در تاریخ این کشور ۸۰ میلیون رای به دست آورده است.

رکورد قبلی در دستان اوباما بود که در انتخابات ۲۰۰۸ میلادی بیش از ۷۰ میلیون رای به دست آورد. در انتخابات امسال ترامپ نیز رکورد اوباما را رد کرد و ۷۳ میلیون رای به دست آورد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جو بایدن کارزارهای انتخاباتی کارزارهای انتخاباتی فاصله اجتماعی واقع در ایالت پاندمی کرونا میلیون رای رئیس جمهور کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم