Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@13:09:17 GMT

به هیچ بیمار کرونایی بلیت نمی‌فروشیم

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۵۴۲۹

صراط: مراسم روز جهانی هواپیمایی با حضور مدیران شرکت‌های هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌ها و نیروی هوایی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این مراسم محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه خوشحال هستیم در بحث مبارزه با کرونا وزارت راه و شهرسازی و بخش حمل‌ونقل به ویژه صنعت هوایی کشور پیشتاز اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی بوده است گفت: در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا همواره از سوی دشمنان اعلام می‌شد که صنعت هوایی و حمل‌ونقل هوایی عامل انتقال و ورود ویروس کرونا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتهام به صورت مرتب و پر تکرار همواره در روز‌های ابتدایی انتشار این ویروس شاهد بودیم.

او ادامه داد: برای رفع این اتهام در حوزه حمل و نقل هوایی تلاش بسیار گسترده‌ای توسط شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفت و من از زحمات بخش حمل ونقل هوایی در این بخش تشکر می‌کنم.

اسلامی بیان کرد: با افتخار می‌گویم تمامی بخش‌های حمل‌ونقل هوایی به سامانه دیتابیس بیماران کرونایی متصل شده و یکی از مهم‌ترین اقدامات در این بخش جلوگیری از ورود افراد دارای تست مثبت بوده است. هم اکنون تمامی حوزه‌های حمل‌ونقلی از جمله راه آهن، اتوبوس رانی و حتی کشتی رانی هم به این سامانه متصل شده‌اند.

او ادامه داد: به هیچ عنوان به بیماران کرونایی بلیت فروخته نمی‌شود و اجرای این طرح به سایر بخش‌ها هم تسری پیدا کرده و این خود یک برگ زرین دیگر در حوزه حمل‌ونقل هوایی و از افتخارات این صنعت است که در جهت سلامت جامعه پرچم دار گسترش سلامت هم به شمار می‌رود.

اسلامی با بیان اینکه صنعت هوایی در این مدت با خدمات ارزشمندی از جمله انتقال دارو و تجهیزات پزشکی که از طریق ۱۰‌ها پرواز فیری فلایت صورت گرفته است، افزود: بخش هواپیمایی کشور اقلام و کالا‌های مورد نیاز بهداشتی کشور را توانستند به دست وزارت بهداشت برسانند و همچنان این اقدامات با قوت در حال انجام است.

او تاکید کرد: با اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته واکسن‌های تامین شده را بخش حمل‌ونقل هوایی از نقاط مبدا به داخل کشور و از آنجا به سایر شهر‌ها انتقال می‌دهد و توزیع خواهد کرد و این یک افتخار برای بخش هوایی کشور به شمار می‌رود.

وزیر راه‌وشهرسازی در پایان بیان کرد: گام‌های موثر برای تقویت و ارتقای ضریب هوایی جامعه برداشته شده و از این بابت از سازمان هواپیمایی کشور، شرکت فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های هندلینگ تشکر می‌کنم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: هواپیما سازمان هواپیمایی بلیط هواپیما کرونا فرودگاه صراط حمل ونقل هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی

تین نیوز ز. حبیبی :

با پایان همه گیری کرونا و به تبع آن کاهش محدودیت ناشی از آن، سفرهای هوایی روند رو به رشد خود را دوباره شروع کردند و طی اعلام سازمان جهانی هواپیمایی این روند در سال ۲۰۲۴ به بیش از دوران قبل از همه گیری باز خواهد گشت، از این رو بسیاری از شرکت های هوایی برنامه های توسعه ناوگان خود را از سرگرفته اند.

از آنجا که کشورهای منطقه غرب آسیا همواره در زمینه توسعه ناوگان هوایی خود پیشرو بوده اند پیش بینی می شود به زودی این منطقه با کمبود شدید در نیروی کار متخصص به ویژه خلبان مواجه شود.

از طرفی ایرلاین های خارجی تمایلی برای جذب خلبان هایی با ساعت پروازی پایین ندارند و غالبا به دنبال افرادی هستند که ساعت پروازی بالایی دارند و در شرکت های هواپیمایی مشغول به پرواز هستند. در واقع خلبان هایی به خارج از کشور مهاجرت می کنند دارای سابقه و تجربه پروازی بالایی می باشند.

بسیاری از خلبانان ایرانی قبل از دوران همه گیری و به واسطه افزایش قیمت ارز( ۱۰-۱۳ هزار تومان در سال ۹۷) که با در نظر گرفتن میانگین حقوق ۱۰-۱۴ هزار دلاری در شرکت های هوایی خارج از کشور بیش از ده برابر میانگین حقوق داخل کشور را به خلبانان پرداخت می کردند تصمیم به مهاجرت و فعالیت در خارج از کشور گرفتند.

اکنون با توجه به افزایش شدید نرخ ارز در سال های اخیر و به تبع آن کاهش شدید ارزش پول ملی اختلاف دریافتی خلبانان داخل و خارج از کشور فاصله معنا داری پیدا کرده است به طور یقین روند مهاجرت خلبانان در آینده نزدیک شتاب خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران