Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحد افزایش یافت و در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد قرار گرفت و معامله گران در تالار شیشه‌ای بیش از ۳ میلیون معامله انجام دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ نماگر بازار سهام امروز و در دومین روز هفته با رشد بیش از ۳۲ هزار واحد، قله یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را فتح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاملات بازار سرمایه در روز جاری با افزایش تقاضا آغاز بکار کرد و به اعتقاد کارشناسان ورود پول‌های پارک شده به بازار، در رشد تقاضا اثرگذار است؛ البته در یک ساعت پایانی معاملات عرضه‌ها در اکثر نمادها افزایش یافت و این موضوع از رشد شاخص که به بالای ۳۵ هزار واحد هم رسیده بود، کاست.

شاخص کل بورس تهران رد پایان معاملات روز جاری با افزایش ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۱۰۶ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن هم با رشد ۱۰ هزار و ۲۰۲ واحدی عدد ۴۴۲ هزار و ۶۷ واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز در بازار سهام بیش از ۳ میلیون و ۷۸ هزار معامله انجام دادند که بر اساس آن مالکیت بیش از ۱۷ میلیارد و ۷۲۳ میلیون سهم دست‌به‌دست شد.

مجموع ارزش معاملات بازار سرمایه (بورس و فرابورس) در روز جاری به بیش از ۲۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان رسید.

معاملات خرد سهام هم به حدود ۲۱ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان رسید و امروز هم حقیقی‌ها برای دومین روز متوالی بیش از ۷۲۵ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۱۷ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۱ میلیون و ۹۶۳ هزار معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۹۰۱ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، ایران‌خودرو، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تأثیر مثبت را در رشد شاخص داشتند.

بیشترین حجم معاملات هم به نمادهای ایران‌خودرو با ۲.۵۳ میلیارد سهم، بانک تجارت با ۱.۳۸ میلیارد سهم، بانک پارسیان با ۷۳۷.۳ میلیون سهم، بانک صادرات با  ۵۳۲.۷ میلیون سهم و بانک ملت با ۴۲۵.۶ میلیون سهم تعلق گرفت.

شاخص کل فرابورس ایران هم در روز جاری رشد ۳۹۹ واحدی داشت و به ۱۹ هزار و ۲۰۳ واحد رسید.

معامله گران امروز در فرابورس بیش از ۴ میلیارد و ۴۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام یک میلیون و ۱۱۵ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان رسید.

نمادهای پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول، سنگ‌آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری صبا تأمین و گروه توسعه مالی مهر آیندگان در رشد شاخص فرابورس ایران بیشترین نقش را داشتند.

  انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان معامله گران یک میلیون میلیون سهم هزار واحد روز جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با افت ۲۰۶۴۶.۵۳ واحدی به ۲,۲۳۹,۰۹۸.۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۶۹۳۸.۱۷ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۴۰۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۱۳,۵۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۰,۷۴۳.۲۸۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۳۴۰,۳۰۸.۲۰۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6098131 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آینده بورس در چند پرده