Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:27:07 GMT

۵۵.۴ میلی‌متر بارندگی در کشور تا نیمه آذرماه

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۵۵۴۱

۵۵.۴ میلی‌متر بارندگی در کشور تا نیمه آذرماه

به گزارش روز یکشنبه ایرنا براساس آمار دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، متوسط ارتفاع بارندگی‌های کشور در مدت مشابه سال گذشته ۵۰.۷ میلی‌متر، میانگین ۱۱ ساله ۵۳.۲ میلی‌متر و بلندمدت (۵۲ ساله) ۴۴.۴ میلی‌متر بوده است.

 میزان بارش‌ها در کشور از آغاز سال آبی تا ۱۵ آذرماه امسال نسبت به میانگین بلند مدت (۵۲ ساله) در حالی افزایش ۲۵ درصدی نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین ارتفاع بارندگی‌های امسال با ۱۱۲.۳ میلی‌متر مربوط به حوضه آبریز دریای خزر بوده و کمترین آن با ۹ میلی‌متر بارندگی مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق است. 

با تداوم و شدت‌گرفتن بارش‌های پاییزی در این مدت، همچنین ارتفاع بارندگی‌ها در حوضه‌ آبریز خلیج فارس و دریای عمان ۹۲ میلی‌متر، قره‌قوم ۲۸.۵ میلی‌متر و فلات مرکزی ۲۸.۳ میلی‌متر بوده است.

 میزان بارش حوضه آبریز دریاچه ارومیه در حالی ۱۱۱.۱ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین ۱۱ ساله ۳۱ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۲ ساله ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرقی و قره قوم ۶ حوضه اصلی آبریز منابع آب ایران هستند.

کارشناس سازمان هواشناسی امروز (یکشنبه) درباره وضعیت جوی حال حاضر کشور به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: امروز بر شدت و گستره بارش‌ها افزوده شده و به جز جنوب سیستان و بلوچستان در بیشتر مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

«امین حسین نقشینه»  افزود: روز دوشنبه نیز عمده‌ فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور است بر این اساس دمای هوا به طور محسوسی در کشور به ویژه در نیمه شمالی تا فردا کاهش خواهد داشت.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان دریای عمان دریای خزر بارش برف بارش باران دریاچه ارومیه خلیج فارس شرکت مدیریت منابع آب ایران امین حسین نقشینه سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دریای عمان دریای خزر بارش برف بارش باران دریاچه ارومیه خلیج فارس شرکت مدیریت منابع آب ایران سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان دریای عمان دریای خزر بارش برف بارش باران دریاچه ارومیه خلیج فارس شرکت مدیریت منابع آب ایران سازمان هواشناسی اخبار کنکور دریای خزر میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سعید قاسمی گفت :  بیشترین میزان بارندگی از شهر روانسر با ۱۰۰ میلی متر گزارش شده است .
شهر‌های ماهیدشت با ۷۴، کرمانشاه با ۶۷، پاوه با ۶۶ و جوانرود با ۶۵ میلی متر بارندگی در رتبه‌های بعدی پربارش‌ترین نقاط استان بودند.
کمترین میزان آن در ایستگاه سومار و به میزان سه میلی متر به ثبت رسیده است.
این سامانه تا عصر امروز در استان فعال خواهد بود
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۴۴۸ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته این میزان ۲۲ و در مقایسه با دوره بلند مدت ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
قاسمی یادآور شد: این سامانه بارشی در شهر کرمانشاه نیز موجب ۶۷ میلی متر بارش شد که با احتساب این میزان مجموع بارش‌های سال زراعی جاری در این شهر به ۴۷۳ میلی متر رسید که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
قاسمی افزود :  در روز یکشنبه موقتاً از شدت بارندگی در سطح استان کاسته می‌شود؛ اما در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً شاهد بارش‌هایی همراه با رعدوبرق بخصوص در روز دوشنبه و در نیمه شمالی استان خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • پیش بینی هواشناسی کشور 15 اردیبهشت 1403/ تداوم بارندگی در برخی استان‌ها
  • هواشناسی ایران/ تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان
  • ثبت بارندگی در ۱۱ نقطه خوزستان
  • جزئیات بارندگی‌ها در لرستان/ ثبت بیشترین بارش‌ها در رومشکان