Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضویت ۱۰ عضو شورای شهر در شعب دهگانه کمیسیون ماده ۱۰۰ در سال پایانی شورای شهر پنجم تمدید شد.

به گزار ش ایسنا، موضوع انتخاب ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر تهران جهت عضویت در شعب دهگانه کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها تا پایان دوره پنجم در جلسه امروز شورا در دستور کار قرار گرفت و در جریان آن محسن هاشمی گفت: براساس قانون هر ساله باید نمایندگان شورا در شعب کمیسیون ماده ۱۰۰ انتخاب شوند اما این بار هیچ کاندیدای جدیدی نداریم و به همین دلیل ابقای ده عضو فعلی مورد نظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی با اشاره به اصلاح قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: این روزها مسئله اصلاح قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح است که جلساتش با حضور مسئولان ذی‌ربط در این دوره مدیر یت شهری برگزار  شد.

وی با بیان این که قانون فعلی نه تنها پیشگیرانه نیست بلکه تخلف را  نیز به رسمیت شناخته گفت: تنها یک تبصره در این قانون است که به نقش پیشگیرانه شهرداری‌ها توجه می کند اما حداقل در شهرداری تهران برای این مسئله که شهرداری چگونه با مقصران برخورد کند هنوز دستور العملی برای آن نوشته نشده است.

وی با بیان این که در قانون جدید اساس رویکرد پیشگیرانه است و شهرداری ها ضابط قضایی می شوند و باید جلوی تخلف را بگیرند، گفت: همچنین شهرداری ها می توانند با کسب دستور قضایی تخلفات ساختمانی را تخریب کند و اساسا رویکرد قانون جدید درآمد محور نیست.

در ادامه حجت نظری با بیان این که در شعب کمیسیون ماده ۱۰۰ سیستم اجرایی شهرداری فشارهایی را به شعب وارد می کند، گفت: این فشارها شائبه زد و بند ایجاد می کند و حالا جای سوال است اگر این اتفاق رخ داد ما به عنوان عضو شورای شهر چه باید بکنیم؟ کنار برویم؟ یا از شورا بخواهیم وارد شود. چرا که شهرداری ابزار و لوازم خود را دارد و آنقدر حرفه‌ای شدند که بلد هستند کار را قفل کند تا خواسته خود را پیش ببرند.

علی اعطا نیز در واکنش به سخنان نظری گفت: اگر به یاد داشته باشید سال قبل نمی‌خواستم در انتخابات شعب کمیسیون ماده ۱۰۰ کاندید شوم چرا که ما با مشکلات مواجه هستیم و بعضا حتی ‌بازرسی شهرداری در برخی سطوح زیرمجموعه کارشناسان ماده ۱۰۰ را میبرد و سین جین می کند و می گویند فلانی نظرش چه بوده و این رفتارها نامناسب است هر چند که من در چند مورد موضوع را به رییس بازرسی مطرح کردم.

محسن هاشمی در واکنش به این اعتراضات گفت: همان موقع مسئله را بگویید تا همان مکان پیگیری شود و من اعلام می کنم که اگر به کسی فشار ناموزون وارد شد اطلاع دهند تا حتما پیگیری کنیم.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر ۱۰ عضو شورا را که در شعب کمیسیون ماده ۱۰۰ حضور داشتند در سمت خود ابقا کردند و بر همین اساس میلانی، حبیب زاده، علیخانی، فراهانی، فخاری، نوری، نژاد بهرام، سالاری، اعطا و خلیل آبادی در سمت خود ابقا شدند.

حضور میرلوحی به عنوان ناظر عرضه سهام شرکت‌های خدماتی شهروند و همشهری در بازار بورس

همچنین در ادامه اعضای شورای شهر معرفی ناظر و دو نفر کارشناس خبره برای حضور در برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرا جهت عرضه سهام شرکت‌های خدماتی شهروند و همشهری در بازار بورس را بررسی کردند که حسن رسولی به عنوان خزانه دار شورا گفت: در آبان ماه اعضای شورای شهر مصوبه خوبی در خصوص ورود  شهروند و همشهری به بازار بورس داشتند که در ماده سوم این مصوبه مقرر شد که در ترکیب هیات واگذاری یک نفر از اعضای شورای شهر به عنوان عضو ناظر و به پیشنهاد کمیسیون بودجه حضور داشته باشد و همچنین مقرر شد دو نفر صاحب نظر خبره به پیشنهاد کمیسیون بودجه و با تصویب شورای شهر در هیات نظارت عضو باشند.

وی ادامه داد: بر همین اساس میرلوحی به عنوان عضو ناظر شورا در هیات واگذاری و آقایان فخریه کاشان و دکتر اسلامی که آشنا و فعال به حوزه بازار بورس هستند و از متخصصین صاحب نظر در این حوزه محسوب می شوند را به عنوان دو نفر صاحب نظر خبره به صحن شورای شهر معرفی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا اعضای شورای شهر در نهایت میرلوحی را به عنوان عضو ناظر و فخریه کاشان و دکتر اسلامی را به عنوان کارشناس خبره در هیات کارشناسی ورود شهروند و همشهری به بازار بورس معرفی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون ماده 100 شهرداری ها شهرداري تهران شعب کمیسیون ماده ۱۰۰ اعضای شورای شهر شهروند و همشهری عنوان عضو شهرداری ها بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران بر تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ برای روزهای پایانی سال ۱۴۰۳ تاکید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دومین هم‌اندیشی شهرداران مناطق 22 گانه شهر تهران در سال 1403 با حضور عباس شعبانی؛ معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی؛ معاون شهرسازی و معماری و لطف‌اله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به میزبانی معاونت هماهنگی و امور مناطق برگزار شد.

عباس شعبانی؛ معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ضمن اشاره به تشکیل جلسات تخصصی در راستای برنامه‌ریزی درآمدی سال 1403 مناطق 22 گانه بر ضرورت تحقق برنامه‌ریزی ماهانه مناطق در راستای رسیدن حداکثری به اهداف پیش بینی شده تاکید کرد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از در نظر گرفتن برنامه فصلی برای مناطق 22 گانه خبر داد و اظهار کرد: ما امسال به تفکیک هر فصل بر مبنای زمان‌بندی مشخص هدف فصل مورد نظر را محقق خواهیم کرد و هدف‌گذاری برای سال پیش رو با در نظر گرفتن سقف‌های درآمدی پیش‌بینی شده است که باید در راستای ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر به شهروندان صرف شود.

شعبانی حل کردن موضوعات مشترک و تخصصی و موارد خاص مناطق 22 گانه را اولویت 2 ماه ابتدایی سال 1403 دانست و افزود: باید این موارد در راس همه موضوعات قرار بگرد تا همه موضوعات مربوط به مناطق 22 گانه خصوصاً در مباحث مربوط به عوارض و کمیسیون های ماده 5، 7 و ماده 100 برای روزهای پایانی سال 1403 تعیین تکلیف و برطرف شود.

حمیدرضا صارمی؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه ضمن تشکر از معاون هماهنگی و امور مناطق و شهرداران مناطق 22 گانه در راستای فعالیت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه در سال 1402 افزود: با وجود تغییر متغیرهای مربوط به قانون درآمدهای پایدار شهری با فعالیت همه‌جانبه مناطق، سال 1402 را با تحقق اهداف پیش‌بینی شده پشت سر گذاشتیم.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با توجه به پشت سرگذاشتن روز معمار و تبریک این روز گرامی به همه معماران گفت: ان‌شاءالله آینده شهر تهران بتواند یک شهر با کیفیت برای زندگی شهروندان باشد.

لطف‌اله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ضمن تقدیر از عملکرد مناطق 22 گانه در سال 1402 گفت: هر منطقه باید یک بسته اطلاع‌رسانی پروژه‌های مهم شهری که در راستای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان در حال انجام است را با یک شیوه مدون و اثرگذار تدوین به اطلاع مردم رساند.

فروزنده در ادامه از اختصاص بودجه مختص به مناطق 22 گانه در جهت تحقق فعالیت‌های عمرانی خبر داد.

مهدی شریفیان؛ مدیرکل برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی معاونت هماهنگی و امور مناطق در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از موضوعات تخصصی مناطق در حوزه شهرسازی، و مالی و اقتصاد شهری و ارائه پیشنهادات ویژه مختص هر منطقه برای رفع این موضوعات پرداخت.

در پایان این نشست شهرداران مناطق 22،21،2،1،3،15،13به بیان چالش‌ها و پیشنهادات در خصوص تحقق حداکثری اهداف پیش‌بینی شده برای مناطق در سال 1403 پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت